IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изследване показа какви трябва да бъдат електромобилите, за да се купуват

Експерти посочиха трите ключови фактора за успеха на съвременните коли на ток

Компанията Castrol представи резултатите от проучването си, в които показва, как автомобилната индустрия може да ускори разпространението на електромобили. В изследването са участвали експерти от Castrol и BP, а също така и тимът на Jaguar от шампиона във Формула Е.


Volvo XC40 Recharge


Те посочват три ключови фактора, които ще помогнат за масовото внедряване на електромобили. Основният от тях, според изследователите, е цената. Тя трябва да бъде около 36 000 долара, за да може да привлече повече купувачи.

Вторият факт е намаляване на времето зареждане до 31 минути, а третият - пробегът на един електрически автомобил трябва да бъде минимум 469 км.


Volvo XC40 Recharge


Освен това, в анализа на Castrol се посочват и три основни направления, които също ще помогнат за развитието на електромобилите. Това са съвместни разработки на всички етапи от създаването и производството, сътрудничество между инженерите и производителите (съответно доставчици) на оборудване и осигуряване на достатъчно информация на потребителите. Така ще бъдат разсеяни всички неверни представи за колите на ток.

"Всички експерти са на мнение, че масовото внедряване на електромобили може да стане не по-рано от 2030 година", е заключението на доклада. Подобен срок вече обявиха редица производители, които след 9 години ще продават само коли на ток. Подобни планове вече обявиха Jaguar Land Rover, General Motors, Ford, Volvo и Mini.

Снимки: Volvo

0 от 500
  • #9
    14 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    И тинтирито сега пак ще се върне да обясни колко щадящо природата е проучването на нефтени находища, изпомпването на нефта от тях, транспортирането до рафинериите, там никакъв ток не се харчи за рафинирането му до лелеяния дизел/бензин, отделно после транспортирането и съхранение в складове и бензиностанции. А ауспухът на евро 6 дизел (който само 2-3 години след производството си не отговаря на никакви норми) бълва калинки и цветенца, при вида на които всички изпадат в умиление.
  • #8
    15 rate up comment 9 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    Те електричките се купуват и сега доста добре - просто производителите не смогват да ги направят в достатъчни количества. А тинтирито пак избухва с неземни тъпотии... Тепърва се правят фабрики за рециклиране и могат да се усвоят 99% от материалите в батериите, които са супер ценни и никой не би ги изпуснал да гният пред нечий блок.Отделно много голяма част от батериите ще живеят втори живот след автомобила, на който ще са служили десетки години, като средство за съхраняване на енергия.
  • #7
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    До #3 - а как ще се почувстваш когато токсичната батерия на тоз кочак започне да гние до площадката на която си играят децата ти?! Проблема не е в дизеловия двигател - проблема е, че българина няма пари и кара стари кочини при които поддържането на каталитичните системи е неоправдано предвид стойността на автомобила. Евро 6 дизел е навсякъде добре дошъл и освен ако не зареждаш 100% ВЕИ в електричката малките дизели са доста, доста по-екологични! Да не говорим тези на метан и газ колко са по!
  • #6
    10 rate up comment 10 rate down comment
    пълни глупости ( преди 2 месеца )
    като гледам колите пред блока си представям ,кабели висящи от балконя и висяще такива ,отрезани от бай ман!!и да вие чалгата но голотля!!!
  • #5
    21 rate up comment 4 rate down comment
    до 3 ( преди 2 месеца )
    И аз го усещам от едно известно време. Оказа се че масово народа минава от бензин/газ на евтин бракуван дизел. Към 1.4.2021 на отчет у нас са 1.7 млн дизели срещу 1.3 млн. на бензин. Автовозите карат насам дизеловата скрап на Европа да я дишаме ние. Взимаш си "дизелче" за 1500 лв да ходиш с него за цигари, пък другите да мpaт
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Потребителски данни ( преди 2 месеца )
    Трябва да са бързи, с изцяло панорамен покрив, да имат 2 багажника и да стигат далеч. Модел 3 Performance: 261 км/ч, обхват с магистрална скорост: 435 км, при градско шофиране: 665 км. Model S Plaid+ 115кВтч : 322 км/ч, обхват с магистрална скорост: 635 км, при градско шофиране: 945 км.
  • #3
    21 rate up comment 8 rate down comment
    До Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Не знам дали спасява света или не, но знам че на кръстовищата в София докато чакам да пресека третоара ми призлява от дизеловите изпарения на коли без катализатори, а като видя ел. кола мислено благодаря на собственика, че не замърсява въздуха непосредствено около мен.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 2 месеца )
    Това е много точно изследване. Аз не съм експерт и затова си мислех, че пробег от 470 км ще преобърне пазара. Сега вече знам, че са достатъчни 469 :)
  • #1
    11 rate up comment 22 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    До 2030 надявам се вече и най-глупавите ще са прогледнали, че тая щуротия не спасява света - напротив!