Границата, която разделя състезателните автомобили и най-бързите и най-ефективни спортни модели за обществени пътища понякога е много тънка, тъй като двата тима машини споделят много еднакви технологии. Те са създадени за пистовите коли, но са често приложими и в по-масови сегменти.
Една от тях е така нареченият "сух картер" - система за смазване, създадена да поддържа двигателя в перфектно състояние дори при висока скорост и чести ускорение. Това обаче не е единственото предимство на тази технология.
Какво трябва да знаем за двигателя със сух картер (ГАЛЕРИЯ):
Начин на работа
За да се гарантира, че резервоарът, в който се събира маслото, е непрекъснато на определено ниво, се използват всмукателни помпи с по-висок дебит от този на подаването. Следвайки пътя на течността, след подаващата помпа обикновено се поставя филтър, който има за задача да не пропуска определени шлаки, които биха повредили движещите се части на двигателя.
За да се гарантира, че резервоарът, в който се събира маслото, е непрекъснато на определено ниво, се използват всмукателни помпи с по-висок дебит от този на подаването. Следвайки пътя на течността, след подаващата помпа обикновено се поставя филтър, който има за задача да не пропуска определени шлаки, които биха повредили движещите се части на двигателя.