IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Следващата Mazda CX-5 ще получи нов мотор

Компанията разработва редови 6-цилиндров двигател

Японският производител Mazda подготвя смяна на поколенията на един от най-популярните си модели - CX-5, като това предизвиква много слухове. Едни твърдят, че кросоувърът ще се превърне в крос-купе със задно предаване, а други смятат, че моделът ще смени името си на CX-50 и ще бъде позициониран по-високо, за да се конкурира с BMW.


Mazda CX-5


Сега изданието BestCarWeb публикува нова информация, според която в Mazda работят върху нов редови двигател с 6 цилиндъра, който ще се поставя и на следващото поколение на Mazda6. Той ще има работен обем от 3,0 литра, като едновременно с него инженерите на компанията работят и върху турбодизел от ново поколение.

Предполага се, че следващата CX-5 ще се предлага в два варианта - стандартен и крос-купе. И за двата кросоувъра е предвиден задвижващ агрегат с мощност 300 к.с., който работи на принципа на "мек" хибрид. С негова помощ Mazda ще постигне намаляване на вредните емисии СО2.


Mazda CX-5


Изданието също така потвърждава слуховете, че новата Mazda6 ще премине към задно предаване. Моделът ще се предлага като седан и купе, като премиерата му ще се състои в края на 2022 година. В основата на следващото поколение ще бъде шаси с надлъжно разположение на двигателя и скоростната кутия (както при BMW), като то ще смени сегашната платформа с напречно разположение на задвижващите агрегати.

Снимки: BestCarWeb

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ivanov ( преди 3 години )
    И колко изкарват тези 2.0l преди да влезеш във сервиза и да ти смъкнат кожата
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Ами то ( преди 3 години )
    хората/немците правят от 4 цилиндъра и 2литра 320к.с., а някои и 420к.с. ...
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На фона на случващото се е безумен ход на Мазда. Те да гледат да оцелеят, а не да се сравняват с БМВ. Така ще я закъсат, че Тойота ще ги хапне и ликвидира, както направиха със Субару. Дайхатцу и др.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Не знам как са новите но съм първи собственик на 3-ка ВК и за 13 години освен крушки, феродо и гуми друго не е сменяно. Та толкова за надеждността на Мазда ...
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мазда и преди са правили 6 цилиндрови мотори, само че бяха V6.Mазда Xedos 6 имаше такъв - 2.0 V6.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    3х3 ( преди 3 години )
    До VAYKНикой не е казал, че 6-цилиндровият двигател е за Европа. На мен ми харесва - ще има с какво да сменя сегашната ми 12 годишна мазда, като вземе да се разпада след 2-3 години.
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Мазда ме кефи. Работят на инат. Едва ли ще спечелят, но имат стил.
  • #6
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В момента 6 цил. на бмв и мерц са около 360-380 коня - до 2022 ще са над 400. Мазда тепърва ще пуска 300коня. Кой ще рискува с такава кола и двигател за който не се знае колко ще е надежден следващите 10-15 години - бмв правят бензинови редови двигатели 100 години без прекъсване и постоянно ги усъвършенстват, а ти ще идеш да си купиш мазда? Дори тойота си взеха двигателя на бмв. Колко ще са балъците, които ще се набутат?
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Който иска 6 цилиндъра, мазда е последната марка от която би купил такъв двигател. Знаем кои са марките да не ги споменавам.
  • #4
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Ник ( преди 3 години )
    Смях в залата. Брат ми си купи 2018 нова с двигател 2,2 190к.с. На 30х.км. започна да му харчи масло. Гаранция на автомобила само 3 г. Всяка друга марка има поне 5 г. И къде можеш да ги използваш тези 300 к.с.?