IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford ще произвежда и електромобили в Румъния

Компанията ще инвестира 300 млн. долара в модернизиране на завода в Крайова

Ford сериозно инвестира в обновяването на гамата си лекотоварни автомобили и тяхната пълна или частична електрификация до 2024 година. Нещо повече, американската компания очаква две трети от производството на машини за бизнес и доставки да са на електрически или плъг-ин хибридни модели до 2030 г.


ford romania


Стратегията включва лансирането на изцяло нов модел, чието асемблиране ще се осъществява във фабриката в Крайова, Румъния. Лекотоварният автомобил ще влезе в серийно производство през 2023 година, като ще бъде с бензинови и дизелови двигатели, а през 2024, след инвестиция от 300 милиона долара, ще се появи и изцяло електрическа версия.

"Операциите на Ford в Крайова досега са били рекордни по отношение на гъвкавост и конкурентност", заявява президентът на Ford Европа Стюарт Роули. "Планът ни да произвеждаме новия си лекотоварен модел в Румъния е отражение на позитивното ни партньорство с местните доставчици и обществото в региона".


ford romania


Към момента американският производител не е словоохотлив по отношение на новия комерсиален модел, заявявайки единствено, че "той ще е оборудван с едни от най-модерните дизелови и бензинови двигатели", които ще бъдат доставяни от завода в Дагенам, а трансмисиите ще идват от фабриката в Хейлууд.

Заводът на "Синия овал" в Румъния, където са заети над 6000 души, досега е получил почти 2 милиарда долара инвестиции от придобиването през 2008 година. Освен новата финансова инжекция, фабриката ще стане и третата на марката в Европа, която ще произвежда автомобил, задвижван от батерии. Другите два завода, които са конвертирани за производство на електромобили, са основният завод в Кьолн (Германия) и комплексът в Коджаели, Турция.

Към момента в северната ни съседка Ford произвежда кросоувърите EcoSport и Puma.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Съветските Болни ( преди 2 години )
    Няма ли нещо за руските вискокотехнологични лада, москвич и волга няма ли нещо за Бункерното ботоксово Джудже и руската азбука която идва именно от македонските земи дайте повече инфо за възхода на руския православен космос който е плосък.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Тъщата викаш.Ммммммм,взе да става интересно.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 2 години )
    фЪктосания живей в неуДачията на тъща си! нали е социално слаб ))))))
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Румъницте имат автоиндустрия от много години, заводът на ФОРД (в който съм бил) , преди това е бил на Деу. Просто имат равзита система от досатвчиции в стараната и имат най-важното, опит в правенето на автомобили. Има и друго - ФОРД, защо да хвърлят пари в нов завод, при криза, вместо да разширят мощностите във вече съществуващ - елементарна логика.Не гледайте новините, всеки Румънец, с който съм говорил ми е казвал, че и при тях има корупция. Просто са я ограничили с правилни закони и контро ...
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Едва ли това са причините.Простата истина е,че и двете държави имат многобройно население и са голям пазар.Затова там се помпят инвестиции.Освен това Румъния създава много благоприятна среда за чуждите капитали.Освен това получава и немалко "братска"подкрепа от другите латино говорящия държави,като Франция,Италия и Испания.Не заради някаква си Молдова!
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Ами той човека е загатнал причините, но разбирането им все пак изисква определени познания. Румъния се явява ключова държава за решаването на казуса около Молдова, така че икономическото и военното и засилване от ,,големия брат", не просто ще продължи, ами ще се реализира с ускоряващи се темпове. Същото се отнасия и за Полша, която постоянно бива ,,напомпвана" с инвестиции в икономиката и особено в отбраната, с цел използването и в източно направление.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ха ха ха! до 6 ( преди 2 години )
    Факт! Ти си номер 6 бе,погледни си коментара,това някакво самопризнание ли е?!:)))))
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Осветли ни ти тогава,защо се получава така.
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 и 4 ( преди 2 години )
    Вие ако сериозно мислите, че причината Румъния да дърпа така стремително пред България са, че тук нямало образовани хора, всички били корумпирани или българите си изхвърляли ,,фасовете през балкона", това показва меко казано елементарно мислене. Румънският възход, точно както и полския са продукт изцяло на външно решение, а не заслуга на тези две държави. За всеки средногамотен човек е ясно защо тези държави напълно изкуствено биват ,,раздувани" и защо България не получава същото ,,внимание".
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Какъв завод сънуваш.Румънците имат автомобилна индустрия от 50г.Това са кадри,заводи,доставчици,подизпълнители и т.н..Българите трябва да се фокусират в други отрасли,а не в нещо за което няма хора.