IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридите може да харчат 4 пъти повече от обявеното от производителя

Британско изследване на 22 модела показа огромна разлика в разхода на гориво

Зареждащите се хибриди (plug-in) може да използват 4 пъти повече гориво, отколкото твърдят техните производители и по по този начин собствениците на такива превозни средства ще трябва да платят около 550 евро повече годишно от очакваното.


plug-in hybrid


До този извод стигна британската организация за защита на потребителите Which?, която тества 22 хибридни модела и установи, че всички те не отговарят на рекламираните от производителите им данни за разход на гориво. Средната разлика между реалните и обявените стойности е 61%, се посочва в изследването, цитирано от вестник DailyMail.

Най-лош резултат дава BMW X5, при което се отчита 72% по-голям разход от обявения от производителя. А това означава, че годишно неговият собственик ще трябва да плати около 770 евро допълнително за гориво (по цени във Великобритания). Обявеният от производителя разход е 1,5 л/100 км, а реалният - 5,35 л/100 км.


BMW 2-Series Tourer


На второ място се нарежда друг модел на BMW - 2-Series Active Tourer (на снимката) с разлика от 71%, а на трето са Mercedes-Benz B-Class и Mercedes-Benz GLE - 67%. В първата петица попада и Hyundai Ionic, при когото разликата между обявения и реалния разход на гориво е 65%.

На другия край полюс е Toyota Prius (на снимката долу), която явно защитава реномето си един най-добрите хибриди на планетата. При японския модел разликата в показателите 39%, като компанията-производител посочва разход на гориво от 1,5 л/100 км, а при реалните тестове той е 2,54 л/100 км. Това означава под 200 евро допълнително за бензин на година.


Toyota Prius


Резултатите от изследването на Which? подкрепят публикуван наскоро доклад на неправителствената организация Greenpeace и Transport & Environment нарече хибридните автомобили „вълк в овчи кожа“, тъй като в действителност те отделят 2,5 пъти повече CO2 в сравнение с обявените от производителя вредни емисии.

От Which? уточниха, че годишните разходи при изследваните plug-in хибриди са направени на основа на сегашните цени на бензина и дизела във Великобритания при пробег от 15 000 км за същия период, който е средният за страната.

Снимки: BMW, Toyota

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    И какво му е добрето на 5 на 100 като Тойота Хайлендър обикновен хибрид с подобен размер харчи 8 на 100 да не би да е по-добре 5 на 100 бензин + 20квтч ток от батерията и в най-добрия случай идва същото като разход
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Т.е. Приус харчи 5 л. / 100 км. а БМВ X5 11 л. / 100 км. (при положение че 3 л. дизела на БМВ дава среден разход около 10 л. / 100 км. става ясно колко са назад в БМВ с хибридите, но пък не ги е срам да искат доста пари) ако не се зарежда батерията в контакта. Не съм гледал цените, но зареждаемият Приус е поне 20 % по-скъп от незареждаемият такъв. Това е ясен пример за абсолютната безсмисленост на зареждаемите хибриди при пробег само от 50 км. при средно годишно 15К км. изминати.
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И разбира е, японските хибриди с най-малко отклонение, а немските - с най-голямо. Измамниците са си измамници и това си е.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    И как точно 70% е 4 пъти?!Ясно, че няма кола с ДВГ, която да харчи 1.5, ама пак 5 на 100 за X5 е доста добре (при сигурно над 15 градско за само бензинов модел от тоя клас).
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Как така ( преди 3 години )
    Не разбирам как така ще е в Ел. Режим пък и ще харчи 3-4-5 литра бензин според размера тоест почти колкото харчи незареждаем хибрид тогава защо изобщо ги има зареждаемите
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В момента се надуват три балона - технологичен, на фондовата борса и имотен. И трите балона се поддържат от по-заможните хора, които купуват ел. коли, инвестират в имоти и на фондовата борса. Но за да расте балонът, в надуването трябва да се включат и по-бедните, а скоро ще стане ясно, че по-бедните нямат възможности да се включат в надуването и балоните ще започнат да издишат.
  • #1
    20 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибридите са ясни. Най интересното ще дойде когато излезе наяве истината за електрическите коли и се разбере че и те замърсяват толкова колкото бензиновите.Просто замърсяването не е толкова видимо защото се случва извън населените места.Производството и на батериите също не е за подценяване. Изобщо зелената икономика не е толкова зелена колкото ни я представят. А големия проблем е невъзможността да се задоволи без петрол потреблението на енергия при масово преминаване електрически коли.