Volvo и китайската му компания-майка Geely планират изстрелването на множество орбитални спътници, които трябва да направят възможно автономното управление на моделите им. Geely получи разрешително от китайското правителство да започне производството на сателитите в новия си завод в Тайджоу.
Така ще изглеждат бъдещите орбитални спътници на Geely според графика на самата компания
Компанията на предприемача Ли Шуфу инвестира 326 милиона долара в новата фабрика, която по план трябва да започне работа още през октомври тази година. Предвижда се производството на около 500 спътника годишно. Някои от тях ще се продават, но основната част ще се използват от самата Geely за установяване на комуникации между автомобилите й с цел задействане на пълен автопилот.
Geely, която освен Volvo притежава британския спортен производител Lotus, марката Lynk & Co, както и сериозен дял в Daimler, вече разполага с два прототипа, които ще изстреля през пролетта с демонстрационни цели.
Концептуалният модел Volvo 360c, планиран за напълно безпилотно управление. За да се случи то, колата трябва да разполага с високоскоростни връзки "автомобил към автомобил" (V2V) и "автомобил към Х" (V2X)
Космическите планове на Geely са и следствие от новата политика на китайското партийно ръководство, което обяви изграждането на "спътникова интернет инфраструктура" за един от приоритетите си. Освен Geely, подобни проекти развиват и държавните авиационни гиганти CASC и CASIC.
Някои международни експерти вече изказаха опасение, че проектът за сателитен 5G интернет е и средство на китайското правителство да затегне следенето на своите граждани, и да въведе окончателно в действие нашумялата "система за социален рейтинг", при която всеки индивид ще получава или губи точки в зависимост от поведението си.