IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият флагман на Citroen: по малко седан, комби и SUV

C5 X излиза на пазара през лятото с бензинови и хибридни варианти

По принцип средноразмерният сегмент в Европа е доминиран от германските марки, но Stellantis има намерение сериозно да разбърка картите. След лансирането на Peugeot 508 и луксозния DS9, сега е ред на Citroen да извади оръжието си срещу Mercedes E-Class, BMW 5 Series и Audi A6.


Citroen C5 X


Но докато гореспоменатите машини се предлагат във версии седан и комби, френският претендент Citroen C5 X ще се опита да комбинира тези два типа каросерии, плюс малко SUV и кросоувър съставки, добавени в умерена доза. Носейки голяма част от приятния дизайн на френската компания, C5 X е доста неконвенционален флагман, с доста солидно присъствие, доста по-солидно от това на другите модели, носещи емблемата с двойния шеврон.

Това, естествено, се дължи на конфигурацията му "три в едно", при която относително равната линия на покрива говори за седан, докато издължената задница напомня за комби. За десерт добавяме и повишен клирънс като на кросоувъра C5 Aircross и получаваме наистина интересен автомобил.


Citroen C5 X


С дължина от 4805 мм, междуосие от 2785, ширина от 1865 и височина от 1485 мм, C5 X е по-малък от германската премиум конкуренция, като има сходни габарити с Volkswagen Passat. Обемът на багажника е 545 литра, като при свалени седалки може да достигне до 1640, при това - с абсолютно равен под.

Дизайнът на екстериора е продължение на концепцията Cxperience от 2016 година, докато интериорът предлага всички технологии, налични в момента при марката. Акцент в салона са мултимедийната система с 12-инчов екран, както и хедъп дисплеят, предлагащ добавена реалност. Инструменталното табло е с изцяло дигитален клъстер, но извън всички екрани има налични физически бутони, за някои от основните функции.


Citroen C5 X


За задвижването на новия Citroen C5 X ще се грижат бензинови и плъг-ин хибридни агрегати. Този със зареждане на батерията в контакта комбинира 1,6-литров турбобензинов мотор с електрически такъв, като системната мощност е 225 к.с. Само на електричество пробегът е над 50 км, при това - със скорост до 135 км/ч.

Всички версии на новия флагман ще се предлагат със системата за окачване Advanced Comfort, а плъг-ин вариантът ще е серийно с новата версия Active, позволяваща три предварително дефинирани настройки на окачването. Продажбите на C5 X започват през втората половина на годината.

Повече снимки на новия Citroen C5 X вижте в галерията:

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Убийствено возило!!! ( преди 4 седмици )
    Нека сега плямпачите пак да приказват колко лоши и крехки били френските коли!!!! Най-добрият дизайн, най-приятният лукс за пътниците и водача, най-добрите дизели,в света, използвани дори и от японците!!! И бензиновите не са лоши, особено мотора 2.2 ! Само дето не са ни по джоба. Затова се навъдиха критикари - нещо като изподен вариант на приказката за лисицата и киселото грозде.....
  • #14
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Радев ( преди 6 месеца )
    Дизайнът е интересен. Определено се усеща свеж полъх след скуката, която е налегнала напоследък автомобилостроенето. За друго е излишно да се коментира преди да излезе повече информация, но със сигурност това няма да е кола, която ще мине и замине незабелязано.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И аз забелязах, че има нещо от усещането на С5 от 2008 г. Най-малкото са направили дизайна по-зрял, по-стилен от C4, въпреки че на пръв поглед дизайнерските елементи са еднакви.
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Ххх ( преди 6 месеца )
    Да, на дизайн мисля че изглежда прилична. Може би има малко връщане назад, към класическите форми. Карам стар Ситроен, а немалко от новите модели на същата марка ги намирам за грозни. И определено не ми харесва тази тенденция в съвременното автомобилостроене да правят едни такива капковидни форми, със задигнати ламарини, със задигната задница, почти без видимост назад. Докато при този модел нещата са по - умерени в това отношение, добре е, че е и с малко по - голям клиренс.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до #11 ( преди 6 месеца )
    А6 чисто ново е над 100хил.лв :D Това ще е по-скоро към 50 базово.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Гоши ( преди 6 месеца )
    Тва по скоро си А6 Allroad... Не знам на цена как са го докарали, но ако е близка до на Аудито, по-добре изобщо да не го пускат... Иначе аз харесвам такъв тип автомобили и като дизайн не е лоша колата.
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До #3 ( преди 6 месеца )
    "дължина от 4805 мм, междуосие от 2785, ширина от 1865" ... я пак си помисли..
  • #8
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Chocho ( преди 6 месеца )
    Ситроена е страхотен, но изглежда много младежки, няма да може да отнеме много от закостенялата клиентела на немските "каруци"...
  • #7
    13 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    О да! Цял живот си мечтая да си купя ситроен от новия революционен клас SUомби, особено на цената на А6. Веднага връщам шестицата в Порше изток и бегом през Околовръстното в СФА на Цариградско, да се кача на суомбито... Няма нищо по-грозно от такъв тип *** като БМВ Х6 и особено потрисащото МВ GLE Coupe.
  • #6
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Вальоо ( преди 6 месеца )
    Слаба работа.. Един Citroen, няма ли сфери в окачването не е Citroen, а просто едно пежо с друга емблема. Жалко,че отличителните черти на всяка марка биват затрити с всеки един ден.