IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: SUV-моделите не са удобни за града, но се купуват тъкмо там

Експерти предричат, че увлечението по този вид автомобили няма да спре скоро

Автомобилните производители често да подложени на критики за това, че предлагат все повече кросоувъри и SUV-модели, но те имат причина да го правят - широката публика обича тези автомобили. Те предлагат висока позиция на шофьора, лесно слизане, спокойствие, висок пътен просвет, простор или практичност, които са много важни за съвременния потребител.


SUV


Броят на SUV-овете по света расте непрекъснато, въпреки че използването им в населените градски райони определено не е удобно. Проучване на британския New Weather Institute, цитирано от BBC, обаче показва, че около 3/4 от собствениците на такива автомобили в страната живеят в големите градове.

Нещо повече - експертите от института са убедени, че тази тенденция ще се запази и дори увеличи заради пускането на все повече нови електрически SUV. От организацията посочват някои мерки за ограничаване на присъствието на тези автомобили в градовете - като забраната на рекламата им и провеждането на кампании сред производителите им.


SUV


Други специалисти обаче са на мнение, че идеите за ограничаване на присъствието на SUV-моделите в големите градове са твърде наивни и няма как да бъдат реализирани. А причината за това е именно преминаването към електрическо задвижване, което е от огромно значение за световната автомобилна индустрия. И именно рекламирането на екологични превозни средства е един от основните начини за привличане на допълнителен интерес към тях.

В свой доклад BBC посочва, че годишните вредни емисии (CO2), отделяни от SUV-автомобилите са се увеличи до 700 мегатона. Представено по друг начин, ако шофьорите на такива автомобили бяха отделна държава, тя щеше да заема 7-о място в света по отделени вредни емисии.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Удобството е субективен фактор. Съгласен съм, че за по-едри (не само дебели), по-възрастни или трудно подвижни вероятно би им била удобна по-високата врата и позиция. Аз лично не харевсам СУВ-овете, но разни хора, разни идеали. В статията вероятно пропускат да отбележат че в Европа въпросните СУВ-ове са предимно B и С сегмент, които реално не стъпват на по-голяма площ и разхода им не е далеч от аналогичните им хеч-ове.
  • #1
    23 rate up comment 9 rate down comment
    ...... ( преди 2 години )
    Единствения плюс на СУВ-а е, че е модерен, нищо друго. А да, и привлича *** *** по-добре.Разходите са му повече (гуми, гориво, части, всичко), по-нестабилен е от една хубава "лимузина", като капак на всичко, не е по-широк и по-комфортен. Не става за офроуд, повечето СУВ-ове дори нямат 4х4. Е, за чий ми е? Аз съм благодаря.