IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

13 куриозни факта за върховната кола на СССР

ЗИЛ-4104 e най-редкият, мощен и бърз съветски автомобил, возил Брежнев и Горбачов

Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.
  
   
ЗИЛ-41052
Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
 
   
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
     
    
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Уникален
  • #14
    8 rate up comment 6 rate down comment
    леле мале ( преди 2 години )
    Живея в малък град, в който се появиха 2 нови Лад-и, не знам модела, но са от онези повдигнати оранжеви комбита, които уж имали повишена проходимост.Скоро говорих с единия собственик, който се похвали, че бил много доволен от обслужването и гаранцията на дилъра. Всичко, което се счупило го "сменят веднага, без да правят проблеми". Та така вече сменили доста части и цели агрегати, като например цялата хидр. рейка. На другата кола в нашия град обаче, направи сменили целия двигател!
  • #13
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Съветските автомобили никога не са били добри, дори самите руснаци не са си правили илюзии. Те, обаче, са били адекватно решение за времето и пазара си. При липса на пътища, на качествени горива и масла, на резервни части и на сервизи, както и на покупателна способност на населението, много ми е интересно колко дълго би се радвал на невероятно модерен и напредничав западен автомобил с перфектно поведение на пътя с ниско и сложно окачване и много производителен двигател.
  • #12
    22 rate up comment 17 rate down comment
    Кирил Кръстанови ( преди 2 години )
    Щом някой харесва съветски автомобили нека той и семейството му да карат такива докато са живи. И жигулата не е съветска, а Стара разработка на фиат
  • #11
    9 rate up comment 22 rate down comment
    Garbage ( преди 2 години )
    Чист дарак. За нищо не става.
  • #10
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахах! Точно! Основен ремонт на трабанта се правеше от сам човек на пътя - вадеше и слагаше обратно двигателя. А пред блока вечно някой лежеше под московеца или цигара. Тва жигльори, чукче наковалня, реглаж на клапани бяха най-малките дертове.
  • #9
    22 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха, по него време всички отивахме на море с един багажник части - за всеки случай, че пътя дълъг.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до 7 ( преди 2 години )
    В колата са Леонов, Терешкова, Береговой и Андриян Николаев
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    mylestone ( преди 2 години )
    По време на атентата срещу Брежнев във втората кола е космонавтът Георгий Береговой, а не Леонов. Береговой и Брежнев имат физическа прилика и лейтенантът ги обърква.
  • #6
    20 rate up comment 13 rate down comment
    до реалист ( преди 2 години )
    Много си прав, в бързината ти сложих минус. Абсолютно си прав! сори.