IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan: 70% от европейците искат електромобили

Проучване на японския производител показва любопитни данни

Европа постепенно се превръща във водещия пазар на електрифицирани автомобили, като причините за това са най-различните. Основните все пак са появата на строги разпоредби за борба със замърсяването и инвестирането на сериозна средства за доставка на електроенергия в страните от ЕС. Така постепенно на континента се формира нов култура за мобилност без вредни емисии.


Nissan Ariya


Всичко това накара Nissan да проведе задълбочено изследване на навиците за шофиране в Европа. В него участват над 7000 собственици на различни автомобили - както електрифицирани, така и с двигатели с вътрешно горене. И 70% от анкетираните признават, че са готови да да обмислят електрическо превозно средство за следващата си покупка на автомобил.

Ако се броят само собствениците на електромобили, при тях цифрите говорят сами за себе си - 89% от анкетираните смятат, че са направили правилния избор, 74% твърдят, че се чувстват по-спокойни зад волана и 77% оценяват по-гъвкавото шофиране. Най-важното е, че 97% от запитаните казват, че преминаването на електричество напълно е отговорило на техните очаквания.


Nissan Ariya


Причините за тази оценка за три - ниски оперативни разходи, впечатляващо представяне на пътя и "по-нежно" каране на електрическото превозно средство. Все пак, се отчитат и недостатъците на електромобилите - ограничения обхват и повечето време, нужно за зареждане.

Проучването на Nissan показва, че километрите, които могат да бъдат изминати с електричество, далеч не са проблем за много хора. Освен това, 70% от анкетираните признават, че изборът на пазара на модели на ток определено е надхвърлил техните очаквания. При 83% пък разходите са се оказали по-ниски от очакваното.


Dacia Spring


В същото време 57% от запитаните, които все още не притежават електромобили, посочват като основен проблем за закупуването на такъв ограничението в пробега. При 49% обаче факторът "околна среда" е най-важен и това би ги накарало да се насочат към превозно средство на ток. 31% са категорични, че следващото им ново превозно средство ще бъде електрическо.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Китай електричките са са супер евтини, въпрос на време е да се случи това и в Европа. Това че на някой не му е удобна и няма къде да я зарежда пред блока, не значи че колите не стават. Има толкова клипчета на собственици електроомобили и всички казват че не биха се върнали на ДВГ повече. Ако можех да си позволя бих си взел един е-up на момента.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Фейк новини ( преди 2 години )
    Манипулират общественото мнение.Така им се иска на меките китки които не могат да карат нормални коли.Или въобще не могат. Освен колела и тротинетки (Колко мъжествено) ?Едва ли повече от 10% искат електрокари. Единствено насилствено налагане на забрани за ДВГ автомобили и дотирани от правителствата покупки на електрокари повишават малко продажбите им !
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А.В.Торът, бъдещето е неясно и се очертава доста мрачно. На кой ли му трябва кола, ако навеки продължи локдауна. Добре, че сме в периферията на ЕС.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 2 години )
    Нещо сте се объркали - 70% НЕ искат електромобили, а 100% не се ловят на пропаганда относно неекологични, неефективни и мега грозни коли, продавани два пъти по-скъпо от нормалните с ДВГ. Електрическите автомобили са неандерталците на автомобилния свят - мъртъв клон, който не води до никъде. Бъдещето, искате или не, е във водородните технологии и/или синтетичните горива.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямам търпение, само да не ми забият електрода в ауспуха, че мене да ме обладават анадолски топ модели с мустаки.
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Исакате или не колите ще станат електрически. Целта е автомобила да не е нещо масово а скъпо и само за баровци.Предвижването на бедните нанася много щети на планетата и става излишно - ще им дадат очила за виртуална реалност и ще ги ходят на ексглокзия където си искат без да стават от дивана. Ще работят от къщи /до колокото се налага/. Ще правят ония смешни движения с няколко електрода по тялото и с виртуалната реалност ще си обладават, който си искат топ модел.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То да не е толкова евтино да се направи зарядна станция. От мрежата не може да се изкара достатъчно ток за бързо зареждане, всичко минава през акумулатори. Тия акумулатори струват пари и отнема време да се заредят. Като минат 5 коли и всичко свършва до следващия ден.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро няма как да стане - навсякъде в ЕС , голямата част от хората живеят в "панелни гета" където ще е трудно да ги електрифицираш
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Далече сме от реалноста да караме електромобили и изобщо не казвам за България. Към момента, дори и да изравнят цените, проблема със зареждането остава непреодолим. А когато бройката на електромобили В Европа скочи на 20% ще стане още по-сложно. Тази статия е чиста пропаганда, реалноста е показана от влогъри.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е реклама, а промиване на мозъци. По цял ден новини, които да те накарат да се чудиш след 4 години ще може ли да си караш колата с ДВГ. И после статийки колко са доволни потребителите, които са направили крачката към електрически коли. И тия 70 % не знам от де ги изсмукаха. В Германия 0,7% от колите са електрически, но ако четеш статиите си мислиш, че не е останала нормална кола. Само в Норвегия са около 10%, всичко останало е около 1% макс.