IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои полезни системи може да навредят на мотора

Техните недостатъци понякога са фатални за задвижващия агрегат

С всяка изминала година съвременните автомобили стават все по-технологични. Производители внедряват най-различни системи, подобряващи екологичността на превозните средства и намаляващи разхода на гориво. Освен плюсове обаче, тези технологии имат и някои очевидни недостатъци, предупреждават експерти.


двигател


Да вземем, например, системата за впръскване на гориво, която по правило е настроена за топъл климат. С нея моторът се задейства, докато е студен сутрин. За много места в Европа тя е напълно подходяща, но това не важи за северните райони. Поне докато не загрее, моторът не работи правилно, тъй като натоварването върху неговите компоненти се увеличава. И това се отразява негативно на ресурса му.

Друга разпространени система, която предизвиква доста противоречиви мнение, е "старт-стоп". При нея икономията на гориво не е съществена, колкото и производителите да се опитат да убедят потребителите в обратното. В същото време броят на стартиранията на двигателя се увеличава многократно. Съответно, износването на силовия агрегат се повишава значително.


катализатор


На трето място е поставен катализаторът. Първоначално - докато е негов, той е много полезен, тъй като намалява нивата на вредни емисии, отделяни в атмосферата. С течение на времето обаче се появяват проблеми, като най-често те са свързани с качеството на бензина. Ако то не е добро, катализаторът започва да са разпада, а малки частици от него може да попаднат в двигателя. И когато това стане, се стига до повреда.

В списъка влиза също така и турбината. Разбира се, много хора харесват турбомоторите заради отличната им динамика и ниския разход на гориво в сравнение с атмосферните двигатели. По време на работа обаче турбината се нагрява до 1000 градуса, което увеличава разхода на масло. Освен това, заради високите натоварвания ресурсът на турбината рядко превишава 100 000 км.

0 от 500
  • #6
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това за частиците, които попадали обратно в двигателя, Петърчо вече два пъти го пише. Или нищо не разбира, или превежда от езици, които не са му ясни. И пак не разбира.
  • #5
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Уй ( преди 2 месеца )
    Тук има написани откровени глупости, особено тази дето частици от катализатора, попадали в двигателя.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хахахаха, преди години шефа прати за скрап един ситроен с 320 хил км и турбото си му беше оригинално,въпреки че като цяло поддържането беше минимално необходимото, за да се движи
  • #3
    30 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 2 месеца )
    Имам 5 годишен автомобил, на 211 000 км. с оригинална турбина. Имам и 21 годишен на доста над 280 000 км., с оригинална турбина. Или аз съм късметлия, или статистиката за турбините малко куца.
  • #2
    40 rate up comment 4 rate down comment
    Xa ( преди 2 месеца )
    Как от катализатора ще попаднат частици в двигателя? Искам схема за да я патентовам. Някой е измислил антигравитацията.
  • #1
    33 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак папагалски глупости на търкалета.