IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още една марка спира да инвестира в дизела

Времето на тези двигатели отмина, категоричен е шефът на Citroen

Търсенето на дизелови двигатели продължава да спада и тази тенденция явно ще продължи през следващите няколко години. Сериозна роля за това изигра скандала с манипулираните дизели на Volkswagen от 2015 година, след който редица европейски правителства постепенно въведоха ограничения на този тип мотори.


Citroen C5 X


Някои компании като Hyundai, Nissan и Volvo вече се отказаха официално от инвестирането в дизели за гамата си. Volkswagen Group също обяви, че няма да разработват нови такива двигатели, а ще модернизира сегашните си. Към тази група явно се присъединява и Citroen, чийто изпълнителен директор Винсент Кобе изрази песимизма си относно бъдещето на дизелите.

"Само преди десетина година пазарният дял на дизеловите мотори в Европа беше 80%, после падна до под 50 %, а очаквам до 3 години той да е не повече от 15%", коментира Кобе пред изданието Autocar.

В момента Citroen предлага няколко модела с дизелови двигатели - C3, Berlingo, C3 Aircross, C4 и C5 Aircross. Новият C5 X обаче получи само бензинови и хибридни варианти, което показва новата позиция на френската марка.

Кобе допълни, че решенията на редица европейски правителства за забрана на двигателите с вътрешно горене също принуждава големите компании да се отказва постепенно от този тип мотори. Съответно, те са принудени са инвестират всичко в електрически задвижващи системи.

Снимка: Citroen

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Миро ( преди 2 години )
    До #14 - *** дизела не развърта колкото бензина, от там и по-ниската максимална скорост. #13 е дал добър пример относно динамиката ;)
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Миро ( преди 2 години )
    До #14 - *** дизела не развърта колкото бензина, от там и по-ниската максимална скорост. #13 е дал добър пример относно динамиката ;)
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Зв Лалов ( преди 2 години )
    Дизел или бензин е безсмислен спор. Има политическа воля за ликвидиране първо на дизела, а после и на бензина. Вече има кораби на метан и влакове на водород. А вие си спорете.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 години )
    Не е по добър но и не е толкова лош колкото се опитват да го изкарат
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До14 ( преди 2 години )
    Къде е бензина на Льо Ман? Порше отдавна имат дизел!!!
  • #8
    17 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 и 11 ( преди 2 години )
    Явно толкова и разбирате от двигатели. Или последния дизел дето сте карали е бил произведен през 75та година. Покарайте някой произведен през последните години, да ви строши вратовете и елате пак да си говорим. Само така да ви подскажа. БМВ 540D 340 кс е точно толкова бързо колкото БМВ 545I 394кс И двете са 6 цилиндъра битурбо 3.0л двигатели. Ускорението и на двете от 0 до 100 е 4,6 сек. И на двете скоростта им е ограничена на 250км/ч. Малко четете, много пишете!!!
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Радек от Боктор ( преди 2 години )
    Искам да видя ко ша правят с батерийките на миксерите?
  • #6
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Газова инжекция ( преди 2 години )
    Дизел не е кола, а марка дрехи
  • #5
    13 rate up comment 41 rate down comment
    Devil 666 ( преди 2 години )
    Никога не съм карал , не карам и няма да карам автомобил с двигател на дизел ! Никога ! Приветствам решението на всеки , който се отказва от това гориво !
  • #4
    32 rate up comment 13 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Ще си поиграят децата и ще се кротнат. Като видят, че без дизел няма да стане, пак ще ги върнат. Измислиха една измама, за да им тръгнат бензиновите коли от плацовете, че изгниха там.