IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лада Нива на старо: предимства и недостатъци

Чуплива, шумна и харчи много - но не се застоява на пазара, и за това си има причини

Лада Нива, която през последните няколко години се наричаше Lada 4x4 по сложни търговски причини, несъмнено е един от най-успешните продукти на съветсткото автомобилостроене. Тя се произвежда без кой знае колко съществени изменения вече почти 43 години, от дебюта през 1977. За времето и средата си е била и доста напредничава - със самоносеща конструкция и постоянно 4х4 задвижване.


lada 4x4


У нас, "Нива"-та има много фенове, но и не по-малко противници. Според едните, това е най-бюджетният офроудър, който може да предложи много за "без пари", а поред другите, това е поредният модел на Lada, който е с некачествена изработка и дори директно от шоурума трябва да се закара в качествен сервиз, където да се сменят различни кабели и маркучи.

Ние не можем да вземем отношение по въпроса, що се отнася до текущия модел, тъй като покрай новите екостандарти на ЕС тя вече не се предлага официално в България. Според вносителя това е временно, докато се получи нова хомологация. Междувременно за любителите на достъпния офроуд остава вариантът за покупка втора ръка - по автокъщите "Нива" се намира на всякакви цени между 1500 и 15 000 лева. Без да сме я тествали, не можем да кажем дали тази Лада си струва. Но ето какво мислят по въпроса колегите от авторитетното руско издание За Рулем, подбрали плюсовете и минусите на някогашния  ВАЗ 2121.
  
   
Лада Нива на старо: плюсовете и минусите (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    СССерР ( преди 11 месеца )
    Един приятел на баща ми вадеше такива от дерето с неговият Hilux.Па колко щат да реват коми бумърите в коментарите. Нивата е поредният съветски ***.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Класика. ( преди 2 години )
    Вие сте за гората! И сте монтъори- монтирате си всеки ден главата! Колите са измислени:-. Това са Фолксваген костенурка и Лада Нива!!!! Всичко друго е скрап с електроника,никому ненужна и залъгалки развалящи се за алчния ***! Добитъци сте: карате само сиви и черни коли защото са ви казали и се обличате като чернокожи! Черни дрехи и размъкнати,с през лятото с джапанки и потници и без вкус! Вашето мнение добитъци убива човечеството! За Лада Нива е казано:+ съвършенството не търпи промяна!
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Автомобил за гората ( преди 3 години )
    Ако искате кола дето да става и в града и за риба то си вземете японска джипка. Я Grand Vitara, я Pajero. Niva-та както и името и подсказва е за къси преходи извън пътя. Я по полето я в гората, да вършиш работа с нея. Ако тръгнеш на дълъг път по магистрала с нея не ти завиждам.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако не сте монтьори, не си купувайте нива. Окачването е консуматив - на две години се сменя цялото. И това е при нова кола. Да не говорим за останалите неща.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 3 години )
    Нивата има един много голям плюс - каквото и да се счупи можеш да си го поправиш сам. Тази "екстра" е незаменима в безлюдните руски простори при температури близки до абсолютната нула. Това не е градски паркетник, който може винаги да транспортираш с репатрак, просто защото репатрака е на 1000км.Я си поправи съвремения сложен автомобил сам, да те видим как ще стане. Умираш прав до лъскавото возило с флашка в ръка и то просто защото софтуера е видял малко зор със замръзналия стартер примерно...
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Преки наблюдения от мой колега, който има Нива купи си я нова дълга база, двигателя не съм го питал какъв е, но не се и съмнявам че е някаква малолитражка.А човекът е фен, и преди около месец му изпадна задния диференциал докато си кара. По неогви думи - "винаги има какво да и правиш на ладичката но ремонтите са евтини и можеш да я юркаш по всякъкви места"Иначе като пътувахме по командировки в Смолян, нагоре по балкана с 40 км час, повече не може да вдигнеш :)
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Джо ( преди 3 години )
    Колко журналисти карат тази супер кола та всеки ден пишете оди за нея? Само тя не замърсява и след 100 години.
  • #13
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Българин във Воронеж ( преди 3 години )
    Ми що да си чупят хората, скъпите коли, като руснака е измислил Лада Нива, точно за извън града и за къра, тя за друго не става, но за къра и гората е идеална. Веднъж трябваше да мина над 200км и след това исках да я изгоря, щях да полудея в нея то шум, миризма на бензин и масло и е толкова тромава, че рейсовете ме изпреварваха и се литка по завоите за разхода на гориво няма да пиша , щото сигурно е колкото на камион,абе руска работа, но за гората е супер.
  • #12
    18 rate up comment 12 rate down comment
    Недоразумение ( преди 3 години )
    Най-голямото недоразумение...От чисто нова Лада Нива,в предвид че разбирам от ремонти,получих модел за обучение на начинаещи монтьори.Никога повече руски автомобил пък бил той и луноход!!?
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Преки наблюдения от нива, дъстер, хайлукс, рав4 и един грейт уол- нивата излиза лесно от дълбоки коловози, но на сухо. Дачията гази кал до колене все едно е асфалт, японските са за асфалта, но не българския. Грейта е за автоморгата в Ловеч