IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota работи над V8 мотор с две турбини

Новият двигател ще дебютира при Lexus, както и на следващата Tundra

Японският производител постепенно се разделя с V8 двигателите си. Вече е известно, че новото поколение на Land Cruiser остава бъде такъв мотор, като ще заложи на V6 мотор, който ще бъде и част от хибридна система. Сегашният Lexus LS също остава без V8, като се предлага с V6 с турбо или с допълнителна електрическа помощ.


Toyota V8


Оказва се обаче, че в Toyota разработват нов 8-цилиндров мотор с две турбини, като патент за него е бил подаден още през миналата година. От чертежите става ясно, че при него двата турбокомпресора се намират в долната част, като по този начин подобряват времето за реакция на дроселната клапа.

Подробности от патента разкриват, че новият V8 ще се предлага и във вариант с една турбина. По-мощната от двете версия ще развива мощност от около 600 к.с., което е на нивото на германските спортни премиум-седани. Двигателят ще се появи при бъдещите автомобила на Lexus - LS F, LC F и IS F, които трябва да се конкурират с M-моделите на BMW.


Lexus IS


Новият агрегат няма да се ограничи с луксозната марка на Toyota, а ще се поставя и на високопроизводителната версия на следващото поколение на пикапа Tundra. Така тя ще може да си съперничи с Ford F-150 Raptor и Ram 1500 TRX, като ще позволи на Toyota да възстанови господството си в легендарното състезание Baja 1000. През 90-те години японската марка тя печелеше състезанието, благодарение на версията TRD Truck Trophy.

Засега от Toyota не дават подробности за бъдещия мотор, но се очаква, че той ще дебютира през 2023 при фейслифта на Lexus LC.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Истината е ( преди 2 години )
    Toyota и Lexus са носители на качеството. Ако изобщо се появи някакъв проблем при тях, то той е незначителен и служат на собствениците безпроблемно в пъти повече време, от колкото всички останали конвенционални автомобили/производители. Те просто служат на притежателите си, а не обратното. Това е. Другото са празни приказки.
  • #4
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Толкова е назад Тойота ,че всички й копираха хибридите с 20 години закъснение и пак са назад. Толкова е изостанала Тойота ,че продава второ поколение водородми хибриди, каквито германците официално не можаха да направят ефективни и днес БМВ плаща на изостаналата Тойота да им прави водороден хибрид,а напредналото бмв копира и хибридите от изостаналата Тойота. От напредък германците ги хванаха в измама с допотопните им дизели.
  • #3
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Джак ( преди 2 години )
    Откакто Бай *** тръгна по Европата ,по юбаво от швабско нема. Откъде да види горкия , че в Японско обществения им транспорт бил на водород. ,,Не е верно" извика той , па си зачопли *** в 20г.немско возило.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Даа, не може да се угоди на хората-едни искат електрички,други ДВГ трети летящи коли,четвърти подводници.Щом джапанките са решили,че ще има нов v8 да си го правят.Нали бяхте ревнали,че ще сложат 3 цилиндров двигател на спортната корола,а че лексусите са с 6 цилиндрови двигатели.Спокойно ще изкарат и електрички на нова платформа специално създадена за електромобили.Така ще има за всеки по нещо.Повярвайте ми преди да се вземе това решение са се консултирали с финансовия отдел.Айде лек ден.
  • #1
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам чувството че съм се върнал назад във времето около 2000г.