IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Хибридите може да харчат 4 пъти повече от обявеното от производителя

Британско изследване на 22 модела показа огромна разлика в разхода на гориво

Зареждащите се хибриди (plug-in) може да използват 4 пъти повече гориво, отколкото твърдят техните производители и по по този начин собствениците на такива превозни средства ще трябва да платят около 550 евро повече годишно от очакваното.


plug-in hybrid


До този извод стигна британската организация за защита на потребителите Which?, която тества 22 хибридни модела и установи, че всички те не отговарят на рекламираните от производителите им данни за разход на гориво. Средната разлика между реалните и обявените стойности е 61%, се посочва в изследването, цитирано от вестник DailyMail.

Най-лош резултат дава BMW X5, при което се отчита 72% по-голям разход от обявения от производителя. А това означава, че годишно неговият собственик ще трябва да плати около 770 евро допълнително за гориво (по цени във Великобритания). Обявеният от производителя разход е 1,5 л/100 км, а реалният - 5,35 л/100 км.


BMW 2-Series Tourer


На второ място се нарежда друг модел на BMW - 2-Series Active Tourer (на снимката) с разлика от 71%, а на трето са Mercedes-Benz B-Class и Mercedes-Benz GLE - 67%. В първата петица попада и Hyundai Ionic, при когото разликата между обявения и реалния разход на гориво е 65%.

На другия край полюс е Toyota Prius (на снимката долу), която явно защитава реномето си един най-добрите хибриди на планетата. При японския модел разликата в показателите 39%, като компанията-производител посочва разход на гориво от 1,5 л/100 км, а при реалните тестове той е 2,54 л/100 км. Това означава под 200 евро допълнително за бензин на година.


Toyota Prius


Резултатите от изследването на Which? подкрепят публикуван наскоро доклад на неправителствената организация Greenpeace и Transport & Environment нарече хибридните автомобили „вълк в овчи кожа“, тъй като в действителност те отделят 2,5 пъти повече CO2 в сравнение с обявените от производителя вредни емисии.

От Which? уточниха, че годишните разходи при изследваните plug-in хибриди са направени на основа на сегашните цени на бензина и дизела във Великобритания при пробег от 15 000 км за същия период, който е средният за страната.

Снимки: BMW, Toyota

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота приус - що не питат зелените таксита колко е реалния разход? казват си без бой 5-6 на 100. Какви са тия 1.5, 2.5? и подобни глупости.. При някакви условия дето в реалния свят ги няма - може би.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #22 начи то точно идеята и реалността се разминават... уж трябва да са много икономични и еко в града, но реално се оказва че не са (толкова). За извън града са дори по-зле от нормалните бензин/дизел понеже са с по-малки двигатели и не са оптимизирани да ги опънеш по магистрала... имаше тестове които показваха, че харчат повече и вървят по-малко извън града от по-мощни не-хибридни автомобили. Та... фира.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Начи!!! ( преди 1 месец )
    Като ги преписвате тия глупости, поне напишете как точно е направен теста!! Плъгин хибридите при добро планиране, градско могат и 1/100 да харчат! Като ги опънеш само на магистрала на постоянна газ ще ударят разход като на чисто бензиновите си еквиваленти!Съвсем нормално! Идеята на тия коли е да замърсяват по-малко в градска среда!
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    Айде стига с тия измислици бре! 4/100 смесен разход! Извънградско 2/100 ли ти харчи! ?!? Поне малко се замисляйте преди да ги пишете тия глупости!!!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Реалист ( преди 1 месец )
    До #12: Нормално, убеден съм, че над 90% от хората не могат да сметнат колко е например повишение с 200% в пъти...
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пепо ( преди 1 месец )
    70%повече от 1.5не е ли към 2.3, какви са тези 5л ,аз ли съм много *** или тези които пишат статията са някакви сбирщина ***
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    И какво му е НЕВЕРОЯТНОТО когато се включат и 24те квтч батерия от които предполагам поне 20квтч използваеми тоест харчи колкото подобен електромобил плюс повечето от разхода на подобен голям модел дизел или незареждаем хибрид
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5/100 е НЕВЕРОЯТЕН разход за X5. Много ясно, че огромна семейна кола със задвижване на четирите колела, голям просвет и 400 к.с. ще харчи много повече от мижав, дребен, маломощен градски японски хибрид. Целта на регулаторите очевидно е постигната.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забавно ми е как 5-годишната ми кола дава смесен разход 4-4,3л/100 км и според КАТ и правителството съм под един знаменател с Осама, а разни с по 220-260к.с. харчещи 8-10 л са горди носители на лепенка ЕКО на предния прозорец ...
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако се тестват по същия начин , по който са ги тествали производителите вярвам че разликата щеше да е много по-малка. Всеки автомобил от посочените има разход на бензин не повече от 5-7л/100км извънградско , в града точи от 40-те км ел-пробег и ей ти ги 2 до 4л на 100км.