IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota тества двигател с вътрешно горене на водород

Моторът ще дебютира на състезателен автомобил на японската марка (ВИДЕО)

Компанията Toyota обяви, че е започнала изпитания на двигател с вътрешно горене, работещ на водород. Експериментално новият агрегат ще бъде поставен на седана Corolla Sport, който ще участва в японските серии за издръжливост Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook.


водород Toyota


Интересното е, че не става дума за агрегат, работещ с водородни горивни клетки, какъвто се използва на при Toyota Mirai, например, а за стандартен двигател. Това е 3-цилиндров турбомотор с обем 1,6 литра, чиито горивни системи са адаптирани да работят с компресиран водород. В случая вредните емисии ще бъдат малко над нулата, тъй като в тях ще има малко изгорено масло.

Подобен двигател има редица преимущества, още повече че автомобилната индустрия е поела курс на декарбонизация. Първо, водородът се възпламенява по-бързо от бензина, което означава по-добра отзивчивост. Второто, водородните мотори запазват всички качества на двигателите с вътрешно горене, в това число звука и вибрациите им. А това означава, че поне на първо време те ще бъдат използвани при спортни коли.



Затова и Toyota ще усъвършенства технологията именно в състезание. Първоначално водородният турбомотор ще бъде поставен под капака на Toyota Corolla Sport, подготвена за участие в сериите Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook. Автомобилът ще бъде зареждан със "зелен водород", изработен в предприятието Fukushima Hydrogen Energy Research Field. Това е един от най-големите заводи в света, като е разположен на 20 км от ядрената централа Фукушима и използва електричество от локална слънчева електростанция с мощност 20 мегавата.

Снимка и видео: Toyota

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Това е ДВГ, просто защото са такива регулациите на даденото състезание.
  • #8
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво се оказа, германчетата пак копират от японеца и хибридите, и водородните коли, но нито едното,нито другото не го правят както трябва. Затова хибридите им придърпват и не са ефективни,а водородните им коли направо си харчат 50/100км. ето това е германска инженерна мисъл хаха Абе плащайте си на японеца както правят БМВ и мирна ви глава,няма да се излагате пред цял свят.
  • #7
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахахам леле колко си неук. Плъг Ин хибридът е просто хибрид с по-голяма батерия и се зарежда от контакта, чиито батерии германчетата от некадърност също ги купуват от японцит и корейци. Тойота също продава Плъг ин хибриди,. Но разликата е ,че японските хибриди са най-технологични и най-ефективни. Японеца предлага хибриди от Тойота Ярис до Хонда NSX. Германчетата освен да копират японските хибриди се оказа,че и деизели не могат да правят.
  • #6
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    " БМВ ги правеше преди 40 - 50 години и се отказа :) Егати новината :)",Да бе, напрво БМВ ги правеше преди 100 години заедно с парния двигател още преди да е създадена тая марка. И щото ги правеше,затова сега ги копира от Тойота и ще ги продава.
  • #5
    20 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Още преди 15-20г. германците правеха такива двигатели, БМВ произвеждаха 7-*** серия с такива двигатели. Но хората не ги търсеха много." За твоя изненада Тойота има работещи проторипи на водород от 90-те години, но работещеи и ефективни,защото ги е правил японец. А на бмв не се търсеха защото харчеха 25-50/100 км. водород!!!!! и струваха като Ролс Ройс. Кой да търси и да купи такъв ***.
  • #4
    25 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Общо взето в 21 век японеца създава технологиите, германеца ги краде после. Така стана с водородните хибриди,които БМВ официално се учи от Тойота след провала на техния водороден двигател харчещ 25/100км.. Така стана и с хибридите. Докато гемрнаците говореха,че бъдещето е в дизела, японците продаваха 3-то поколение хибриди и то какво стана - днеска и Порше продава хибриди, а не турбо-дизели. Общо взето и в батериите е така и в електрониката - японеца измисля и патентова, германеца копира. Тойот
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 2 години )
    Какво ли не правят и как ли не въртят и сучат само и само пад капака да тропа ДВГ.
  • #2
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    БМВ ги правеше преди 40 - 50 години и се отказа :) Егати новината :)
  • #1
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много добра идея! Германците защо не се сетиха първи!?