IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И след ремонта Hyundai Kona продължава да се пали

Последният случай е с електрически кросоувър, чийто дефект би трябвало да е отстранен

Глобална сервизна кампания, организирана от Hyundai заради няколко случая на пожар при електрическия кросоувър Kona, явно не дава резултати. През уикенда в южнокорейския град Тегу се запали именно такъв автомобил, който е бил ремонтиран по време на сервизната акция.


Hyundai Kona


Пожарът е избухнал по време на зареждане на обществена станция, като инцидентът накара Министерството на транспорта на Южна Корея да започне проверка, дали автомобилният производител е подходил адекватно към изтеглянето и ремонтирането на дефектните електромобили. Сервизната акция беше обявена през октомври 2020 година и засегна над 77 000 бройки от Kona Electric. Всички те са произведени преди март 2020 година, а първите инциденти с модела бяха регистрирани година по-рано в САЩ.

До есента на 2020 г. броят на изгорените Kona Electrics достигна 13, докато Hyundai и доставчикът на батерии LG Chem така и не успяха да определят какво точно е причинило пожарите. Основата версия е вътрешна повреда в някои от клетките на батериите, като в сервизите трябваше да бъде направена задължителна актуализация на програмата за управление на батерията BMS (Battery Management System).

Проблем беше открит във функциите за наблюдение на акумулатора, докато автомобилът е паркиран, са разширени, тъй като някои от инцидентите се случиха, докато кросоувърът е паркиран. При един от тях, на канадския остров Бизар собственик на електромобила го прибрал в гаража си и се прибрал. Малко след това чул експлозия, която унищожила напълно както колата, така и гаража.


Hyundai Kona


Сега съмненията са, че в Hyundai не са подходили адекватно към ремонта, тъй като при някои кросоувъри се е налагало и смяна на батерията. Такъв е случаят с електромобила от последния инцидент в Тегу, чиято батерия е трябвало да бъде подменена, но вместо това, в сервиза само са актуализирали нейния софтуер.

От Hyundai твърдят, че собственото разследване на компанията все още не е приключило, но се очаква, че в крайна сметка производителят ще замени за собствена сметка всички електромобили, за които има опасения.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз не мога да разбера тия корейци на луди ли се правят? Не знаели от къде идвал проблема. Всеки със завършен 5ти клас ще ви каже, че единственото нещо в колата, което може да се самозапали е батерията. Тоест кръга е стеснен, фокусирайте се върху батерията и по-конкретно запалването става когато течностите в батерията се смесят. Да се види има ли добро охлаждане, няма ли. материала между клетките здрав ли е?
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това са новите удури под кръста в света на електрическите автомобили. Конглокенцията прави от мухата слон.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #7 купи си тогава - сега ще са на изгодна цена ;)
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Обичайните статии тук срещу всичко що не е немско. Кона-та е една от най-добрите коли в гаража на Спарк. Винаги ми е правила впечатление как се усеща лека и прецизна. Явно ID3 нещо не върви както се очаква извън уредените корпоративни продажби...
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #4 явното е че така ти се иска... проблемът си го има в колите произведени между споменатите дати и това че не са се запалили всички, не означава нищо..
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Джамбо от Горубляне ( преди 1 месец )
    Явно дълги години след изчезването на ДВГ-то , при покупка на електрически "нов внос " , един от задължителните въпроси ще е : " Как е , зимата лесно ли пали?"
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спарк ги въртят като наемни от години, а всички знаем, че наемна кола не се пази. Явно проблемът не е при всички.
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    скапани, лъжливи шваби.. само лъжи и измами от тях! ... Опа това било друга новина..
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия се взеха насериозно... да се връщат колелета да правят Дори "спецовете" оттатък океана ги поставяха на челните места по качество. Представям си останалите с какво уникално качество са. Добре е че тук нещата са различни
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма страшно, утре ще са в mobile.bg на половин цена, както стана с проблемните им бензинки.