IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Неочакван лидер при най-продаваните премиум модели в Европа

За пръв път, откакто се води статистика, на върха не е представител на германската тройка

За пръв път, откакто се води статистика, най-продаваният премиум автомобил в Европа не е дело на голямата германска тройка, показват данните за първите два месеца на 2021, събрани от JATO Dynamics. Другата съществена промяна в сегмента е, че най-големият производител в него вече не е Mercedes, а BMW - баварците си връщат първото място след няколкогодишна пауза, изпреварвайки конкурента си с близо 4000 автомобила.


Jaguar E-Pace
Най-драстичният пазарен спад се отчита при Jaguar E-Pace - разлика от 266% между тазгодишното и миналогодишното постижение. Като цяло британската марка е продала 3510 автомобила през януари и февруари - най-слаб резултат от десетилетие

 

Данните на JATO потвърждават старата максима, че премиум сегментът е по-неподатлив на кризите от масовия - спадове има и тук, но доста по-умерени. Разбира се, при подобни класации неизменно изниква въпросът кои модели са премиум - някои от бестселърите в списъка ни всъщност са по-малки и евтини от модели на масови производители като Peugeot или Hyundai. Логиката на подбора ни е проста: приемаме за премиум всеки модел, който се отклонява с над 25% от средните цени в своя клас.

Автомобил като А-класата на Mercedes, чиято най-базова версия струва със 17 000 лева по-скъпо от най-базовия Golf, очевидно отговаря на това условие, дори и да не съвпада с нечии представи за лукс. Не сме включили и моделите от свръхлуксозния сегмент, със стартови цени над 100 000 евро, които ще разгледаме в отделен материал.

Тук можете да видите кои са най-продаваните модели в масовия сегмент.


15-те най-продавани премиум модела в Европа, 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #11
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Заслужено падение за Ягуар. Няма нормален човек който да плати британска цена за индийска кола.
  • #10
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 3 и 4. Явно вярно не сте сядали в нещо различно от Голф. В S класа, това което прилича на дърво и махагон е такова. Така е във всички високи класове на премиум марките с изключение точно на Ягуар, който е английски. Покарайте новата седмица или а 8, дори и Лексус LS и после се качете в Тесла S, защото съм я карал дори и ще видите разликата и какво е премиум. Автопарка на човека за който работя има винаги над пет коли, които се сменят през максимум година, така че трябва опит, не драскане.
  • #9
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като за теб дачия е премиум, купуваш си и почваш да обясняваш на всички колко си премиум
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
  • #7
    12 rate up comment 14 rate down comment
    abc ( преди 2 седмици )
    Дачията я зареждаш и минаваш 1000 км. Теслата зареждаш и не се знае докъде ше ти стигне батерията. Следователно премиум е Дачията.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 2 седмици )
    Надявам се да си предучилищна възраст или ученик в максимум втори клас, понеже иначе наистина е жалко. От 3300 на 900 колко процента спад е?
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 2 седмици )
    До 3 ти що мислиш че премиум е да има дъски по таблото и кравешка кожа по седалките. Те и Нокия мислеха че Верту е премиум щото е с камъни сваровски и златни бутони и кожа ама после Верту стана собственост на едни турци и фалира а пластмесовите Самсунг Айфон и Хуавей и Шайоми и ... превзеха света.
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Бате, сравнението на Тесла с Дачия е меко казано смехотворно. Или не си влизал в Тесла, или в Дачия. И че немската сглобка е по-добра, никой не е оспорвал. И със сигурност има повече пластмаса в Тесла, отколкото в дачия. И има доста повече пластмаса в интериора на мерцедес, отколкото и в двете. Пластмасата е основен компонент в интериора на автомобилите, ако не знаеш. И "махагонът" е пластмаса и това е стандарт в автомобилната индустрия от десетки години, с изключение на някои АНГЛИЙСКИ
  • #3
    15 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кой пък им каза на тия, че тЕслата е премиум. Има повече пластмаса в интериора от Дачия, ако я имат за премиум заради цената, нека се сетят, че е толкова надута заради батериите. Тесла е премиум, колкото и Дачия Логан. Качете се в немски премиум и след това в американския к.... неф и ще видите, какво е премиум.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )