IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Corolla става хот-хеч с 300 коня

Версията GR ще получи 3-цилиндровия мотор от Yaris

Най-популярният автомобил в света - Toyota Corolla, ще получи версия, разработена от спортното подразделение на компанията Gazoo Racing, съобщава японското издание CarSensor.


Toyota Corolla


Компанията вече пусна на пазара тривратия Yaris GR, а сега е на път да повтори същата рецепта с Corolla с пет врати. За основа ще бъде взета версия Sport на сегашното поколение на модела. Тя ще получи същия двигател - 3-цилиндров с обем 1,6 литра, който при Yaris GR развива 272 к.с. За новия хот-хеч на Toyota неговата мощност ще бъде увеличена на 300 к.с., като и тук той ще се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия.

Бъдещата Corolla GR ще има по-агресивен външен вид с разширени калници и вентилационни отвори на капака за допълнително охлаждане на двигателя. Промени вероятно ще има и в интериора, но те ще бъдат малко и ще включват само допълнителни спортни елементи.


Toyota Corolla


Очаква се, че новият хот-хеч на Toyota ще получи и системата за задвижване на четирите кола GR-Four, която се поставя и на GR Yaris. В нормален режим тя разпределя въртящия момент 60:40 между двете оси, в спортен режим - 30:70, а в режим Track (писта) - 50:50. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема около 5,5 секунди, а максималната скорост ще бъде ограничена по електронен път на 230 км/ч.

Най-мощната версия на Corolla ще дебютира на японският пазар през пролетта на 2022 година, като няколко месеца по-късно ще стартират и продажбите в САЩ. Премиерата за Европа е планирана за 2023 година.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Хахах, ела пробвай да видим дали и баба може. Половината "специалисти" ако дойдат тука в Германия няма да могат да минат и 100км. Като минат пикрай тях десетина с по 200+ и ще спрат в аварийната. Аз съм си купил и не е една. Това извращение 1,6 3 цилиндъра 300кс без пари да ми го дават ще го пратя във фабриката да правят консерви. Ама и за това не става, че е пластмасова.
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Умньо ( преди 2 години )
    Айде стига каквото искат това си правят хората! Има за всички като не ти харесва си купи с голям двигател кола! На магистралата и баба може да кара бързо!
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    До 11. Никакъв не ми е проблема. Кефя се как се радвате на автомобилни извращения. Защото тея "коли" с 1,4турбо 150кс,1,6 три цилиндъра 300кс са си точно автомобилни извращения. Било малка градска кола. Хаххаха много ми е интересно на кой му трябват 300 коня като в града максималната скорост е 50км/ч в целия свят. Най много 70-80 в някои участаци. Зададах въпрос да мибсе обясни на кого са нужни тея 300 коня в града, и още не съм получил адекватен отговор.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2Дано едната от мадамите те зарази със СПИН, а другата да ти изтърси близнаци и да ти вземе всичко, което имаш.
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 10Какъв ти е проблема, па на тебе?
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Малка градска кола викаш? И за чий са ти 300 коня за малката градска кола? Айде обоснови се на кого са му 300 коня в градски условия?
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама защо все говорите за Германия и за магистрали? Тука става въпрос за малки градски коли. За магистралите си има други коли.
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    И хиляда минуса да слагате истината боли. Всеки, който поне от обща култура е запознат с ДВГ ще знае, че един двигател с малък обем и много коне е изцеден до максимум и надеждност в него е немислима. Ако беше обратното коли като ламборджини, ферари, порше, и тн. щяха да слагат двигатели 3 цилиндъра 1,6,а не V8, V10, V12, W12, W16, по над 4000кубика.,че има и с по 16000куб.
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Ама страшно спортен дух има в 3 цилиндров астматик. А за недаеждност... Хаххахах има няма на стотина хиляди вече ще са масларки. Разхода на масло ще е по-висок от този на бензин. Ако ги караш само в града с 40-50,на магистралите с 130-140 някак си могат да изкарат повечко. Изкарай я на някоя магистрала тука в Германия и след година е за скраб. Ще я вкарват в България като нов внос в "идеално" състояние. А ако и двигателчето е на рено като на другите... пълен смях.
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    През 90-те години имаше едни малки градски коли DAEWOO TICO. Ползваха ги често за таксита. Бяха с 3 циндрови двигатели 800 кубика 48 коня и въпреки че изглежда евтино всъщност бяха супер надеждни и лесни за обслужване. Доста пъргави бяха до 50км което е идеално за града. После пуснаха и нов модел DAEWOO MATIZ