IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Nissan обяви пробив за намаляване на вредните емисии

С подобрена хибридната технология е-Power компанията сваля разхода на гориво с 25%

Японският производител Nissan обяви, че е постигнал пробив при увеличаване на топлинна ефективност на двигателите до 50% благодарение на хибридната технология е-Power. Това ще доведе и до намаляване на емисиите СО2 на автомобила.


Nissan e-Power


Новата версия на технологията e-Power, използвана от компанията, ще подобри разхода на гориво с около 25% при ниво топлинна ефективност над 40%. От Nissan обаче не посочват, какво ще се случи, когато това ниво достигне 50%, както и не уточняват, кога новата технология ще започне да се поставя на автомобилите на марката.

"Отне повече от 50 години, за да се увеличи топлинната ефективност на конвенционалните двигатели от 30 на 40%. Благодарение на е-Power ние можем да я увеличим до 50%, при това съвсем скоро. Това е и крайната цел на нашата разработка", коментира Тошихиро Хираи, старши вицепрезидент на подразделението за силови агрегати и електромобили в Nissan.


Nissan e-Power


Системата e-POWER беше представена за първи път от японския производител през 2016 година, като тя използва бензинов двигател за зареждане на батерия, която захранва автомобила. За увеличение на нейната ефективност в Nissan са увеличи компресията в цилиндрите на двигателя с вътрешното горене и така е постигнато изгаряне на по-разредена въздушно-горивна смес.

Целта, която си е поставил японският производител, е всички негови модели, предлагани на основните пазари по света, да бъдат електрифицирани през 2030 година. А през 2050 година Nissan трябва да продава само изцяло електрически превозни средства.
Снимка: Nissan

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рядко неграмотен сайт!!!! Въздушно- горивна смес!?!?!?!?
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Това че е имало локомотив с подобно задвижване не значи че този Нисан не е наистина иновативен или не схвана примера с Приус и първия хибрид от преди 100 години
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста е подвеждащо да твърдят, че увеличили КПД на ДВГ до 40 или 50%. Това е ефективността на целият задвижващ агрегат, а не на ДВГ. Колкото по-големи батерия и електродвигател слагат, толкова повече ще се вдига. За какъв пробив говорят? Пробив в маркетинговите лъжи? Тази технология всички производители я имат и то от поне 5-10 г.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хубаво де, обясни ми като на неразбиращ човек, къде е основната разлика в принципа на работа между едното и другото...
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Съществената разлика с локомотив от преди 70 години е като разликата между Приус и хибрида Порше от преди първата световна и като разликата между Тесла и електромобилите от 19ти век
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 14: айде обясни ми каква е съществената разлика със системата при локомотивите освен, че има батерия?! Или чукча писател?!
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    1 към 1 с локомотив ( преди 1 месец )
    Нищо иновативно и като почнат тес Тесла били много добри или на Тойота хибридите какво ги хвалят всеки знае че крадат технология от съветския съюз или от Порше от преди първата световна не могат те да излъжат големите български капацитети
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази "иновативна" система е на повече от 70 години. ДВГ в локомотивите върти генератор, който всъщност задвижва ел. двигатели, които дърпат влака. Така че не откриват нещо кой знае какво.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази технология с двг като генератор на ток е някак преходна. Всичко зависи от цената на батериите. Като им падне цената след 5-10 години например, може и да стане нерентабилна.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ееееее ( преди 1 месец )
    У нас има зарядни на по-гъсто от колкото метан станции! И докато ДВГ метан, зареждаш само на метанстанциите, електрическата можеш да я зареждаш, навсякъде! И на всичко отгоре, колите на метан имат същия пробег като някой електрически!