fallback

Малките коли в Европа изглеждат обречени

Повечето производители не виждат смисъл от инвестиране в такива модели

Само преди няколко дни главният изпълнителен директор на Audi – Маркус Дюйсман, заяви, че компанията му е на път да се откаже от най-малкия си модел – A1. Причината е, че печалбите в този сегмент са малки, а автомобилите в тях не отговарят на новите екологични изисквания в Европа. Модернизирането на тези коли – най-вече поставянето на електрифицирани агрегати, ще струва много на компаниите и ще увеличи значително цената.

На подобно мнение е не само Дюйсман, но и други топ-мениджъри. Като пример се посочва електрическия VW e-up!, който струва с 8000 лири повече от стандартния модел. Дори при бонус от 3000 лири, даван от властите във Великобритания, цената отново е несравнима. Освен това, клиентите вече насочват към малки SUV или хечбек-модели като VW ID.3, които предлагат по-голямо вътрешно пространство и по-голям пробег с едно зареждане.

Според бившия президент на Ford Europe - Стив Армстронг, колкото по-малък е един автомобил, толкова по-малка е печалбата от него, а също така и толкова по-трудно да се постигнат поставените като цел вредни емисии. На същото мнение и и шефът на PSA Europe – Максим Пика.

„Способностите на на всеки производител на автомобили да реализира печалба от малките коли са под огромен натиск заради новите технологии, както и заради изискванията за безопасност и вредни емисии“, коментира Пика.

Все пак някои производители все още не са се отказали от малките електрически автомобили. Модели като Honda Е и Fiat 500 са два от тях, но продажбите им не вървят добре заради високата цена и сравнително ниския пробег с едно зареждане, който все още притеснява много от потребителите. Останалите компании явно тепърва ще решават, какво да правят с този сегмент, но нещата не изглеждат обнадеждаващо.

Снимка: Audi

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбираемо е почти всеки да предпочита да има повече място в колата.Въпросът е дали си готов да платиш повече за да получиш няколко сантиментра простор.Новите автомобили почнаха да ги пускат на изключително високи цени. И явно някой ги купува. Същевременно размерите растат постоянно. Едно ново Поло е по-голямо от стар Голф. Явно хората са почнали да ги копаят парите от нищото. А и с политиката за отрицателни лихви, лизингите и кредитите са направили автомобилите по-достъпни.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Не са обречени, продажбите го доказват. Това, че Ауди няма какво да предложи в този клас е друга тема
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    вместо да се ограничават емисиите трябва да се въведе стандарт или ограничение за размер и тегло.
  • #9
    RD ( преди 3 години )
    Сигурни ли сме, че е по-екологично да се купува нов автомобил на всеки три до пет години, отколкото да се използва по-дълго време? Свръхпроизводстмото ли вреди повече или половин литър по-голям разход? Отделно всеки един модерен *** с няколкостотин конски сили изхвърля парчета асфалт и яде гуми дори без да го настъпват излишно. И за капак да спрем малките коли...
  • #8
    Fury ( преди 3 години )
    Маркетинга е едно, а разумът друго! На една мацка тежаща 60 кг. мокра не и трябва железария тежаща 2-3000 кг. с големи гуми, много скъпи консумативи и мощност над 200 к.с. за да отиде от т. А до т. Б. и да се чуди къде да намери място за паркинг. По-разумно е да го направи със Смарт и подобни! Нали си представяте в старите градове на Южна Европа - Италия, Гърция, Испания, Швейцария....по тесните улички как се карат и паркират големи коли. Тази група коли ще имат бъдеще!
  • #7
    Sas ( преди 3 години )
    Всичко е много абсурдно. В опит да ни вменят екологичност, ще ни качат на големи и тежки коли... Да дават субсидии за малки електромобили, така че да излиза сметката и на производители, и на потребители. Който иска голямо и тежко, да плаща.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    3 - има се предвид по долната категория дори - А1, 108, С1 на Ситроен, Ъп на ФВ и другите модели от този клас. МБ примерно разкараха (продадоха) Смарт . Но за цялата тази простотия - са виновни едни самозабравли се в Белгийската столица които само на наредби, декларации го карат.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Хората в ЕС обедняваме с бързи темпове- особено в най-развитите държави- всеки живял в Алеманиен и Франс знае за какво говоря - все повече хора опират до различните помощи . Така че и за напред най-продавана ще е Дачия, особено след като видях на живо новия "Сандо" , а скъпите ще ги купуват чрез дългосрочен наем.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    От електричките ще спечели най-много пътна помощ.
  • #3
    От къде на къде ( преди 3 години )
    Чак обречени не са за миналата година от топ 10 в Европа 4 са в този сегмент (Клио, Поло, Корса и 208). Съвсем от скоро са новите Сандеро, Ярис и и20 а Фабия се очаква тази година така че силно е преувеличено това "обречени"
fallback
Последни