IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus представи спортен IS с V8 двигател

Атмосферният мотор на седана развива 479 к.с.

Компанията Lexus представи "напомпания" седан IS 500 F Sport Performance. Той се различава от познатите версии на четвъртото поколение на модела по подобрената аеродинамика, доработеното шаси, атмосферния V8 под капака, разширения списък от опции и по допълнителнитe елементи в интериора.


Lexus IS 500 F Sport Performance


На външен вид Lexus IS 500 F Sport Performance най-лесно може да се отличи от останалите IS по изпускателната система. Новата версия получава две големи хромирани тръби, като заглушителите им са поставени по диагонал - както при стария IS F и актуалното купе RC F.

Внимателен поглед показва променен капак, който е разположен с 51 мм по-висока, а също така и разширени предни криле. Друга характерна черта са разработените специално за тази версия 19-цоловите джанти Enkel с 10 сдвоени спици.


Lexus IS 500 F Sport Performance


Под капака на автомобила е поставен атмосферен 5,0-литров двигател 2UR-GSE, който в случая развива 479 к.с. и 553 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, която предава тягата на задната ос. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди.

Инженерите на Lexus са категорични, че разликите при IS 500 F Performance не са само в аеродинамиката, декора и мощния мотор. Седанът получава увеличени спирачни дискове и допълнителен заден демфер Yamaha, а също така подобрена система за охлаждане на спирачките и по-твърдо задно окачване.


Lexus IS 500 F Sport Performance


В стандартното оборудване на спортния седан влизат адаптивно шаси и самоблокиращ диференциал Torsen. Теглото на Lexus IS 500 F Performance е 1765 кг, което означава, че версията с V8 е само с 65 кг по-тежка от тази с V6 двигател.

Салонът на новата версия е почти идентичен с този на стандартния седан с пакет F Sport. Разликите са в графиките на приборния панел и декоративните елементи. Освен това, IS 500 F Sport Performance още в базовото оборудване разполага с подгряване на волана, алуминиеви педали, мултимедия с 10,3-инчов дисплей и комплекс от асистенти на водача Lexus Safety System+.

Още снимки на новия спортен седан на Lexus с V8 двигател - вижте в галерията:


Новата версия на Lexus IS излиза на пазара през есента на 2021 година, като най-вероятно няма да се предлага в Европа. Тя е първата от гамата F Sport Performance, в която до края на годината ще влязат още два нови модела - седанът LS и купето LC F. Те обаче ще получат нов турбо V8 двигател, развиващ над 600 к.с.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, какви хибриди правели немците? БМВ 330е харчи повече и на ток и на бензин от РАВ4 плъгин. Седан срещу СУВ - пълна гротеска. При електромобилите също са пълни головодници - батериите им китайски или корейски. Един канцерогенен дизел им остана, ама не покриват нормите с него. Пълни клоуни.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долният ( преди 3 години )
    Щом не са модерни хибридите защо немците се опитват да ги правят и те от няколко години?Колкото до умрялата японска атмосферка от 90 г е с цикъл на аткинсън и има защо да е точно такъв мотора. Съгласен съм, че динамика кой знае каква няма, но целта им е съвсем друга на тия автомобили. Нали се бяхме разбрали преди няколко поста преди да пишем глупости преди това да попрочетем малко. Как ще го вдигнем нивото като плюем само НЕОБОСНОВАНО.
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Атмосверен осмак - уникален звук и усещане! Немците просто нямат такива автомобили вече - турбинираните им кютуци са безчувствени като всяка Тесла, но за аметка на това са много по-бавни. А японците отдавна смазаха немците по автомобилостроене, така че споровете са излишни. Не може да става дума за сравнение: хай-тек хибриди с почти нулеви вредни емисии срещу канцерогенни тракалници с измамен софтуер.
  • #11
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Забелязвам, че само шмиргели хвалят японските подобия на автомобили и в Япония е така и в Япония баровците и известните хора карат немски коли! Само шмиргелите хвалят тия кочини и путин.
  • #10
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Майския ( преди 3 години )
    Каквото и да правят жълтурите, немогат да минат германските коли, винаги са след тях!, даже и от руснаците са по назад в някои области на автомобилостроенето! Те Пежо Партнер и Дачия Докер са по яки от японските гнилочи пък за дизайн, интериор и екстериор да не говорим! Карайте си ги със здраве , само не ми ги хвалете толкова, все едно да се хвалиш , че си гей!
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това, че немците карат всеки уикенд М3-ките си на Ринга са малко ... глупости.Дори и да не караш на писта лагерите не изкарват и има само оригинал, т.е. нямаш ъпгрейднат вариант, който след 80 000 км да не е за смяна. Не казвам, че БМВ не стават, не казвам това. Просто колите им си имат болежки, което за БГ не е без значение. Мога да ти дам и много други примери с други двигатели на БМВ. Добре го каза колегата - силно надценена марка с не много добра надеждност.
  • #8
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Японците все още продължават да правят коли, на които може да се разчита. Т.е. да ти служат, а не ти на тях. Останалото са празни приказки, докато чакате немските си "премиум" каляски да излезнат от сервиза................
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Любознатко ( преди 3 години )
    Абе, тия баварските компетишъни, дето ги превъзнасяте толкова, не ги ли изтеглиха от Щатите миналата година? Щото американците не си поплюват и щяха да им разпорят задниците от дела, заради вродени дефекти! Иначе бегат много. Ама не ги виждам нещо нито във WRC, нито във формула 1. Сигурно щото са такива технологични шедьоври, че другите ще се откажат! Стегнете се малко и по-полека. БМВ е що годе прилична, но изключително over-priced кола и нищо повече.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "...Клапани-млапани , това е положението"За кое М3 говориш?За онова М3(с V8 мотора)дето не може да изкара 100 000 км, ако не му смениш биелните лагери.Същото е положението и с М5( с V10 мотор)ха ха ха ха Едно е да гледаш на хартия характеристиките, съвсем друго е да имаш/караш/поддържаш такива коли. Така че бегай с тия немски компетишъни(***).
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    " ... допотопен астматик под капака, оризарска им работа."Дали, прочети малко преди да говориш!Двигателят е с комбинирано впръскване - директни + порт инжектори, т.е. имаш по два инжектора на цилиндър. Променлива дължина на всмукателният колектор - отварят се клапи при по-виоски обороти. Не на последно място уникален звук. Прибавете към това линейно нарастващ въртящ момент и ненадмината надеждност. Как го каза - "..допотопен астматик" - представа нямаш за какво говориш.