IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спортните коли на СССР, които никой не помни

Сред тях са роудстър-самоделка, аналог на Mercedes 300SLR и екстремна машина с реактивен двигател

За мнозина съветската автомобилна индустрия винаги е била свързана с утилитарни автомобили. В СССР обаче се работело и по съвсем други модели. Почти всички водещи инженерни предприятия от онова време са проектирали истински спортни автомобили, чиито характеристики могат да изненадат дори и сега.


лаура спортна кола


Също така, атрактивни машини са създадени от ентусиасти любители-инженери, които понякога надминавали опитните си колеги от заводите. Въпреки това, най-често съветските спортни автомобили са създадени в единични екземпляри, малко хора са ги карали освен професионални състезатели и само няколко от тези автомобили са оцелели до наши дни. В галерията по-долу ви представяме 7 атрактивни, но малко познати спортни автомобили от СССР. Сред героите на статията ще откриете роудстър-самоделка, аналог на Mercedes 300SLR и дори екстремна машина с реактивен двигател от изтребител.
  
  
Суперколите от СССР, които малцина познават (ГАЛЕРИЯ)


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ник ( преди 1 година )
    Защо ни занимавате с тези автомобилни малоумия!? Те нямат никаква стойност, принос или каквото и да е друго. При всичките примери е очебийно едно. Те не стигат до производство!!! Емблеми на едно феотдално общество, че и по-лошо: племе, което не иска да се развива към по-добро, племе, което произвежда само оръжия за унищожение.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Минаващ ( преди 2 години )
    К'во беше това ссср? А, да, сетих се - империята на злото, там всички бяха купидончета - голи, но въоръжени. Правеха Фиат '64 под името жигули, лада и т.н.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Маранелло ( преди 2 години )
    И аз така.Работих в Ферари,Ламборгини и последно в Пагани.Участвал съм при разработката на всички суперкари на гореспоменатите марки.Работата ми беше да подавам инструментите на инженерите .
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пловдив ( преди 2 години )
    До 4. Аз си спомням отлично спортните коли с марка "София" и през 2003 г. имах късмета лично да се срещна със сина и съпругата на покойния Велизар Андреев. За кратко дори съм влизал в една от колите (без работещ двигател). След това с приятел започнахме разработката на наш проект с име "Фазер" на основата на Pontiak Fiero. После разработих самоделка, която в наши дни софийска фирма продава с името Aeromaster LMP. А след нея работих в русенската фирма "Sin cars" по купето на Sin R1.
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При ширещата се немотия, постоянни липси на основни продукти, си е постижение да сглобиш каквато и да е самоделка.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Бай ламби ( преди 2 години )
    Преди малко гледах по AMS предаване за възникването и развитието на Mercedes SL и като гледам сега снимките тук направо съм потресен от руската автомобилна индустрия. Както се казва - открийте десетте разлики в картинката....
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бяхте казали, че тая самоделка Лаура е участвала в пловдивския панаир през 1985. Също така от тази самоделка са направили само два екземпляра, но през годините често са били пребоядисвани. Перфенов взима едната Лаура и през 90-те я "модернизира" и вече е Лаура 2. Единият екземпляр е в музея АвтоРевю, но през 2010 музеят се премества на друго място и докато Лаура е била товарена на автовоза, колата пада и се разбива на асфалта.
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    telavive ( преди 2 години )
    Някой да си спомня за българските спортни автомобили "София" ?
  • #2
    20 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Руско ли е - бегай!
  • #1
    26 rate up comment 13 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    След като ни запознаха със самоделките - недоделки на "великата" автомобилна сила СССР, който едва след договора с ФИАТ започна да прави що-годе нормални коли и достигна "невиждани" производствени мощности от 660 000 коли годишно, сега вече можете да ни запознаете с китайските, индийските, корейските, аржентинските, бразилските, турските и др. спортни автомобили от преди 70 г., които може би са и на по-високо техническо ниво.