IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen получи удар от властите във Франция

Заради новите правила цената на Tiguan R скочи с 30 000 евро

В края на миналата година правителството на Франция обяви въвеждането на нови правила, заради които данъкът на превоните средства с високи вредни емисии ще бъде увеличен драстично. Освен компаниите за луксозни и спортни коли сериозен удар ще понесат и някои масови производители.


Volkswagen Tiguan R


Сред тях е Volkswagen, който разчита много на най-мощната версия на кросоувъра си Tiguan на пазарите в Европа. Тя получава добавка R към името си, а под капака си има 2,0-литров бензинов мотор с 320 к.с. Цената на този модел започва от 54 900 евро, като нивата на вреднии емисии СO2 са 225 гр/км.
Това означава, че кросоувърът подлежи на „malus ecologique“ (екологично наказание) за 2021 година, което, според изданието Motor1, означава допълнителни 30 000 евро или 54,6% от базовата му цена. В същото време французите могат да си купят Tiguan в ниво на оборудване Life, което стартира 34 210 евро, като при него екологичната санкция е само 260 евро.

Любопитното е, че новият VW Golf R, който  използва същия мотор като Tiguan R, получава по-малко наказание. Според френското издание L’argus, неговите вредни емисии са 177 гр/км, което означава допълнително заплащане на 4818 евро. Това означава, че във Франция VW Golf R ще струва 56 000 евро, докато VW Tiguan R - поне 85 000 евро.


Volkswagen Golf R


Всички тези санкции ще се увеличават с от следващата година, като най-голямата от тях ще достигне 40 000 евро. Едновременно с това френските власти намаляват с 1000 евро субсидиите за електромобили. Колите на ток, струващи до 40 000 евро, получават екологичен бонус от 6000 евро, докато тези с цена между 45 000 и 60 000 евро, получават данъчна облекчение от 2000 евро.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе тия фолксваген, назад ли вървят?
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Жабарето завиждат, ч ( преди 3 години )
    все още нямат ДВГ 2.0литра над 300к.с.! Всъщност те въобще нямат мотор над 300к.с.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 13 - няма такова нещо, провери преди да твърдиш, не е за грам. На различни нива са: до, от - до, от-до и така нататък. Има и максимален, който е над дадена стойност. Не съм сигурен за 2021, но е някъде около 200 г/км. Т.е с 201 плащаш точно толкова, колкото и колегата с 462, т.е. 30000 евро тази година
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Подобни санкции трябва да има и за по- мощните електромобили
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще плащат и хоро ще играят!
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На фона на новините за рекордно ниските продажби на френските марки. . .
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 3 години )
    До 9: Не го правят с белгийски а с люксембургски номера обикновено или германски.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами ако французин си купи Тигуан R и го регистрира в Белгия например?
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    snaky ( преди 3 години )
    До 1вия: Не го мисли, те са го измислили. Х6М и Широн и те ще платят 30 000. Това е екологичен данък, а не данък върху върху покупната цена. Естествено, всички мощни коли го отнасят поравно. Затова такива Тигуани, изгарят. Лошото е, че покрай това ще го отнесат и вскички хот хечове и други малки коли които не са никакви замърсители, спрямо тези танкове по 2+ тона. Обаче във Франция, това се плаща веднъж. Годишен данък не съществува, за разлика от България, където си те дерат всяка година.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Има план ( преди 3 години )
    След като забранят двигателите с вътрешно горене после ще забранят и електрическите. Крайната цел е просто хората да не притежават никакви автомобили.