IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan обяви пробив за намаляване на вредните емисии

С подобрена хибридната технология е-Power компанията сваля разхода на гориво с 25%

Японският производител Nissan обяви, че е постигнал пробив при увеличаване на топлинна ефективност на двигателите до 50% благодарение на хибридната технология е-Power. Това ще доведе и до намаляване на емисиите СО2 на автомобила.


Nissan e-Power


Новата версия на технологията e-Power, използвана от компанията, ще подобри разхода на гориво с около 25% при ниво топлинна ефективност над 40%. От Nissan обаче не посочват, какво ще се случи, когато това ниво достигне 50%, както и не уточняват, кога новата технология ще започне да се поставя на автомобилите на марката.

"Отне повече от 50 години, за да се увеличи топлинната ефективност на конвенционалните двигатели от 30 на 40%. Благодарение на е-Power ние можем да я увеличим до 50%, при това съвсем скоро. Това е и крайната цел на нашата разработка", коментира Тошихиро Хираи, старши вицепрезидент на подразделението за силови агрегати и електромобили в Nissan.


Nissan e-Power


Системата e-POWER беше представена за първи път от японския производител през 2016 година, като тя използва бензинов двигател за зареждане на батерия, която захранва автомобила. За увеличение на нейната ефективност в Nissan са увеличи компресията в цилиндрите на двигателя с вътрешното горене и така е постигнато изгаряне на по-разредена въздушно-горивна смес.

Целта, която си е поставил японският производител, е всички негови модели, предлагани на основните пазари по света, да бъдат електрифицирани през 2030 година. А през 2050 година Nissan трябва да продава само изцяло електрически превозни средства.
Снимка: Nissan

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 3 години )
    Това че е имало локомотив с подобно задвижване не значи че този Нисан не е наистина иновативен или не схвана примера с Приус и първия хибрид от преди 100 години
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хубаво де, обясни ми като на неразбиращ човек, къде е основната разлика в принципа на работа между едното и другото...
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 3 години )
    Съществената разлика с локомотив от преди 70 години е като разликата между Приус и хибрида Порше от преди първата световна и като разликата между Тесла и електромобилите от 19ти век
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 14: айде обясни ми каква е съществената разлика със системата при локомотивите освен, че има батерия?! Или чукча писател?!
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    1 към 1 с локомотив ( преди 3 години )
    Нищо иновативно и като почнат тес Тесла били много добри или на Тойота хибридите какво ги хвалят всеки знае че крадат технология от съветския съюз или от Порше от преди първата световна не могат те да излъжат големите български капацитети
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази "иновативна" система е на повече от 70 години. ДВГ в локомотивите върти генератор, който всъщност задвижва ел. двигатели, които дърпат влака. Така че не откриват нещо кой знае какво.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази технология с двг като генератор на ток е някак преходна. Всичко зависи от цената на батериите. Като им падне цената след 5-10 години например, може и да стане нерентабилна.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ееееее ( преди 3 години )
    У нас има зарядни на по-гъсто от колкото метан станции! И докато ДВГ метан, зареждаш само на метанстанциите, електрическата можеш да я зареждаш, навсякъде! И на всичко отгоре, колите на метан имат същия пробег като някой електрически!
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Сервиз ( преди 3 години )
    Това е на практика "електромобил с удължен пробег" като Ампера/Волт. Двигателят е само генератор на ток. И без друго за друго не става. Трябват му скоростни кутии, демпферни съединители, гърнета, помпи - тон глупости...
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    До #8. Новите 4680 клетки на Тесла са с никелов катод като алпаката в кухнята. Китайските Тесли са с железофосватни батерии тип 2170. Желязо на Земята има за следващите няколко хиляди години. GM Ultium акумулаторите са от алуминий. В Никопол идват европейски батерии за рециклиране в завод в Северна България. Като си в крак с нещата и спреш да дюдюкаш каквото си чул от предния, тогава добре дошъл.