fallback

Трябва ли да се сменят свещите след зимата?

По състоянието на този важен детайл може да откриете и проблеми с двигателя

Трябва ли при поредното техническо обслужване на автомобила, което включва замяна на маслото и на филтрите, да се сменят и свещите на двигателя? Този въпрос си задават мнозина шофьора, като някои дори са убедени, че това задължително трябва да бъде направено. Какво обаче казват специалистите от Auto Trader?

Техническото обслужване на автомобила се провежда или на определено пробег, или веднъж в годината. Маслото в двигателя си остарява, дори превозното средство да не се кара и да стои на едно място през по-голяма част от годината. Това се отнася за ремъците и уплътненията, на които времето също се отразява негативно. Какво обаче се случва със свещите, тъй като и те се износват при работа на двигателя?

Производителите посочват ресурс от 15 000 - 20 000 км на никеловите свещи, докато платинените и иридиевите изкарват между 60 000 и 100 000 км. И ако колата се е експлоатирала малко, то техните електроди не се износват, така че смяната на свещите при годишното техническо обслужване е напълно безсмислена. В същото време, една проверка на тяхното състояние никога не е излишна, тъй като тя може да даде и ценни сведения за състоянието на двигателя и на системата за неговото стартиране.

Ако изолираният накрайник на свещта е светло-сив, светло-кафяв и жълтеникав - моторът е наред. При останалите случаи обаче вероятно има някакъв проблем. Черните и влажни отлагания върху електрода може да показват попадане на повече масло в цилиндрите. Сухият черен нагар сочи, че двигателят работи на обогатена смес, като също така показва, че автомобилът често се използва в натоварен градски трафик със задръствания, както и че се използва некачествено гориво.

Червеният цвят върху свещта е явен признак за наличието на съдържащи желязо добавки, които са сипани в горивото за повишаване на неговото октаново число. Електрическия заряд буквално преминава през тях и нарушава работата на двигателя, като това се усеща при празен ход. А най-лошият вариант е, когато по свещта има следи от топене или сериозни драскотини по изолацията. Тогава явно и самият двигател има сериозен проблем.

И така - ако свещите са наред, няма никаква нужда да бъдат сменяни. Трябва обаче да се отбележи, че повторното поставяне на свещ е възможно не повече от веднъж. Затягането на свещ, която вече е стояла на двигателя, при повторно поставяне е възможно с не повече от 1/12 оборот на ключа. Ако има някакво отклонение от нормата, този важен детайл просто се заменя с нов.

Стигне ли се до смяна, нещата са прости - гледа се оригиналния номер на свещта, който е посочен в ръководството за експлоатация на автомобила или се търси по VIN-номера в магазина. Всякаква самодейност - избор на различни свещи от препоръчаните (защото някой казал, че били по-добри) или пък приспособяване на други, не се препоръчва.

fallback
  • #4
    М ( преди 3 години )
    Като чета коментарите разбирам че,българина за 1300год е невъзможно да се опитоми.
  • #3
    Чина майна ( преди 3 години )
    каква е разликата със тея със съпротивление, за една китайска мотофреза се пита, за свещи да
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Триете ли неудобните коментари? Нали е демокрация и всеки има право на мение?А да.. ама трябва да е като вашето, тогава е демократично
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако е нов ВАГ се проверяват всяка седмица. След 5та година всеки ден.
fallback
Последни