IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Хиперколата на Toyota с 1000 к.с. - хибрид с 3 електромотора

В основата на GR Super Sport ще бъде 2,4-литров V6 с двойно турбо

Японският производител Toyota ще увеличи гамата си от високопроизводителни автомобили с хиперколата GR Super Sport. Тя ще получи задвижващ хибриден агрегат с мощност 1000 к.с., който е разработен на базата на прототипите за издръжливост, спечелили "24 часа на Льо Ман".


Toyota хиперкола


Конкурентът на Mercedes-AMG One и Aston Martin Valkyrie ще се превърне в новия флагман на семейството спортни модели на Toyota, което сега включва GR Supra, GR Yaris и новата GR 86. Той ще се предлага и в състезателна версия, която ще участва в сериите да издръжливост, след като шефът на компанията Акио Тойода постави като цел засилването на връзката между програмите за автомобилен спорт на Toyota и нейните пътни модели.

Решението за създаването на двуместната GR Super Sport със средно разположение на двигателя и задвижване на задните колела беше одобрено още през 2018 година, като автомобилът отговаря на новите правила от клас Le Mans Hypercar (LMH) за Световните серии за издръжливост. Според тях, състезателният болид трябва да бъде базиран на съществуващ пътнически модел.


Toyota хиперкола


Правилата обаче бяха променени, за да може в сериите да участват хибриди модели със задвижване на четирите колела. Това освободи Toyota от задължението да направи автомобил за хомологация, но въпреки това, компанията ще създаде такъв модел. Той ще излезе в ограничен тираж и ще отговаря на всички изисквания за пътническо превозно средство.

В основата на хибридната система на GR Sport ще бъде 2,4-литровия V6 с двойно турбо и директно впръскване от болида S050 Hybrid. Засега от Toyota не разкриват как ще работи хибридната система и с колко електромотора ще разполага, но съобщиха мощността на хиперколата - 1000 к.с.


Toyota хиперкола


Любопитното е, че в изходната мощност на болидите от клас LHM на сериите за издръжливост е намалено на 670 к.с., което наложи преминаването към задвижващ механизъм с 3,0-литров V6. Източници от Toyota обаче разкриват, че за гражданската версия ще се използва друг двигател, който ще получи три допълнителни електромотора.

Снимки: Autocar, Toyota

0 от 500