IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Волга едва не уби от смях Дъг ДеМуро

Известният влогър тества ГАЗ 24-10 и се шокира... от аптечката й

Мнозина от нас добре помнят времето, когато Волга - или по-точно ГАЗ 2410 - бе колата-мечта в социалистическия лагер, достъпна само за партийни секретари и за шепата щастливи победители от Държавната лотария. Популярният американски влогър Дъг ДеМуро обаче едва не получи припадък от смях при първото си запознанство с гордостта на съветската автоиндустрия.
 
   
Волга, Doug DeMuro
  
  
Дъг, бивш автор на Jalopnik, създаде свой канал в YouTube и днес има близо 4 милиона последователи. Един от тях, арменец по произход, го покани да тества неговата ГАЗ 2140, производство 1988 година - може би единствената такава кола на територията на САЩ.

Калифорнийският инфлуенсър обаче никак не остана очарован от руската машина. ДеМуро преди всичко бе скандализиран от старомодния вид на автомобила, който му напомнял на началото на 70-те години, но не и на края на 80-те.
 
  
Волга, Doug DeMuro
 
  
Онова, което влогърът не знае, е, че оригиналната ГАЗ 24 всъщност е замислена дори по-рано, през 1961 година, и ползва смели заемки в дизайна от щатските Chevrolet Nova и Ford Falcon, и двете модел 1962. Проектирането обаче става мъчително бавно и първата ГАЗ 24 е произведена едва през 1968. Планирано е ново поколение за началото на 80-те (модел 3102), но поради икономическите трудности на СССР след афганистанската война и трагедията в Чернобил, то се произвежда само в ограничена серия, от по 2-3 хиляди бройки годишно. За масовия пазар е направено нещо като фейслифт на стария модел с част от новостите - това  именно е ГАЗ 24-10.
 
  
Волга ГАЗ 3102
ГАЗ 3102, планираният за началото на 80-те наследник, е доста по-модерен от ГАЗ 24. Но заради икономически съображения се произвежда само в ограничени серии
  
  
ДеМуро отбелязва твърде скромната мощност на колата - едва 100 конски сили от 2.5-литровия бензинов двигател, мъчително бавното ускорение (19 секунди от 0 до 100 км/ч), и "най-оптимистичния спидомер" в историята, разграфен до 200 км/ч, когато максималната скорост е едва 147 км/ч.
"Не е за вярване колко древна изглежда и се усеща тази кола, която на всичкото отгоре е минавала за луксозен модел", отбелязва ДеМуро. В интериора воланът е единственото нещо, което му напомня за 80-те години.
 
  
Волга, Doug DeMuro
Часовникът, забоден по средата между приборите, е на практика невидим за останалите хора в колата
  
 
Американецът е изненадан от часовника, забоден между уредите и невидим за пътниците в колата, от липсата на джобове за вещи по вратите и на поставки за чаши, и от миниатюрните странични огледала, които почти не подлежат на регулиране. За сметка на това обаче волгата има електрическа прибираща се антена - масова при щатските модели чак през 90-те.

На задната седалка на "луксозния модел" няма отвори на климатика, няма ръкохватки, подглавници или дори предпазни колани - "но са намерили място за наистина важното нещо - пепелника". Дъг е впечатлен от вградената лампа под предния капак, макар, както отбелязва, тя да не осветява почти нищо. Пътното поведение окачествява като "доста добро - за кола от 60-те", но се оплаква, че волгата е "радикално бавна".
 
  
Волга, Doug DeMuro
 
  
Но онова, което изцяло изкарва влогъра от равновесие, е аптечката - пълна с течности и даже с "чашка, за да ги пиеш", и със стари таблетки. ДеМуро недоумява за какво биха послужили те и чак се дави от смях при вида им.

Всъщност аптечката съдържа неща, които бяха стандартни и в България навремето: йоден разтвор за третиране на рани, разтвор на борова киселина за промиване на очите, валерианова тинктура при шок, таблетки активен въглен, валидол, аналгин и пр.

Най-вълнуващото в ревюто на Дъг е твърдението му, че колата е достъпно евтина - "може да се вземе за 10 хиляди долара". В Русия се намират машини за по 1500 долара, а и в България има бройки след реставрация за по 6-8 хиляди лева, така че се отваря потенциална възможност за търговия. Стига някой в Калифорния все още да иска да си купи Волга след ревюто на ДеМуро.

 

Цялото ревю на ДеМуро можете да видите тук, след 1:15:
 


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Божидар ( преди 1 година )
    Демуро е (кулкоб) хора подиграващи се като него не трябва да (тяевиж)да е "жив и здрав"
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Lancista per Sempre ( преди 2 години )
    Родена съм през 1997 година и не просто съм се возила но и съм шофирала ГАЗ 24 "Волга". Невероятен автомобил - шикозен авторитарен дизайн и габарити внушаващи масивност! Отзад вози много меко въпреки, че отпред е доста некомфортно но управлението е стабилно и сигурно въпреки сложната скоростна кутия и съединителят, който все още мисля, че беше бетониран в основата си! За времето си наистина е бил "Автомобил Мечта"...
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Миро ( преди 3 години )
    Що за хора сте вие?! . Коментирате и давате оценка на времена в който дори и не сте били родени. И как никой не каза нищо за бананите?
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Миро ( преди 3 години )
    Що за хора сте вие?! . Коментирате и давате оценка на времена в който дори и не сте били родени. И как никой не каза нищо за бананите?
  • #19
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Наки ( преди 3 години )
    Този пък кой е?И той ли е от джендърите?
  • #18
    38 rate up comment 3 rate down comment
    Любезния лос ( преди 3 години )
    Дъг много се изложи с това ревю. Разглежда колата като че е правена за местния пазар. Не е проверил за какво е аптечката, поне да знаеше че се изисква по закон...Не си беше подготвил домашното за ревюто с което показа колко сериозен блогър е.
  • #17
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Глупости пак пише някой..мойта волга 88 г.обръщяше киломитража след 160 ..ако имаше пета и 200 щеше да дигне от чисто нова съм я карал и половината са глупости
  • #16
    34 rate up comment 16 rate down comment
    Ракета Пейтриът ( преди 3 години )
    В СОЦ-а нямаше западнали райони. Държавата се грижеше във всяко село да има лекар, учител и т.н. "по разпределение" за 2 години след ВУЗ-а - дълг към обществото. Занимаваше децата - спорт, кръжоци, ТНТМ, занимални. Нямаше шляещи се зомбита. Образование, транспорт, здравеопазване - безплатни. Безработица няма, няма и луксозни стоки, но никой не мисли за ядене! Всеки може да си купи дом и кола, макар и с чакане за номер Дивашкия капитализъм кво е? Експлоатация и доходи, стигащи за сметки и храна.
  • #15
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност това с аптечката добре е било измислено, че в сегашните буквално няма нищо. То да не му се налага на човек, но веднъж ми се е случвало да ми потрябва и то се оказа, че вътре няма почти нищо.
  • #14
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Моите уважения към Дъг, но при соц колите не знае изобщо къде какво да гледа и къде какво да оцени. Различни светове. Волгата е правена в едно тоталитарно време, за едни тоталитарни и странни изисквания, които един западен човек дори не може да си представи. За мен, например, волгата си е супер машинка. Иначе, за "сделаното" хората са прави, комунизма нищо свястно не е направил, както в Русия, така и където и да е другаде.