IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Stellantis ще запази 14-те си марки за 10 години

Стратегията на концерна спасява проблемните брандове Lancia и Chrysler

Шефът на новия алианс Stellantis - Карлос Таварес, и преди е обещавал, че ще запази всички влизащи в него марки. Пред изданието Financial Times той вече разкрива и конкретен срок - 14-те бранда в концерна ще оцелеят минимум 10 години.


Stellantis


Изявлението на Таварес слага край на спекулациите относно бъдещето на брандовете Lancia и Chrysler, които са на ръба на оцеляването. Проблемът при тях е малката гама автомобили, които предлагат - Lancia само един, а Chrysler - два.

В групата на застрашените компании влизаха още Alfa Romeo, чиято гама също е сериозно съкратена и след спирането на Giulieta се състои само от два модела - седана Giulia и кросоувъра Stelvio, както и представената единствено на пазарите във Великобритания марка Vauxhall.


Stellantis


Ръководството на Stellanis вече подготвя стратегия за всяка от 14-те марки, като идеята е те да бъде максимално разделени една от друга, за да може да се определят целевите им аудитории, както да бъдат разпръснати по различните сегменти и пазари. Това обаче ще затрудни техническата им унификация и затова броят на използвани от алианса платформи и агрегати ще бъде съкратен съществено.

Запазването на брандовете обаче не гарантира съхраняване на по-малките подразделение. Още през зимата беше закрито американското SRT, което разработваше спортните версии на моделите на Dodge, Jeep и Chrysler.

0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 15 rate down comment
    --- ( преди 2 месеца )
    Сега разбирам че алфа и дс били премиум -боже колко мъка има по този свят
  • #4
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    DS е толкова измислена марка колкото е някой китайски старт ъп!
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    DS и lancia са излишни. Крайслер можеше да едериват на Opel в САЩ, както е Vauxhall за Великобритания, заменяйки Buick от времето на GM. Самият Opel заслужаваше да мине към премиум класа - винаги е предлагал много от технологията на премиум класа, но материалите куцаха. Най-малкото висок среден клас. В крайна сметка обаче явно нещата са решени в полза на "бадж инженеринга" и масово ще предлагат пребрандирана техника. Мисля, че това няма да се хареса и след 10 год повечето от марките ще са аут.
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 2 месеца )
    Ти май не прочете, че:"броят на използвани от алианса платформи и агрегати ще бъде съкратен съществено."което преведено означава, че клиентите ще карат един и същ автомобил с различна емблема.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    RD ( преди 2 месеца )
    Това е чудесно. В автомобила трябва да има повече емоция отколкото в мобилния телефон. Не може всички да са еднакви!