IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Основните грешки на шофьора, които водят до висок разход на масло

Някои от тeзи действия са елементарни и лесно може да бъде избегнати

Стареенето на двигателя е естествен процес, като един от най-забележителните процеси в него е повишаване на разхода на масло. Това обаче се забелязва не само при старите, но и при по-новите мотори. Какви са причините, за да се стигне до подобно нещо?


масло двигател


Всъщност, дори нов двигател "яде" масло и производителите да наясно с това, като предварително посочват допустимия разход. И ако вашият автомобил не се вмества в тези норми, трябва да се потърси помощ от специалист. Така ще бъдат прекратени по-тежки последствия, заради които може да се стигне дори до основен ремонт на силовия агрегат.

За бензиновите атмосферни двигатели допустимият разход на масло е от 5 до 25 грама на 100 литра изгорено гориво. Ако моторът не нов, показателите са малко по-високи - от 25 до 100 грама. За дизелите стойностите са увеличени - до 50 грама на 1000 км пробег при нов двигател и до 150 грама при стар.

При турбодвигателите показателите са още по-високи - до 80 грама на 100 литра бензин при нов мотор. С течение на времето той се износва и съответно този показател може да достигне до литър на 1000 км пробег. Ако разходът е по-висок, значи е време автомобилът да посети специализиран сервиз.


разход на масло


Първата и най-често срещана причина е използването на фалшиво или неподходящо масло. Освен, че не върши основната работа, за която е предназначено, то е и вредно за двигателя. Някои шофьори правят грешката да сложат повече смазваща течност от необходимото, което също се отразява неблагоприятно на двигателя.

Лошите атмосферни условия, а също карането по тежки терен, претоварването на автомобила, тегленето на ремаркета, каравани или друг товар също водят до повишаване на разхода на масло.

Друг фактор за увеличение на разхода на масло за механични проблеми по двигателя. Сред тях са износване на буталата и цилиндрите, а също така и на уплътненията. Понякога причината е още по-банална - теч в системата за смазване.


разход на масло


Има обаче и вариант, при които маслото изчезва заради загуба на херметизация на двигателя. Тогава лубрикантът влиза в системата за охлаждане, което също е сериозен проблем. Маслото изчезва и това води сериозни поражения върху основните детайли на задвижващия агрегат.

Високият разход на масло може да бъде преборен с някои хитрости, препоръчват експерти. Една от тях е сипването на масло с по-висок вискозитет, а ако двигателят е прекалено износен, да се премине директно на минерално масло. Важно е обаче да се избягват прекалено евтините продукти, както и тези със съмнителен произход, а също така не бива да се смесват различни масла.е смесват различни масла.

0 от 500
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Странно заглавие - от всички изброени, единствената грешка на шофьора е ако налее повече масло. Другото е c'est la vie. И моето мнение е, че при повишен разход на масло единственото, което може да се пробва е да се сменят гумичките на клапаните. Иначе не съм сигурен, че някой може да направи качествен ремонт на двигател, пък и не знам дали някой въобще прави. За новите коли има ли ремонтни комплекти бутала и сегменти? Новите тънки цилиндри могат ли да се стържат?
  • #16
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Габдулла ( преди 2 месеца )
    Заглавието трябваше да бъде: " Ехо от селската кръчма". Както винаги, статията е преписана от чужда медия и е съобразена с тяхното ниво.
  • #15
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Онзи ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости!
  • #14
    16 rate up comment 31 rate down comment
    IKL ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости, как 1 л на 1000 км, вие нормални ли сте? Ако харчи дори 0.5 л на 10 к км, значи нещо не е наред. Я си сверете часовниците... Специалисти... Хаха....
  • #13
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Банан ( преди 2 месеца )
    Пълна с правописни грешки статия. Намерете си редактор с поне завършено основно образование.
  • #12
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 2 месеца )
    Само глупости пишете
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Читател ( преди 2 месеца )
    Имал съм 2 коли и двете харчеха масло, на едната проблема беше гумички на клапани, на другата заоечени сегменти, след ремонт и двете спряха да харчат, имам пред вид 0 разход. Интервалите за смяна и вискизитет си ги спазвам според книжката за експлоатация на колата.
  • #10
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Pesho ( преди 2 месеца )
    Аз масло не сменям, само доливам. Ама как пиля гуми пред хоремага на село, не е истина.
  • #9
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имал съм две Рена. Масло не бутат дори и на 300 хил. км. Тези твърдения за литър масло на 1000 км ми изглеждат неверни. Излиза, че между смяната няколко пъти се сменя маслото. Реално трябва да спираш да доливаш при дълго шофиране. Не съм виждал подобно нещо!
  • #8
    10 rate up comment 26 rate down comment
    Христов ( преди 2 месеца )
    Какви са тези автомобили, които се карат в България? Карам Audi A6 2,7 TDI quattro на 260 000 км, Сменям масло на всеки 30 000 км или на всеки две години. За това време колата ми изгаря само 500 гр. масло. Веднъж в годината влизам в специализиран сервиз за пълно обслужване. Забравих да кажа, че живея в Германия.