IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault Arkana е с 20 000 лева по-скъпо в България, отколкото в Русия

Причината е, че европейската версия е на практика съвсем друг автомобил

Arkana, най-търсеният модел на Renault на руския пазар в последните години, от днес вече официално се предлага и в България. Но онези, които са очаквали появата на крос-купето у нас, може и да останат малко изненадани от цените му. Докато в Русия този автомобил е един от най-достъпните в своя сегмент, със стартова цена 1.25 милиона рубли (26 611 лева), в България базовото ниво на Arkana започва от 47 090 лева, или с 20 479 лева повече. Всъщност дори най-скъпата версия за руския пазар - с 4х4, върхово оборудване и 150 конски сили - струва под базовата у нас - 1.74 милиона рубли, или около 37 000 лева. Най-скъпата версия на българския пазар ще е със 145 конски сили и излиза 60 390 лева.
  
  
Renault Arkana
"Европейската" Arkana е всъщност вариант на произвеждания за корейския пазар Samsung XM3. В страните от бивша Югославия ще се предлага като Renault Megane Conquest, за да се избегнат асоциации с покойния четнически командир Желко Ражнатович - Аркан
  

  
Драстичните разлики в цената обаче са обясними, след като уточним, че между двата автомобила общото е само в дизайна. Руската Arkana е построена върху старата платформа B0+, ползвана от Dacia Duster и първото поколение на Renault Kadjar, и се произвежда в Москва. "Европейската" версия е вече върху новата платформа CMF-B, ползвана от новото Clio, и се прави в завода на Samsung Motors в Бусан, Южна Корея.
    
   
Renault Arkana
  
  
Двата автомобила се отличават съществено и в задвижването. Руската базова версия е с добрия стар 1.6-литров бензинов мотор с атмосферно пълнене, който вече не се предлага в ЕС, и с 5-степенна скоростна кутия. По-нагоре в гамата има турбомотор със 150 коня и вариаторен CVT автоматик. Стартовите нива на Аrkana в Русия са със стоманени джанти, без круиз контрол, камери, старт-стоп система, без странични въздушни възглавници и даже без USB портове.
 
   
Renault Arkana
  
  
"Европейската" Arkana, за да отговаря на изискванията на Брюксел за емисии, идва със съвсем друга гама двигатели, в основата на която е разработеният съвместно с Daimler 1.33-литров турбомотор със 140 конски сили. Скоростната кутия е EDC автоматик с двоен съединител, дело на Getrag. Предвиждат се също два варианта с микрохибридни двигатели, със 140 и 160 конски сили, както и пълен хибрид E-Tech със 145 коня.

Оборудването също е несравнимо по-богато - отчасти за да покрие задължителните изисквания на ЕС за системи за безопасност, и отчасти просто защото пазарът тук е по-претенциозен от руския. Тукашната версия на Arkana има 4 USB порта, електрическа ръчна спирачка, безжично зарядно за смартфон и така нататък. Колата обаче е запазила основните характеристики, които я направиха бестселър в Русия: атрактивната линия на покрива, високия просвет (20 см) и големия багажник (513 литра).


Още снимки на "европейската" Arkana вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    До 19,ти можеш ли да четеш на платформата на първия Каджар,ами аз имам такъв и имам тази система за предотвратяване на сблъсък и всички екстри за модела въобще. Евтина е защото се произвежда в Русия за тамошният пазар,а най хубавото е 4х4 системата която заедно с добрия пътен просвет от 20 см позволява да излезеш доста далеч извън пътя на среден офроуд,което за европейската версия само с предно си е направо глупост,точно това ме отказва от смяната на Каджара с Аркана.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 седмица )
    А бе,щом тебе те имаме за човек.........
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Важното е Грета да е доволна. А тя няма да е доволна и от скъпото, щото и то пуши. Затуй да стягаме по още 40 бимбирици над скъпото и да си вземаме по едно ID 4, нищо че като затворят ТЕЦ Марица-Изток ще е по-скъпо да го караме на ток отколкото на олио.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нормално е да е скъпа. Рено задава стандарти в Премиум класа.
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ясно, руската версия е по читава!!!
  • #19
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Е вие какво очаквате, кола на платформата на Дачия, стар двигател не покриващ емисиите в ЕС, без никакви екстри, дори еърбеци няма, Европейската версия е на по-добра платформа с двигател от Мерцедес, ляди джанти, еърбеци, сама спира ако ви види, че не спирате а ще се блъснете. Изобщо няма база за сравнение. На руснаците са им пробутали кола, която няма как да се позволи да се продава в развитите страни. Евтина кошница за третия свят. Ако толкова ви блазнят евтини коли, внесете си от Русия Лада.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    После колите ни биле стари....пак ни доят
  • #17
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Така е в ЕС -пирон да си купиш ще го платиш на двойна цена заради бюрокрацията.
  • #16
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Без коментар ( преди 1 седмица )
    Двигател 1.3 ?!? Но пък имал USB порт.....хаа ха .... Ти кола ли си купуваш (и то SUV) или телефон ?
  • #15
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    4 USB-та за 20 000 лева.... и си мислим, че Айфон за 3000 лева бил скъп...