IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ID.4 бе сравнен с Tesla Model Y в реални условия

Двата електрически кросоувъра показаха по-слаби резултати от обявените предварително

Американското издание Car and Driver направи любопитно сравнение между новия електрически кросоувър Volkswagen ID.4 и американския му конкурент Tesla Model Y. Двата електромобила бяха подложени на тест в реални условия, като трябваше да се двдижат по 75-километров участък от магистрала в Мичиган.


VW ID.4


В случая VW ID.4 е във версията 1st Edition, която е единствената, предлагана на пазара в Щатите към момента. Прогнозата на агенцията за опазване на околната среда (EPA) е пробег от 250 мили (402 км) в смесен цикъл (град и магистрала), но германският модел измина само 190 мили (306 км).

Това е с 25% по-малко от очакваното, но не е лошо постижение, тъй е регистрирано само при движение по магистрала, където скоростта е по-висока и зарядът на батериите се изчерпва по-бързо. Използваният за теста ID.4 е със задно предаване и мощност от 201 к.с. Батерията има капацитет от 82 кВт/ч, като от тях използваеми са 77 кВт/ч.


Tesla Model Y


Преди това е тестван и Tesla Model Y във версията му Longe Range, която успя да постигне на същата отсечка от магистралата 354 км. Това е с близо 50 км повече от VW ID.4, но предвиденият от EPA пробег на кросоувъра е 524 км. В случая батерията на Model Y е с капацитет 80,5 кВт/ч, като тази версия е със задвижване на четирите колела.

От Car and Driver отбелязват и още нещо, което е много важно в случая. По време на теста на VW ID.4 температурата на въздуха навън е била 4 градуса, докато Model Y е тестван при много по-топло време - 19,1 градуса. Затова и експертите са убедени, че при подобни условия германският електрически кросоувър ще се представи много по-добре.

Снимки: Volkswagen, Tesla

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Някой? ( преди 1 месец )
    Някой да пусне една Кона 64 кВтч с малко под 120 - аз залагам с 2 ръце за малко над 400 км пробег.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    EPA тестовете може да са малко по-близо до истината от WLTP, но се правят изцяло на стенд. След това коригират показанията с малко данни от производителя и малко техни преценки за аеродинамика, натоварвания на колело и тем подобни. Някои производители (напр Тесла) първо дават малко по-оптимистични данни и кандидатстват за преоценка на ЕРА-ските. Други (напр Порше) дават дори по-лоши и не пипат ЕРА-ските. Вероятно за да се пазат от съд ако после не ги покрият.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Всеки може да си прави тестове, каквито и както иска! За сега EPA и WLTP са най-обективни, и няма основание, да си мисля, че някой може да постигне нещо повече...
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    Тия кравари един тест като хората не могат да направят , а кво остава кола да направят !?!
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Викаш LG и Panasonic правят батерии за оня дето дyха ? Щото видиш ли, изброените ползвали собствени батерии ?
  • #5
    2 rate up comment 20 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    До №6 - според теб VW ще е сред определящите модата при ел. колите. Така мислиш щото караш пасат помпа-дюза ли? При положение че другите изброени правят ел. коли от 10-12 г. и правят собствени батерии, а фолксваген се опитва да направи ел. кола с чужда батерия - дали определят модата а?
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Затова подобни издания потъват все повече. Независими тестери като Бьорн Ниланд правят много по-обективни и реалистични замервания. Фолксваген наистина има много прилична ефективност. Засега Мустангът не показва такава. Изглежда, че и в близките 5-10 години Тесла, VW, Hyundai-Kia и Рено (и Нисан покрай тях) ще определят модата при електромобилите.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    (Щото в САЩ е много трудно да се намери Модел Y само със задно) Ти как мислиш лесно ли е при положение че няма такъв освен от 1 месец с малката батерия но той най-вероятно ще изкара около 250км в тоя тест с 120км/ч. Ел-Мустанг е по-скъп от Модел У а ти ни пишеш за сравнение с ИД4 и аз харесвам Тесла но нека да сме обективни
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    е толко ли беше трудно да ги тестват при близки условия? ако трябва и двете заедно егати.. Сега какъв извод да си извадим, Крушите са по-зелени от ябълките.
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    (трябваше да се двдижат по 75-километров участък) Пак сте преписали грешно в статията пише че теста е с 75 мили в час което е 120км/ч а не колко е участъка. Явно тези 2 модела имат долу-горе равен пробег и да Модел У е с 2 мотора и е малко по-голям но ФВ заслужават поздравления. Този тест ЕРА често се оказва доста неточен