IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Arkana е с 20 000 лева по-скъпо в България, отколкото в Русия

Причината е, че европейската версия е на практика съвсем друг автомобил

Arkana, най-търсеният модел на Renault на руския пазар в последните години, от днес вече официално се предлага и в България. Но онези, които са очаквали появата на крос-купето у нас, може и да останат малко изненадани от цените му. Докато в Русия този автомобил е един от най-достъпните в своя сегмент, със стартова цена 1.25 милиона рубли (26 611 лева), в България базовото ниво на Arkana започва от 47 090 лева, или с 20 479 лева повече. Всъщност дори най-скъпата версия за руския пазар - с 4х4, върхово оборудване и 150 конски сили - струва под базовата у нас - 1.74 милиона рубли, или около 37 000 лева. Най-скъпата версия на българския пазар ще е със 145 конски сили и излиза 60 390 лева.
  
  
Renault Arkana
"Европейската" Arkana е всъщност вариант на произвеждания за корейския пазар Samsung XM3. В страните от бивша Югославия ще се предлага като Renault Megane Conquest, за да се избегнат асоциации с покойния четнически командир Желко Ражнатович - Аркан
  

  
Драстичните разлики в цената обаче са обясними, след като уточним, че между двата автомобила общото е само в дизайна. Руската Arkana е построена върху старата платформа B0+, ползвана от Dacia Duster и първото поколение на Renault Kadjar, и се произвежда в Москва. "Европейската" версия е вече върху новата платформа CMF-B, ползвана от новото Clio, и се прави в завода на Samsung Motors в Бусан, Южна Корея.
    
   
Renault Arkana
  
  
Двата автомобила се отличават съществено и в задвижването. Руската базова версия е с добрия стар 1.6-литров бензинов мотор с атмосферно пълнене, който вече не се предлага в ЕС, и с 5-степенна скоростна кутия. По-нагоре в гамата има турбомотор със 150 коня и вариаторен CVT автоматик. Стартовите нива на Аrkana в Русия са със стоманени джанти, без круиз контрол, камери, старт-стоп система, без странични въздушни възглавници и даже без USB портове.
 
   
Renault Arkana
  
  
"Европейската" Arkana, за да отговаря на изискванията на Брюксел за емисии, идва със съвсем друга гама двигатели, в основата на която е разработеният съвместно с Daimler 1.33-литров турбомотор със 140 конски сили. Скоростната кутия е EDC автоматик с двоен съединител, дело на Getrag. Предвиждат се също два варианта с микрохибридни двигатели, със 140 и 160 конски сили, както и пълен хибрид E-Tech със 145 коня.

Оборудването също е несравнимо по-богато - отчасти за да покрие задължителните изисквания на ЕС за системи за безопасност, и отчасти просто защото пазарът тук е по-претенциозен от руския. Тукашната версия на Arkana има 4 USB порта, електрическа ръчна спирачка, безжично зарядно за смартфон и така нататък. Колата обаче е запазила основните характеристики, които я направиха бестселър в Русия: атрактивната линия на покрива, високия просвет (20 см) и големия багажник (513 литра).


Още снимки на "европейската" Arkana вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #13
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко размисли за екстрите-атоматик не ми трябва, не карам чак толкова много градско, а извънградско като вкарам 5та почти не ми се налага да я сменявам (стария 1,6 като на руската). 4усб-та- хубаво, да има децата да зареждат смартфоните. Безжично зарядно- не ползвам такива скъпи телефони, прекалено много хобита, при които телефона сдава багажа (било то от падане от високо или от удавяне) имам, за да прежаля 1000 лева за глупости на куп. И къде ми е файдата от тия 20к нагоре и 20 % надолу живот?
  • #12
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, и руския каптюр е с 2.0 бензин атмосферен безсмъртен, а не с тия изпълнения за гейропа
  • #11
    12 rate up comment 7 rate down comment
    до 10 ( преди 2 години )
    С това чувство за хумор трябва да си депутат при СлИви трифонов
  • #10
    34 rate up comment 6 rate down comment
    USB маниак ( преди 2 години )
    Без USB !!! Ужас!!! Не мога да си представя как са карали коли без USB и въобще каквото и да е, без USB. Тука, в Българско Сливово имаме USB даже на казаните.
  • #9
    12 rate up comment 28 rate down comment
    А бе ... ( преди 2 години )
    щом и рено го имате за кола
  • #8
    36 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Сърбия, ако го внасят с името Аркана, ще имат гарантирано повече продажби!
  • #7
    53 rate up comment 4 rate down comment
    Филип09 ( преди 2 години )
    Абе ти ми го дай за 20 бона по-евтино, па аз ще ти простя, че няма USB и лети джанти или другите европростотии.
  • #6
    10 rate up comment 9 rate down comment
    ??? ( преди 2 години )
    Рено какво???
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Хи хи ( преди 2 години )
    Сй честото , Иврупейцити!!!
  • #4
    11 rate up comment 22 rate down comment
    причината е... ( преди 2 години )
    че на нашта територия са се развъдили достатъчно неуДачници за които и онова горе е "върха на сладоледа" ... като кафе от цикория!