IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето го най-бързия начин за зареждане на електромобил

Новата станция на NIO може да сменя по 312 акумулатора на ден (ВИДЕО)

Китайският производител на електромобили NIO представи второто поколение на станциите си за смяна на акумулаторите. Така това се превръща в най-бързия начин за "зареждане" на превозно средство на ток, тъй като цялата процедура отнема 5 минути.


NIO Power Swap Station 2.0


Също така, това е първата подобна станция в света, която позволява на електромобила да паркира в нея на автоматичен режим. Шофьорът само трябва да активира съответната система и след това колата сама влиза в мястото за паркиране.

Всяка станция NIO Power Swap Station 2.0 разполага с 239 сензора и четири изчислителни система, които контролират целия процес на паркиране и замяна на батерията. Капацитетът на станцията позволява замяната на 312 акумулатора на ден.



Плановете на Nio предвиждат изграждането на 5000 станции на територията на Китай. Първата от тях вече работи в Пекин. Пускането на подобни терминали трябва да повиши популярността на електромобилите на компанията, чиито продажби са се увеличи 2 пъти през последната половин година.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Не пukая в бутилки и за разстояния над 600 км ползвам самолет :D
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до 18 ( преди 2 години )
    На 19 юни 2020 групата "Собственици на електромобили в България" проведохме тест за магистрален пробег със 140км/ч на Kona 64kWh и Tesla Model X 100D по маршрута София - Пловдив - София. Теста бе наблюдаван на живо от над 40 човека в групата!Пробег при 140км/ч на Кона: 340 км, Model X 377. т.е. над 400/500 при 115 км/ч
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    МРЪН-МРЪН ( преди 2 години )
    Имам авер с Айоник с няма и 300 км пробег - не му пречи да ходи по работа до Бургас: едно кафе на безплатната на 124 км и едно на Финес Нова Загора. Ел. колите са за мъжкари, не за мрънкачи! Тарикат мъж не писка - казали старите хора.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Свиди му се половин час на Hypercharger-a на Финес чарджинг в Търново, обаче бачкал 3 дена за тунджа. ГЕНИАЛНО!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Остава да кажат колко струва тази услуга...
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Винаги когато пътуваме на ексглокзия минавампо над 1000 км. пъвия и последния ден. Рекорда ми до сега е 1250 км. с две почивки по 20 мин. и три паузи за пиш. Все пак е ексглокзия и трябва да стигнем за да разглеждаме и забележителности. След такъв преход не съм се изморил и мога и още,за сега не съм стигнал лимита си в километри,но и да си призная аз си почивам докато шофирам и не изпитвам напрежение.Говоря лично засебе си,но всеки е различен.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз поне 3-4 пъти в годината правя по 1000-1200 км наведнъж в едната посока. Правил съм и по 1400 - от Търново до Венеция, ама това е трудно, щото се минават много граници пък и има 300 км в България. Противник съм на спирания за почивка. И най-*** е, че ми трябва кола основно за такива пътувания, в града почти не ползвам - минавам по 50 км на месец. И най-вероятно в един момент просто няма да имам кола, а ще вземам под наем за пътешествия. Дано не дойде този момент.
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    _he_ ( преди 2 години )
    Тези дето шофират по 2800 км без почивка, би трябвало СЕРИОЗНО да се замислят! Подобни глупости съм правил и аз, на малко по-късно дистанция 1800 км до Германия, почти до френската граница. Сега определено оценявам тогавашното си поведение като глупост, която НЕ бих повторил ако не е наложително. Не случайно при професионалните шофьори има ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ почивки, които се контролират с нарочно създадено за това устройство - тахограф.На тези които не ме разбират ще кажа - така стават катастрофите ...
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    #1 отговаря на #2 ( преди 2 години )
    София => Париж (2 250 км) за 26 часа с тоалетни/цигари за по 10-тина мин. (2-3 пъти само) и един час обяд "на маса" (другите хранения - в МПС-то, докато колегата шофира). Там джиткане всеки ден от единия край на града до другия (не знам дали в паркинга на хотела имат вече charger и какъв) и след една седмица същото упражнение обратно. Сега ми обясни с кой съвременен електромобил ще мога да го направя това?
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2, има хора и хора. Едни обичат да спират на 2ч, други не и принционо не виждам причина да не искам по голям пробег преди да търся контакт и колктоо се може по малко време на кабела. 3 - не мисля че ти е вярна съвсем семтката. разхода на ел. кола е около 18-20квч/100км ако не я натискаш и за 20к км са поне 4000квч * 0.35Е = 1400Е. При 8/100 дизел (това, ако я караш над 180) 1600л * 1.3Е = 2100Е.. Ако караш нормално е 5/100 - 1000л * 1.3 = 1300Е (същото). Ако смяташ бензин, *1.5 = 2400Е