IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota изпревари Volkswagen и е №1 в света за 2020 година

Японският производител е продал 9,53 млн. нови автомобила

Toyota Motor Corp. изпревари Volkswagen AG и е най-продаваният автомобилен производител в света а 2020 година. Японската компания заемаше второто място след големия си конкурент през последните 5 години, но сега се завръща на върха, съобщава Bloomberg.


Toyota


Общите продажби на Toyota, които включват и тези на дъщерните й дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., за миналата година са били 9,53 млн., обявиха от компанията днес. Това е с 220 000 повече от тези на Volkswagen AG, чийто резултат – 9,31 млн. беше съобщен по-рано този месец.

Японската компания се връща на върха след една кошмарна за автомобилните производители година, през която имаше често спиране на производството, а повечето изложения на нови модели бяха отменени. Спадът на продажбите спрямо 2019 година е 14%, но той засегна най-вече Европа, където Volkswagen е основен играч. Там резултатът е под 10 млн. общо за всички компании, което е с 24% по-малко от 2019 година, съобщи Асоциацията на европейските автомобилни производители.


продажби 2020


Световните продажби на Volkswagen са намалели с 15%, докато тези на Toyota – с 11%, като резултатите на два най-големи производителя са показателни за това, което очаква автомобилната индустрия през следващите години. Експертите от IHS Market очакват, че германският концерн ще си върне първото място през 2021 година, тъй като ще пусне на пазара няколко нови електрически модела.

Като цяло обаче, до 2025 година Toyota се очаква да запише по-устойчив възход, като това се дължи на силните позиции на японския производител на вътрешния пазар, както и на този в САЩ. Очакванията са, че още тази година в света ще бъдат продадени общо 84,4 млн. (за 2020 година те са 76,8 млн.), а през 2025 техният брой ще бъде 94,8 млн.

Снимки: Toyota, Bloomberg

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 3 години )
    VW Fox 1.2 е с ангренажна верига! Колкото и да е невероятно, малкият трицилиндров Фокс е с ангренажна верига!
  • #9
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    от показаните модели всичко директно в казана за претопявяне и на кенчета за бира
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При всичките марки под шапката на вагините, пак не могат да достигнат продажбите на Тойота, която е представена в Европа с марките Тойота, Лексус и Дайхатцу. Смятайте колко щяха да са далеч назад германците ако разчитаха само на 3 марки... Някъде около рено примерно
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Айде бе ( преди 3 години )
    Айде бе я ми посочи един един модел на Фолкс който във момента е комплектован със ангренажна верига?!?!ъъъъъ един мотор с верига
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Гоуст ( преди 3 години )
    Сащ са азиатска *** нормално.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Абе друго си е производителя да те убеждава, че било нормално, нов двигател да харчи по 1/2 л масло на 1000 км. И да сменяш "вечната" ангренажна верига на 60 хил. км.
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    krasy ( преди 3 години )
    В трудните времена се вижда,кой е най добрия!
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Приятелю , виж използвай друга дума , защото от тая конгокензия ми се повдига .
  • #2
    3 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За Европа не правят нещо особено за цените,които искат ,а те са доста високи за посредственото си представяне.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 3 години )
    Минимална разлика, но е хубаво, че от конглокенция печели крайния потребител. Дано Тойота направят най-накрая отдавна очаквания пробив при батериите с полу-проводников твърд електролит че да се направят и ел. колите по-практични и приложими в ежедневието.