IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дългата работа на празен ход убива двигателя

Това е особено опасно при турбомотори с малък картер

Много автомобили - особено тези, които са служебни, често работят доста дълго на празни обороти. Понякога това се случва, защото шофьорът чака с часове хората, които вози и държи двигателя запален. Подобно нещо се става и в задръстванията в големите градове, където автомобилът буквално пълзи и прекарва доста време на място.


двигател ремонт


Всичко това оказва негативно влияние върху двигателя на автомобила, категорични са експерти. Те предупреждават също, че е опасно и прекалено дългото загряване на двигателя преди тръгване на път, като основният риск е свързан със състоянието на моторното масло. При ниски обороти намалява скоростта на циркулацията на смазващата течност в двигателя, тъй като тя зависи именно от неговите обороти.

Трябва да се помни, че в съвременните двигатели смазването на техните елементи е комбинирано - до най-натоварените детайли маслото стига под налягане през специални канали, а при по-малко натоварено - на самотек или чрез разпръскване. Именно ниското налягане на маслото създава и сериозни проблеми на мотора. Сред тях са повреда на маслената помпа, а след това и на самия двигател, до който не достига достатъчно масло.


двигател ремонт


Експертите препоръчват да се обръща особено внимание на турбомоторите с малък картер. При дълго работене на място, особено когато навън е горещо, маслото в картера буквално се изпича. Неговите добавки се изпаряват и то губи своите си свойства. В резултат на това маслото може да се сгъсти и да запуши маслените канали, което ще доведе и до прегряване на двигателя, последвано от основен ремонт. Затова и се препоръчва при автомобили, които прекарват повече време в задръствания, маслото да се сменя по-често. Тогава не се смятат изминатите километри, а часовете на работа на мотора.

Има и друг нюанс - при дълга работа на празни обороти горивно-въздушната смес не изгаря ефективно. Затова и неизгорялото гориво с примеси от масло попада върху катализатора, като го запушва и в крайна сметка той се поврежда. Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. Той, на свой ред, постепенно убива двигателя, като води до негов основен ремонт.

0 от 500
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Защо да му мислят, колите са гаранционни? Да му мислят тия като теб дето ще ги карат после.
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. " - може ли да ми обясните това нещо как се получава на практика ?
  • #1
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да му мислят тези с новите "еко" малолитражки, които се развалят само като ги погледнеш на криво. То не беше стартер със съкратен ресурс, алтернатор, клапани, глава и какво ли още не. Как някой 20 - 30 годишен "таралясник", който е карам с комбинация от 3 вида масла, гориво със съмнително качество, работил на празен ход и карам в задръствания за половината си живот, който е 500к км + не се нуждае от основен ремонт на 100к ?