IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още една марка спира да инвестира в дизела

Времето на тези двигатели отмина, категоричен е шефът на Citroen

Търсенето на дизелови двигатели продължава да спада и тази тенденция явно ще продължи през следващите няколко години. Сериозна роля за това изигра скандала с манипулираните дизели на Volkswagen от 2015 година, след който редица европейски правителства постепенно въведоха ограничения на този тип мотори.


Citroen C5 X


Някои компании като Hyundai, Nissan и Volvo вече се отказаха официално от инвестирането в дизели за гамата си. Volkswagen Group също обяви, че няма да разработват нови такива двигатели, а ще модернизира сегашните си. Към тази група явно се присъединява и Citroen, чийто изпълнителен директор Винсент Кобе изрази песимизма си относно бъдещето на дизелите.

"Само преди десетина година пазарният дял на дизеловите мотори в Европа беше 80%, после падна до под 50 %, а очаквам до 3 години той да е не повече от 15%", коментира Кобе пред изданието Autocar.

В момента Citroen предлага няколко модела с дизелови двигатели - C3, Berlingo, C3 Aircross, C4 и C5 Aircross. Новият C5 X обаче получи само бензинови и хибридни варианти, което показва новата позиция на френската марка.

Кобе допълни, че решенията на редица европейски правителства за забрана на двигателите с вътрешно горене също принуждава големите компании да се отказва постепенно от този тип мотори. Съответно, те са принудени са инвестират всичко в електрически задвижващи системи.

Снимка: Citroen

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Петко ( преди 2 години )
    Дизели, а и двигатели ситроен не правят отдавна, всичко е в ръцете на пежо. Бълват си боклучета и пишат, каквото си искат на тях. Ситроен са нишово под пежо, всеки истински фен на ситроен не понася пежо. Ситроен в последните 30 години си е грозна имитация на пежо. Такова им е мястото под слънцето.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 2 години )
    Дизелът технически е по-съвършен от бензиновия двигател. И КПД-то му е по-високо...
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Карачо ( преди 2 години )
    Кои са тея двигатели дето развиват над 20000 оборора? Ф1 са на 16000,моторите са 12-13000об. Знаеш ли защо са такива високи оборотите? Задавал ли си си тоя въпрос? Как аджаба колата е до 7,8,9000об,пък моторите 12000? В хода на буталото е отговора. При ф1 и моторите е много малък, при бензиновите коли е по-голям, а при дизела още по-голям. Колкото е по-голям хода на буталото, толкова е по-голям максималния въртящ момент.
  • #20
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Карач ( преди 2 години )
    Стига сте спорили кое е по добре, бензинови двигатели развиват над 20000 оборота и то в продължение на цяло състезание, което е непосилно за дизел, щото е ниско оборотен и изобщо неможе да развие такива обороти, затова и формулите и пистовите мотори са бензинки а тракторите и корабите са дизели.
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Момчета, и момичета не спорете, моля ви няма лоши двг-та има лоши течности и лоши стопани. Всеки двигател си има своите недостатъци и качества.
  • #18
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Виктор ( преди 2 години )
    То пък тя една марка...
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Карач ( преди 2 години )
    Имаше време когато френският дизел беше най добрия в света.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До20 ( преди 2 години )
    И да продължа. Идея нямат защо един автомобил 600,800,1000+ коня не може да тегли това дето ще тегли един обикновен камион 460кс.ама те от де да знаят, че на колата максималния въртящ момент е 700-900Нм., а на камиона е 2500Нм.,че и повече. Ако им дадеш една дино графика половината ще гледат като пресисали телета,и няма да знаят какво гледат. Половината не знаят, че няма бензинов двигател, който да надживее дизеловия, въпреки че натоварването на дизела е доста по-голямо.
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До20 ( преди 2 години )
    Много сложни въпроси им задаваш. Половината тук нямат понятие какво е максимален въртящ момент. Нямат си никва идея защо дизелите работят на такива ниски обороти. Не знаят изобщо, че хода на буталото е по-голям от на бензиновите, и от там идва големия въртящ момент. Нямат идея, защо до определен момент колите набират бързо, а после много по-бавно. Нямат си идея защо един двутактов дизел развива 72000+ конски сили. Изобщо, както обичам да казвам: Малко четат, много дрънкат.
  • #14
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2 литра дизел 140 к.с. 350Нм срещу 2 литра бензинов мотор140 к. с. 200 Нм. Кое ще изберете за междуградски път с изпреварвания?