IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-печелившите и най-губещите автомобилни компании?

От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично

Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.
 
   
Volkswagen, склад, ID.3
  
   
От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко  като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.

Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.
  
   
Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста безсмислени спорове водите. Тесла преджапа през трудните времена и оттук нататък има добра възможност да се превърне в масов производител. Големият проблем обаче са актуалните инвеститори - тия, дето си купуват акциите по 600 долара и отгоре, и на които при текущите приходи компанията може да изплати първоначалната инвестиция за около 100 години. Това е натиск, който постоянно ще се засилва и ще пречи. Но Мъск да го мисли
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Първо си задай въпроса от какво зависят печалбите? Те зависят от продажбите, .."GM 2007-*** имаха най-големите продажби, а 2008-*** фалираха. Фенчетата на Илонката май обитавате някаква паралелна реалност.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #46, Хайде тия неща първо да се случат, пък тогава да говорим, а?
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Простичко е защо силовата електроника, електродвигателят и термопомпата на тесла са най-добри - защото при сходни батерии пробегът на тесла е по-голям."На теста на Edmunds Hyundai Kona с 64 кВтч батерия дава пробег 315 мили, Tesla Model Y с 75 кВтч батерия - 263 мили. Тесла са по-ефективни, ама некой друг път.
  • #28
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха-ха, като малки деца сте.. когато Тесла задминат Тойота по печалба и качество, тогава се обаждайте, до тогава - по-добре си трайте, че сте за резил.
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Цифрите не лъжат - японците продават евтинджос на завишени цени. Но балъци бол - особено в този форум, където писачи твърдят, че Тойота е измислила синхронния електромотор.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кои "всички" останали? Погледни статията - повечето са на печалба, по-голяма от на Тесла. Строенето на заводи не се финансира с печалбата от електромобили, така че няма никакво отношение.
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Финанси ( преди 3 години )
    Това да строиш три огромни завода по време на корона криза, когато всички останали затварят заводи и уволняват служители и въпреки това да си на печалба и да си увеличил с 36% в продажбите си при почти същия процент срив в продажбите на световния автомобилен пазар, ако ти се струва неустойчив финансов модел, значи въобще не разбираш от финанси.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, решенията се копират, ама не от тези които имат претенции че били "са много пред останалите", те би следвало да ги разработват.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота не иска да прави електрички просто защото не може да прави печалба от тях - както всички останали производители, Тесла включително. А печалбата е най-важния фактор за операциите на една компания - без печалба не могат да се финансират разработките на нови технологии. Електромобилите на Тесла имат по 4000 батерии - за какви "опростявания" говориш? Автомобилите не са като телевизорите - на тях много енергия им трябва, колкото и да ги подобряват.