IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota вече е най-продаваната марка и в България

Драмата с полупроводниците започва да се усеща и у нас. Кои марки са в Топ 20?

След близо десетилетие Toyota отново е най-продаваната марка нови автомобили в България, показват данните на МВР за регистрациите през февруари. От началото на годината японската марка отчита 531 регистрирани нови автомобила, изпреварвайки дългогодишния лидер Dacia (486), Skoda (481), Volkswagen (352) и Renault (305). Цитираната от нас статистика обхваща единствено леки и лекотоварни автомобили с категории М1 и N1, и не включва товарни и специални модели.
 
  
Dacia Sandero и Stepway 2020
Българските дилъри на Dacia имат вече 175 поръчки за новото поколение на Sandero, най-вече за версията Stepway. Производствата на много модели, особено дебютиращите на пазара, се бавят сериозно от недостига на полупроводници
     
    
Няколко фактора обясняват разместванията на върха от началото на годината. Единият е затруднените доставки, особено при новите модели, заради глобалния недостиг на полупроводници. Това забавя доставките на поръчани и предплатени автомобили. От българското представителство на Dacia съобщиха, че имат вече 175 приети поръчки за новото поколение на Sandero, които очакват доставка.
 

ТОП 12
Dacia Dokker - 212
Toyota Corolla - 187
Citroen C3 - 184
Dacia Duster - 151
Skoda Octavia - 144
Nissan Qashqai -123
Toyota CH-R - 104
Renault Clio - 103
Renault Master - 91
Skoda Scala - 90
Dacia Sandero - 81
Toyota Yaris - 78


Вторият фактор е свързан с цените. Повечето производители бяха принудени осезаемо да ги вдигнат в последната година и половина, за да компенсират разходите по покриване на новите европейски стандартни за емисиите. Няколко компании, начело с Toyota, бяха ги покрили предварително заради масовата хибридизация и при тях нямаше толкова видими ценови корекции. Неслучайно през януари Toyota Yaris изпревари VW Golf като най-продавания модел на европейския пазар.

У нас Toyota излиза начело и по брой автомобили с прекратена регистрация (за реекспорт). От началото на годината 90 коли на марката са били отписани от регистрите, от които 82 - от официалния вносител, твърди МВР. Второто място по този показател е за Citroen с 59 дерегистрации, нататък се нареждат Nissan (47), Dacia (22), Mercedes (10).
  
  
Ferrari 812 GTS
За два месеца у нас са регистрирани четири нови Ferrari - по едно F8 Tributo, Roma, SF 90 Stradale и 812 GTS
  
   
Общо регистрираните нови леки автомобили в България за първите два месеца са 4297 - около 19% спад спрямо същия период на 2020 година.

При отделните модели лидер е Dacia Dokker, чието производство обаче спира окончателно този месец. След това битката за първото място явно ще е между Toyota Corolla, Citroen C3, Dacia Duster и Skoda Octavia.

Иначе, в кръга на шегата, през първите два месеца на 2021 у нас са продадени точно толкова лади, колкото и модели на Rolls-Royce, а Subaru и Ferrari имат еднакъв брой регистрации.
  
  
Най-продаваните марки и модели в България през 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Навремето Бай Тошо откри завод за полупроводници и ако не са го направили за цели проводници сме в играта.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Абе едно към едно с Клио далеч не е:) барабани спирачки, стоманени капаци вместо алуминий, по-къс ауспух и т.н., и т.н. Но за цената си е добра количка
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сандерото макар че му дигнаха цената все още е най-доброто предложение! Съвременен автомобил с повишен клирънс за нашите условия и най вече и за нашите доходи :)))
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смятай! Щом Дачия има затруднения заради чиповете, а Тойота няма, представи си колко по-технологична марка е от японците! Поздрави за онези, които още си мислят, че да правиш здрав двигател с 20-годишни технологии са високи технологии!
  • #11
    16 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Новото Сандеро ще изкърти пазара с продажби (на практика е 1:1 с Клио на много по-изгодна цена). Въпросът е доколко кризата с полупроводниците ще засегне доставките му. Наясно съм че във форума пишат предимно милионери (от време на време и милиардери влизат), които с лекота дават 50К лв. за базов Голф и с джобни сменят пневматичното окачване на С-класата и карбоновите спирачки на М-ката, но за тези които си изкарваме парите с труд и внимаваме за всеки похарчен лев Сандерото си е добра сделка
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ентеуегентчета, я цъкнете в Google "Renault-Oyak", да видите какво е
  • #9
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заводът в Турция няколко години подред е номер едно по качество от заводите на Тойота.
  • #8
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    от статистиката е видно че много будали ще висят по официалните сервизи дилърствата да направят и хотелска част ако може около глокортните комплекси на морето и планината че поне клиентите им да се чувстват прецакани друго си е да се похвалиш че си ходил на море или планина за един месец вместо да кажеш че един месец си висял в сервиза
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Определено има врътка на вносителя! Току-така едни 90 броя са отписани!!
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ти си бус. Пише си: M1 и N1