IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой ще плаща за електрическите коли?

Цената на прехода ще бъде поета най-вече от хората, които няма да си ги купят

Температури от порядъка на 14 градуса под нулата не са нещо, което да ни шокира в България. Но в американския щат Тексас, където нормално през зимата термометърът показва 10-15 над нулата, необичайните студове през февруари 2021 предизвикаха истинско бедствие. И тежко претоварване за енергийната система, с множество принудителни прекъсвания на тока.
 
  
Форт Уърт, електромобили, криза
Машини на електропреносните комунални служби във Форт Уърт стоят блокирани, понеже заради недостига на електричество няма как да бъдат заредени. Снимка Bloomberg
 
 
И понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара. Щатът изпита недостиг на електроенергия от порядъка на 10 гигавата - колкото за захранването на пет милиона домакинства или за осем пътувания с машината на времето от "Завръщане в бъдещето", както се пошегува в Twitter Алекс Епстийн.

Това ли ни очаква в близко бъдеще, когато към днешните натоварвания на електрическите мрежи се добавят и милиони електромобили? Ето може би най-ключовия въпрос в наши дни, на който никой не се наема да даде категоричен отговор.


12 въпроса за електромобилите и цената на тока (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500