IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателите, които "теглят" най-много

При тези мотори определящ е въртящият момент, а не мощността

Стойностите на мощността и въртящия момент са двата основни параметъра, които дават представа за работата на двигателя. Хората обикновено обръщат повече внимание на първия, като пренебрегват факт, че вторият - въртящият момент, дава на мотора някои от най-важните му характеристики. В наши дни неговата роля става все по-важна заради намаляване на разхода на гориво, от който зависят е вредните емисии. Затова е особено важно постигане на възможно най-добър баланс между двата параметъра.


Ferrari V8


Какво всъщност представлява въртящият момент? Това е силата на въртене, произвеждана от коляновия вал на двигателя. Колкото по-голям въртящ момент има той, толкова по-голяма е способността му да извършва работа. Тъй като въртящият момент е вектор (развива се линейно в определена посока), той се изразява количествено в нютон-метри. Именно той играе основно роля при ускорението на автомобила, докато мощността оказва влияние върху максималната скорост.

С помощта на изданието Motor1 ви представяме двигатели с най-висок въртящ момент, като те са разделени на 4 групи според обема им. В случая са посочени само агрегати с традиционно задвижване, тъй като при хибридите електромоторът оказва значително влияние върху крайните показатели.

Двигателите, които теглят най-много (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До анонимния ( преди 2 години )
    Степента на налягане или компресията е за да ноже тая горивна смес да се възпламени!!! Сгъстяването води до нагряване! При бензиновите коли тази компресия е по-ниска защото бензина е по-силно възпламеним. Това, което не достига при компресирането на бензиновата смес го прави искрата от свеща. При дизела нещата са различни, там е на самовъзпламеняване и за това компресията много по висока. Това налягене дето се получава при детонацията няма нищо общо с това дето ти говоря аз. Капиш?
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Пропов, значи викаш и бензина и дизела работят по един и същи начин? Ми що тогава не си сипеш на бензиновия двигател дизел? Или обратното? Айде обясни ми като работят еднакво що кат сипеш на дизел бензин и почва да кювка, да трещи, и защо аджаба двигателя се скапва не след дълго. А защо кат сипеш на бензинов двигател дизел даже и не иска да запали? Нали еднакво работят. Да те питам и тебе, дано ти поне знаеш. Колко е октановото число на дизела?
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Ми май вие не знаете изобщо за какво се говори! Тоз анонимкото говори нещо, ама какво говори. "Умници", тая сила дето се говори в статията идва от хода на буталото на даден двигател!!! Хубаво го запомнете. Не е важно НАЛЯГАНЕТО!!! Важен е хода на буталото. Колкото е по-голям, толкова е по-гилям тоз максимален въртящ момент!!! И това хуабво да го запомните. И колкото е по-голям хода на буралото, толкова са по-ниски оборотите на даден двигател. Дано тоя път да ви е станало поне малко ясно.
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И защо е различна ли, ами защото тъпият дизел работи на принципа на самовъзпламеняването и, общо взето, колкото повече, толкова повече, докато за бензиновия двигател неконтролируемото самовъзпламеняване е пагубно и затова там степента е по-ниска
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви октанови числа? Каква степен на сгъстяване? Ти май не разбра за какво се говори. Кое създава движението и кое върти вала? Октановото число ли? Какво създава експлозията, породена от мигновеното възпламеняване на горивната смес, където вече играе твоята любима степен на сгъстяване? Взривна вълна или НАЛЯГАНЕ. То движи буталото, което върти вала. Ясен ли съм или да навлизам в подробности?
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    No 9Братчед, ти май не знаеш колко всъщност НЕ знаеш. Изписал си цял ферман да оплюваш едно вярно и ясно твърдение. И нещо се изгуби в твоите октанови числа. Принципа на работа на ДВГ е един за всички типове. Ти къде забиии ехеее. Ти сам успяваш ли да си проследиш мисълта изобщо, някога?
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    този ( преди 2 години )
    С една дума, голям двигател винаги е по-добре от малолитражка.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Звучи мниго добре, 270 Nm с 1.3l аз съм с 110Nm, и не върви по наклон.
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    С технологии!!! Не са като японските сапунерки дето с по-голямо от 1,6 три цилиндъра са на ръбчето на възможностите си. То не случайно "големите" им двигатели в европа ги няма. Залъгват разни л*охмани с три цилиндрови 300 коньови маслопийки и си мислят че правят нещо.
  • #9
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Хахаха ( преди 2 години )
    Дедо ти боже е чул нещо, ама не достатъчно! Силата се създавала от повишеното налягане???? Каква поголовна т*ъпотия! При бензина за какво повишено налягене ми говориш бай онзи? Знаеш ли изобщо защо степента на сгъстяване е различна при бензина и дизела? Знаеш ли изобщо как работят двата двигателя? Като те чета ми е ясно, че изобщо си нямаш ни най-малка представа. Айде сега да ми отговориш първо колко е октановото число на бензина и колко е октановото число на дизела. :)