IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai Tucson: тестваме изцяло променения корейски SUV

Не само предните светлини на тази кола са получили "диамантена шлифовка"

Конкуренцията при SUV моделите не спира да се ожесточава. Hyundai е от сериозните играчи в този сегмент, с над 7 милиона продажби на Tucson до момента. Но компактният модел се радваше на повече интерес в Америка и Азия, отколкото в Европа. Целта на сериозно променения дизайн на новото поколение е да поправи това.


 
  
   
Разликата се вижда почти от космоса: предната решетка е станала гигантска и е получила така наречената "диамантена шлифовка“. Тя плавно прелива в LED-фаровете с много характерни дневни светлини, които се виждат само при движение; в покой те са просто красив елемент.

Но не само отпред новият Tucson е променен спрямо предшественика си. Самите пропорции са други, добавени са и изцяло нови цветове - цели три на брой. Джантите са от 17 до мегаломанските 19 цола.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Интериорът също е съвсем различен. Зад новия кръстат волан се крият цифрови прибори, а централната конзола е с 10-инчов централен дисплей и преобразен панел за управление на климатика. За съжаление, и тук удобството на управление пада жертва на модата -  вместо бутони и въртящи се копчета вече има сензорни полета под обща повърхност.

Качеството на материалите и изработката изглежда солидно, в тон с похода на Hyundai нагоре по ценовата стълбица. Най-сетне вътрешността на Tucson отговаря на тези амбиции.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
За пътниците отпред и отзад е осигурено удобно пространство, въпреки че дължината на колата се е увеличила само с 2 сантиметра, до общо 450. Порастването на ширина и височина е още по-скромно. Предната пътническа седалка има удобен бутон в облегалката, така че и шофьорът да може лесно да я мести напред-назад. Или поне така е във високите версии като тази, която тестваме.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
  
 
Невидима, но важна иновация е централната въздушна възглавница между седалките. Нейната функция – дано не се налага да я проверите – е да предотврати сблъсък между шофьора и пътниците вътре в купето.

За жалост задната седалка не може да бъде местена на релса, но пък можете да променяте ъгъла на облегалката и да се поизлегнете, когато решите.
Багажникът побира 550 литра, скрит зад врата с електрическо задвижване. Ако смъкнете задните облегалки, обемът пораства до 1725 литра, което би трябвало да ви стигне дори за чифт велосипеди.
   
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
Tucson споделя платформата си с наскоро обновения Santa Fe. С него общи са и въведените хибридни модификации. Всички бензинови модели на Tucson се задвижват от 1,6-литров четирицилиндров турбомотор, който може да е от 150 до 235 коня. Ние опитахме варианта със 180 конски сили, съчетани със 7-степенен автоматик с два съединителя, 48-волтов хибрид и задвижване 4х4. Предполагаме, че това ще бъде най-продаваната версия на този автомобил.


 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V

180 к. с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

205 км/ч максимална скорост


48-волтовата система означава, че автомобилът е подпомаган при потегляне и ускорение от усиления стартов генератор. Но няма да можете да се движите изцяло на електричество. Удобство на технологията е подпомагането за движение по инерция, при което автомобилът влиза в специален режим. Като динамични свойства този двигател няма да влезе в залата на славата, но осигурява достатъчна тяга и активна динамика за семеен автомобил. Средният разход от около 8 литра на 100 км не е сензационен, но е напълно приемлив за бензинов автомобил с висок център на тежестта.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
 
За първи път Hyundai предлага тук системата Highway Driving Assist, която поддържа сама не само скорост, но и лента и разстояние до предния автомобил. В някои държави тази система ще позволи и шофиране с предсказване на релефа и динамиката на завоите. Така автомобилът автоматично ще намалява при предстоящ завой, като колата ще съобразява адекватно скоростта спрямо сложността на пътя.
 
