IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Водороден Hyundai постави рекорд сред електромобилите

Кросоувърът Nexo успя да измине 887,5 км с едно зареждане

Сериен кросоувър Hyundai Nexo, управляван от австралийския пилот Брендън Рийвс, постави рекорд по пробег с едно зареждане сред електромобилите. Той измина разстоянието от Есендън Фийлдс (предградие на Мелбърн) до градчето Броукън Хил, което е 887,5 км.

Hyundai Nexo


Рекордът беше отчетен от бордовия компютър на автомобила, чийто показания се разминават от тези на GPS-системата. Тя показва 903,4 км, докато според Google Maps разстоянието е 905 км. Във всички случаи, това е много повече от обявеният от Hyundai пробег от 666 км за този модел.

Пътуването на Рийвс е продължило 13 часа и 6 минути, като средната скорост е била 66,9 км/ч. За това време Hyundai Nexo е изразходвал 6,27 кг водород и е пречистил 449 100 литра въздух.


Hyundai Nexo


Предишният рекорд беше записан през 2019 година от френския въздухоплавател Бертран Пикар. Неговият Hyundai Nexo успя да премине 778 км с едно зареждане, което е със 109,5 кг по-малко от постижението на австралиеца.

Въпреки, че кросоувърът Nexo не е разпространен в Австралия, властите в столицата Канбера и териториите около нея използват 20 такива машини. В самия град има само една зарядна, а втора се строи в момента в столицата на щата Куинсланд - Бризбейн. Планира се появата на станции и в други градове.


Hyundai Nexo

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 4 седмици )
    Дизел не е кола, а марка дрехи. Модния форум е след тоалетната вляво!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бензин дизелов ( преди 1 месец )
    Дизеловия двигател. Като е пресметнато всичко което вие се опитвате да сметнете ама го правите като шапкарите. Енергия за производство на автомобила (в ток, вода, кислород), егергия за добив, рафиниране и доставка на петрол - дизел... И други и други Така, че тези сметки си ги заврете в ауспусите,щото само един г***з може да смята по формула от тук до обяд!!! Айде ДГД ДА ЖИВЕЕ ДИЗЕЛА!!!
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бензин дизелов ( преди 1 месец )
    Изчетох ви тъпотиите много внимателно!!! *** мерите като военните и смесвате времето и пространството (от тук до обяд) !!! Първо се уточнете какво преследвате :скорост, време, икономия (цена за изминат километър), стойност на автомобил в(енергия, вода, кислород)!!! И сега кауни да ви светна : най-ниска цена за превоз на една стока-товар(кауни като вас, пъпеши или вода) на разстояние от 1300 км (километрите на са случайни ама сами си намерете литературата от къде и защо) е благодарение на
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Zzzzzzzzzzzz ( преди 1 месец )
    Неграмотни писачи. Според тях "компютър" е от женски род (тя) и разстоянието се мери в килограми (кг).
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    5. Водород основно сега се добива от метан... ми карай директно на метан тогава, от къв бяс цялата тая галимация6. Колата на ток те чака сутрин заредена. Водородната не. 7. Колата на ток можеш да я боднеш абсолютно навсякъде - от Шуко 3.5 кВт, през син монофазен CEE16A 7.4 кВт, трифазен черен 25А, трифазен на къмпинг CEE32А, зарядна станция 22kW AC и бързозарядна DC до 250kW. Водородната не. Има само един плюс и това са 5 мин. заряд срещу 30 мин. за електричка. Не си струва всичките минуси. Не ...
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Яко е Нексото. Получаваш много техника за 60 хил. долара, което за водородна кола е нищо. Минусите са: 1. около 40 зарядни в Щатите, почти всичките в Калифорния. В България питах по бензиностанциите има ли водород - гледат като тровени от гъби. 2 Зареждането е бутилка уиски за кило водород - не е оферта. 3. Пистолета на минус 200 и незнам колко градуса ти залепва за ръката и почваш да тръскаш все едно сваляш термометър. 4. При ръчка смуче въздух от решетката и го вкарва в горивната клетка - тъпо
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Ако говориш за P100D при -10 градуса и скорости до 130 минава 345. Същото упражнение при 20 градуса докарва 450 км с един заряд. Като сложиш малките джанти 19-ки, обаче, нещата отиват на 490. Стаа! В белия свят суперчарджърите са на 200-300 км и невинаги караш магистрала. Над 500 км си за самолет така или иначе.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Тази същата Тесла 700 коня, при движение с магистрална скорост, пробегът с едно зареждане пада на 330км. С тези 400kWh енергия ще мине 1300км за по-малко от 10 часа шофиране и ще са минали. Дори да включиш времето за зареждане, за същото време ще минат два пъти повече километри със същото количество ток от възобновяемите източници. Туше! Водородът е безперспективен.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    100% ефективен електролизатор ще консумира 39,4 киловатчаса на килограм (142 MJ / kg) от водород,[24] 12 749 джаула на литър (12,75 MJ / m3). Практическата електролиза (с помощта на въртящ се електролизатор при налягане 15 бара) може да консумира 50 kWh / kg (180 MJ / kg) и още 15 kWh (54 MJ), ако водородът се компресира за използване във водородни автомобили.В случая за 6,27кг водород са използвани 407,55kWh електрическа енергия, пък била тя и от ВЕИ
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    100% ефективен електролизатор ще консумира 39,4 киловатчаса на килограм (142 MJ / kg) от водород,[24] 12 749 джаула на литър (12,75 MJ / m3). Практическата електролиза (с помощта на въртящ се електролизатор при налягане 15 бара) може да консумира 50 kW