IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобил за 3000 долара – реалност или илюзия?

Ерата на достъпните коли на ток не е далеч и пазарът се готви за падане на цените

Един от основните проблеми на електромобилите е тяхната висока цена, но това е на път да се промени. Поне така смята Сигенобу Нагамори, президент на японския производител на електромобили Nidec Corporation, според когото скоро няколко от колите на ток ще струват около 3000 долара.


Wuling Mini EV


Според Нагамори, това не е повод за безпокойство за производителите и компанията му вече се готви да се приспособи към подобно нещо, благодарение на разработките си и на производството на съответното оборудване.

Шефът на Nidec допълни, че съвсем скоро ще настъпи времето на достъпните електромобили, които ще се търсят на пазарите в Близкия Изток, Индия и Африка. Доказателство за това е китайската електрическа кола Wuling Mini EV (на снимките), чиято стартова цена е 4300 долара. Тя бързо стана много популярна на вътрешния пазар.


Wuling Mini EV


Нагамори предвижда излизането на много подобри модели. Това ще доведе до ценова война, която няма как да бъде избегната. Благодарение на нея, стойността на електромобилите ще падне до 1/5 от сегашната най-привлекателна цена, предлагана на пазара. Затова и компанията му се настройва към предстоящите промени, като ще се бори да се утвърди като лидер в продажбите на достъпни електрически мотори.

Снимки: Wuling

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Какво значение има ( преди 3 години )
    след като тока ще стане по-скъп от електромобилите
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 3 години )
    #8: Не знам кое се е сгънало, най-вероятно нещо, което е проектирано да се сгъне и да поеме енергията на удара, ама Смартовете имат невероятно здрави клетки. Ако не ти се вярва виж в нета има много клипчета. Спомням си едно доста старо на Фифт гиър, ако не бъркам, където засилиха със 100 км/ч един в бетонен блок. Кокпита не мръдна.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #6 имах предвид, че не са карали бързо. Бях спрял. Иначе беше на кръстовище, един с/у друг, правеха ляв завой и двамата. Движещите направо имаха червно.Удариха се с десен преден ръб.Смарта се сгъна направо..
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Възможно е, но ще е факт само на пазари, където изискванията са такива, каквито бяха тук през миналия век и когато няма нужда от голям пробег с едно зареждане. И също при още по-голямо развитие на технологията на ел колите. Когато станат масови, електромобилите би трябвало да имат по-ниска себестойност от тези с ДВГ. Но има тънки моменти с материалите за батерии и ел. двигатели. Там е заровено кучето.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Батенце, това за примерата и смарта или е пълна глупост или е под някакъв странен ъгъл на удряне, защото, да ти напомня, краш тестовете (поне в европа) се правят с 64 км/час срещу неподвижно препядствие, или с максимум 32 км/ч на всяка от колите при челен удар... така че счупен фар и мигач при 40-50 км/ч или са се движили в една посока и единия е ударил другия отзад или са се ударили с 15 км/ч
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Футурист ( преди 3 години )
    До 20 години половината автомобили може би ще са такива.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    2 - мисля да пробват най-напред с колело или скутер. И без това в Китай са повече от стълбовете :). Шегата настрана - виждал съм удар на Смарт с Нисан Премиера (по спомен и говорим за около 4-50км/ч). Нисана счупен фар, мигач, и дребни щети. За Смарт-а викаха пожарната да режат колата и извадят шофьора (жив) и по травмиран от това, че остана заклещен отколото от нараняванията си
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 и 2 ( преди 3 години )
    Ще отиде от Младост до Люлин. София е малък град все пак ако не сте забелязали - посочената от вас дистанция е около 25 км. Което дори и в най-люта зима при двойна консумация спрямо идеални условия означава 7-8 киловата. Китайчето е базово с 9 квч батерия, опционално е с 13.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Още по-интересно от "Младост - Люлин без пренощуване в центъра" е как в днешния ден с тези снегонавявания в североизтока ще щъкам там, пък макар и само до магазина... Също така бих искал да видя видео от изпитанията на "това" при имитиране на страничен удар в стълб...
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    въпроса е какво плучава човек за 3к $. Нещо с което най-много да ида до близкия магазин и да се моли да се върне обратно или ще покрие Младост - Люлин без пренощуване в центъра.