IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Основните грешки на шофьора, които водят до висок разход на масло

Някои от тeзи действия са елементарни и лесно може да бъде избегнати

Стареенето на двигателя е естествен процес, като един от най-забележителните процеси в него е повишаване на разхода на масло. Това обаче се забелязва не само при старите, но и при по-новите мотори. Какви са причините, за да се стигне до подобно нещо?


масло двигател


Всъщност, дори нов двигател "яде" масло и производителите да наясно с това, като предварително посочват допустимия разход. И ако вашият автомобил не се вмества в тези норми, трябва да се потърси помощ от специалист. Така ще бъдат прекратени по-тежки последствия, заради които може да се стигне дори до основен ремонт на силовия агрегат.

За бензиновите атмосферни двигатели допустимият разход на масло е от 5 до 25 грама на 100 литра изгорено гориво. Ако моторът не нов, показателите са малко по-високи - от 25 до 100 грама. За дизелите стойностите са увеличени - до 50 грама на 1000 км пробег при нов двигател и до 150 грама при стар.

При турбодвигателите показателите са още по-високи - до 80 грама на 100 литра бензин при нов мотор. С течение на времето той се износва и съответно този показател може да достигне до литър на 1000 км пробег. Ако разходът е по-висок, значи е време автомобилът да посети специализиран сервиз.


разход на масло


Първата и най-често срещана причина е използването на фалшиво или неподходящо масло. Освен, че не върши основната работа, за която е предназначено, то е и вредно за двигателя. Някои шофьори правят грешката да сложат повече смазваща течност от необходимото, което също се отразява неблагоприятно на двигателя.

Лошите атмосферни условия, а също карането по тежки терен, претоварването на автомобила, тегленето на ремаркета, каравани или друг товар също водят до повишаване на разхода на масло.

Друг фактор за увеличение на разхода на масло за механични проблеми по двигателя. Сред тях са износване на буталата и цилиндрите, а също така и на уплътненията. Понякога причината е още по-банална - теч в системата за смазване.


разход на масло


Има обаче и вариант, при които маслото изчезва заради загуба на херметизация на двигателя. Тогава лубрикантът влиза в системата за охлаждане, което също е сериозен проблем. Маслото изчезва и това води сериозни поражения върху основните детайли на задвижващия агрегат.

Високият разход на масло може да бъде преборен с някои хитрости, препоръчват експерти. Една от тях е сипването на масло с по-висок вискозитет, а ако двигателят е прекалено износен, да се премине директно на минерално масло. Важно е обаче да се избягват прекалено евтините продукти, както и тези със съмнителен произход, а също така не бива да се смесват различни масла.е смесват различни масла.

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До номер 28 - Разбира се че така ще ти кажат от сервиза, няма за си признаят че сипват *** на автомобилите. До колкото става на въпрос за качеството у нас и в чужбина си мисля че всички сме на едно и също мнение. В българия се предлага най-долнопробно качество масло, а не само, горивото ни също е под всякаква критика. Аз лично имам пасатор 5.5 2004г. 1.8Т закупен от човек които го е вкарал от италия. Беше с почти пълен резервоар гориво с което колата не се удържаш докато не заредих у нас.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Vw ( преди 3 седмици )
    Имаме ДЕСЕТ служебни Пасата 2014г.1,8tsi.Купиха се нови. В момента са на около 150000км всички. Масло си харчат. Слага се само оригинално. София - Варна и обратно около 300 - 400грама ги няма. Това е при всички. Нормално било, казват във фирмения сервиз. За по старите съм съгласен, че ако всичко е наред разхода е минимален. Дали има разлика в качеството на маслата тук и в чужбина не знам. Това са фактите.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Марин ( преди 4 седмици )
    Моята е печка 500 000 км 500 грама на 10 000 км гори ли много
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Имам 2 автомобила... 124 купе е класа 95 год. Карам го вече близо 16 години на пълна газ. Другата кола е субару форестер 2014 год. Модел бензин. . Мерцеса от смяна до смяна не доливам а е на 320 хиляди километра. А форестера като премина 100 хиляди взе да харчи по 4-литра масло от смяна до смяна. На всеки 10 хиляди им ги сменям. Това са новите *** които правят
  • #22
    8 rate up comment 0 rate down comment
    иво ( преди 4 седмици )
    доста глупости пише.
  • #21
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Ивелин ( преди 4 седмици )
    Репортерска статия с толкова много правописни грешки не бях виждал.
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Камионджийка ( преди 4 седмици )
    Ъхх... повдига ми се от посредствени и неграмотни преводни статии. Барем да бяхте направили заглавието да пасва на съдържанието или да вмъкнете от себе си една от най-съществните любителски грешки, освен нехайството към маслото. А именно - да врътнеш ключа и да се изстреляш като изтребител, вместо да оставиш двигателят да потрака на място, докато добие мазен глас. Еле па в студено време.
  • #19
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "да мине директно на минерално масло"!!!!!Ама вие вЕрно ли?
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Габдулла ( преди 1 месец )
    Понеже виждам, че темата ви е интересна, ще посоча някои неща. Първо, съвременните моториста с бутала с малка пола. Масления сегмент нарочно не обират всичкото масло, за да работи буталото в маслена баня. Ето защо и нови, моторите харчат много масло. Всичко това с цел екология. Колкото да гумичките на клапаните, поне от 25 години се правят от витон и те са последното, което спича.
  • #17
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Странно заглавие - от всички изброени, единствената грешка на шофьора е ако налее повече масло. Другото е c'est la vie. И моето мнение е, че при повишен разход на масло единственото, което може да се пробва е да се сменят гумичките на клапаните. Иначе не съм сигурен, че някой може да направи качествен ремонт на двигател, пък и не знам дали някой въобще прави. За новите коли има ли ремонтни комплекти бутала и сегменти? Новите тънки цилиндри могат ли да се стържат?