IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lexus представи спортен IS с V8 двигател

Атмосферният мотор на седана развива 479 к.с.

Компанията Lexus представи "напомпания" седан IS 500 F Sport Performance. Той се различава от познатите версии на четвъртото поколение на модела по подобрената аеродинамика, доработеното шаси, атмосферния V8 под капака, разширения списък от опции и по допълнителнитe елементи в интериора.


Lexus IS 500 F Sport Performance


На външен вид Lexus IS 500 F Sport Performance най-лесно може да се отличи от останалите IS по изпускателната система. Новата версия получава две големи хромирани тръби, като заглушителите им са поставени по диагонал - както при стария IS F и актуалното купе RC F.

Внимателен поглед показва променен капак, който е разположен с 51 мм по-висока, а също така и разширени предни криле. Друга характерна черта са разработените специално за тази версия 19-цоловите джанти Enkel с 10 сдвоени спици.


Lexus IS 500 F Sport Performance


Под капака на автомобила е поставен атмосферен 5,0-литров двигател 2UR-GSE, който в случая развива 479 к.с. и 553 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, която предава тягата на задната ос. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди.

Инженерите на Lexus са категорични, че разликите при IS 500 F Performance не са само в аеродинамиката, декора и мощния мотор. Седанът получава увеличени спирачни дискове и допълнителен заден демфер Yamaha, а също така подобрена система за охлаждане на спирачките и по-твърдо задно окачване.


Lexus IS 500 F Sport Performance


В стандартното оборудване на спортния седан влизат адаптивно шаси и самоблокиращ диференциал Torsen. Теглото на Lexus IS 500 F Performance е 1765 кг, което означава, че версията с V8 е само с 65 кг по-тежка от тази с V6 двигател.

Салонът на новата версия е почти идентичен с този на стандартния седан с пакет F Sport. Разликите са в графиките на приборния панел и декоративните елементи. Освен това, IS 500 F Sport Performance още в базовото оборудване разполага с подгряване на волана, алуминиеви педали, мултимедия с 10,3-инчов дисплей и комплекс от асистенти на водача Lexus Safety System+.

Още снимки на новия спортен седан на Lexus с V8 двигател - вижте в галерията:


Новата версия на Lexus IS излиза на пазара през есента на 2021 година, като най-вероятно няма да се предлага в Европа. Тя е първата от гамата F Sport Performance, в която до края на годината ще влязат още два нови модела - седанът LS и купето LC F. Те обаче ще получат нов турбо V8 двигател, развиващ над 600 к.с.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ами когато направят рав 4 със същата мощност и почне да върви като въпросното бмв, без да се обръща по завоите, тогава ги сравнявай и обяснявай кой колко харчи. Те тойтота щото много ги разбират работите, затова новата супра е на бмв платформа и с двигател на бмв
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хех, какви хибриди правели немците? БМВ 330е харчи повече и на ток и на бензин от РАВ4 плъгин. Седан срещу СУВ - пълна гротеска. При електромобилите също са пълни головодници - батериите им китайски или корейски. Един канцерогенен дизел им остана, ама не покриват нормите с него. Пълни клоуни.
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нивото не се вдига с четене на рекламни брошури,а на учебници поне, ако няма как наживо да се види. Немците в момента правят някакви хибриди, заради екоглобите на ЕС, а не защото им трябват толкова. Все пак е по-добре хибрид с немски шестцилиндров турбомотор и нормален автомат на ЗФ, отколкото с четирицилиндров японски туч невървящ и вариатор.За да работи с цикъл на Аткинсън, не е задълже да е атмосферен и спрял мотора иедни немци го правят с турбо и променлив лифт на р.валове отпреди тойота.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долният ( преди 1 седмица )
    Щом не са модерни хибридите защо немците се опитват да ги правят и те от няколко години? Колкото до умрялата японска атмосферка от 90 г е с цикъл на аткинсън и има защо да е точно такъв мотора. Съгласен съм, че динамика кой знае каква няма, но целта им е съвсем друга на тия автомобили. Нали се бяхме разбрали преди няколко поста преди да пишем глупости преди това да попрочетем малко. Как ще го вдигнем нивото като плюем само НЕОБОСНОВАНО.
  • #20
    0 rate up comment 7 rate down comment
    хайгнил ориз ( преди 1 седмица )
    "Хай-тек" хибриди е нещо като дървено желязо. Кое точно е хай-тека, умрялата японска атмосферка от 90 г. куплирана с електромотора или смотания вариатор ? Май само звучи модно, като във вица за един дето викал станах в. Еган щот исках да съм модерен, ама ме достраша да стана гЬй
  • #19
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Атмосверен осмак - уникален звук и усещане! Немците просто нямат такива автомобили вече - турбинираните им кютуци са безчувствени като всяка Тесла, но за аметка на това са много по-бавни. А японците отдавна смазаха немците по автомобилостроене, така че споровете са излишни. Не може да става дума за сравнение: хай-тек хибриди с почти нулеви вредни емисии срещу канцерогенни тракалници с измамен софтуер.
  • #18
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Карач ( преди 1 седмица )
    Забелязвам, че само шмиргели хвалят японските подобия на автомобили и в Япония е така и в Япония баровците и известните хора карат немски коли! Само шмиргелите хвалят тия кочини и путин.
  • #17
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Майския ( преди 1 седмица )
    Каквото и да правят жълтурите, немогат да минат германските коли, винаги са след тях!, даже и от руснаците са по назад в някои области на автомобилостроенето! Те Пежо Партнер и Дачия Докер са по яки от японските гнилочи пък за дизайн, интериор и екстериор да не говорим! Карайте си ги със здраве , само не ми ги хвалете толкова, все едно да се хвалиш , че си гей!
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това, че немците карат всеки уикенд М3-ките си на Ринга са малко ... глупости. Дори и да не караш на писта лагерите не изкарват и има само оригинал, т.е. нямаш ъпгрейднат вариант, който след 80 000 км да не е за смяна. Не казвам, че БМВ не стават, не казвам това. Просто колите им си имат болежки, което за БГ не е без значение. Мога да ти дам и много други примери с други двигатели на БМВ. Добре го каза колегата - силно надценена марка с не много добра надеждност.
  • #15
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Японците все още продължават да правят коли, на които може да се разчита. Т.е. да ти служат, а не ти на тях. Останалото са празни приказки, докато чакате немските си "премиум" каляски да излезнат от сервиза................