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Друга любопитна иновация, която вече видяхме в Kia Sorento, са дигиталните огледала за обратно виждане. За разлика от Audi e-tron, тук корейците не са се отказали от традиционните огледала. Но вградената в тях камера предава дигитален образ върху таблото при включен мигач, така че нищо да не ви изненада от сляпата точка.
   
 
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Tucson има и една гениална функция за всички, които си гледат екрана на смартфона, докато седят в задръстване. В момента, в който автомобилът пред вас тръгне, звуков сигнал ви напомня, че е крайно време да излезете от Facebook и да потеглите. Колата идва с пълен набор от датчици, сензори и камери за паркиране, които подпомагат маневрирането и ви карат да забравите, че все пак управлявате относителен висок и обемен автомобил.
 
  
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Разбира се, това важи за версиите с високо оборудване. Базовият Tucson започва мъничко под 50 000 лева, но тестваният от нас модел вдига летвата до цели 82 480 лева. В цената е включено практически всичко, което можете да поискате от съвременен автомобил – отопление и охлаждане на предните седалки, кожен салон, панорамен отварящ се стъклен покрив, всякакви системи за безопасност, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, електрически седалки и какво ли още не.
 
   
Hyundai Tucson 2021 тест драйв
 
  
Като абсолютна стойност тази цена може да изглежда висока. Но също толкова високи - или дори още по-високи - станаха и цените на конкуренти като Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. В крайна сметка изборът пак опира до дизайна.


Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До #6 ( преди 3 години )
    Немците и сега им правят дизайна, но толкова си могат, а и корейците толкова могат да менажират процеса. За тях е загадка какво иска Европа. Напъват се адски много и по някакъв начин успяват с продажбите, но реално резултатът е нелеп. Типичен пример е този автомобил. Невероятен напън и накрая гюлето е изплюто пред оръдието. Интериорът е отвратителен. Все едно липсва табло, а това дисплейче в нещо като легенче е смехотворно. Отвън крадено от Мерц и Тойота, заявка за нещо голямо, резултат нищо!
  • #11
    11 rate up comment 12 rate down comment
    а 11 ( преди 3 години )
    Как ще е копирана от Mercedes, бе! Онова е кола, а това кошница, отделно, че изобщо не прилича на Мерц!!
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Вчера я видях наживо на Околвръстното - адски грозна кола, особено отпред. Но на вкус и на цвят таварищ нет.
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    sameman ( преди 3 години )
    Освен, че дизайна на предницата е грубо откраднат от Mercedes, а и останалите елементи изглеждат крайно подозрително гепени, този дашборд си е направо патетичен.
  • #8
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    никоя жена не обръща внимание на жаби, дето смятат, че мъжеството им зависи от S-класата им втора употреба :D
  • #7
    9 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    82 хиляди. Толкова пари вземам Ес класа или а8 и всички саседи ще се пукнат от завист като паркирам. На пътя всички ще ме оважаваХюндай е една смешка. Никоя жена не обръща внимание на на мъже с корейски коли.
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    ..!? ( преди 3 години )
    грозно, по-грозно, оризарщина! А беше време когато немците им правиха истинския дизайн.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    80К за това, при положение, че е-Нирото е 90К пак претъпкано с екстри...
  • #4
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    С тази недодялана вънщност се съмнявам да пожъне успех в Европа. Предния модел изглеждаше доста по-добре и пак не беше харесан, а за този направо не знам. Времето ще покаже.
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    сас ( преди 3 години )
    Кой *** прави вътрешния дизайн в днешно време? Не може нормален човек да погледне втората снимка и да каже "Е това е яко и ще се хареса на потребителите"!За да не ме обвините в пристрастия към марки, ще кажа, че същото ми е мнението за фъшкийските инфотеймънт копченца на Тойота, абсурдните слайдери на ФВ, мизерното управление на климатика на БМВ, пияно лака на всички коли (но най-вече Мерцедес, където с камион да го ринеш). Язък за готиния екстериор!