IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Subaru остава в Европа въпреки "смешните" продажби

Компанията обяви, че 2020 е била една "побъркана" година

Изминалата 2020 година беше лоша за всички автомобилни производители заради коронавируса. Но бе направо ужасна за европейското подразделение на Subaru, И докато други компании внимателно подбират думите си по отношение на продажбите, от японската компания въобще не пудрят мнението си за продадените бройки и дела си.


subaru europe


В интервю за изданието Autocar, шефът на британските операции на Subaru директно заяви, че 2020 е била "побъркана" година със "смешни" продажби в Европа. Джон Хъртинг обяснява, че Ковид-19 е бил единият фактор за слабото търсене, но също така и локдауните са нанесли негативен удар по търговията с автомобили.

Хъртинг, добавя също, че еднакво важна причина за това миналата година Subaru да има толкова слаби продажби, е решението на компанията да пререгистрира много коли в края на 2019, преди по-стриктните стандарти за вредни емисии в Европейския съюз да са влезли в сила.

С това решение, японците са опитали да избегнат глобите за високи нива на СО2 емисии в гамата си. Тези автомобили са били продадени с отстъпка като вече регистрирани, което е повлияло сериозно на приходите на компанията. Само във Великобритания, Subaru отчита спад от 68% с едва 951 доставки за годината.

Сред другите причини за изоставането трябва да се отбележи и фактът, че японската компания закъсня с онлайн презентациите и продажби на своите коли, спряно конкуренцията. Този проблем вече е решен и Subaru обещава да е доста по-активна фирма, а в допълнение разчита на пристигащите в Европа най-нови версии на XV, Forester и Outback, които би трябвало да вдигнат продажбите. Що се отнася до второто поколение BRZ, спортната кола не е предвиждана за Стария континент.

Хъртинг заявява, че макар 2020 година да е била "катастрофална" за компанията, Subaru възнамерява да продължи операциите си в Европа и е "внимателно оптимистичен" за настоящата година. За да имате представа колко малък дял има японският производител в Европа, ще споделим, че той е определен като "нишов" производител и не трябва да отговаря на най-стриктните СО2 цели, поставени от Европейския съюз.

0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ej202 ( преди 1 месец )
    Аз толкова скучен автомобил като Субару не познавам . За 6 год . каране = 0 посещения в сервиз .( Сам си сменам масло и филтри ) Сега гледам по улиците , нещо много хора са заложили на скуката = напълни се със Легасита и Аутбеци и Форита. Защо правят така ,тези хора ? Да си вземат ЕU !
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Кемал ( преди 1 месец )
    Имам outback 2005 година и forester 2006 година автомат 5 години само масла и бензин първоначално обслужени при Павлин в Пловдив имам и audi 90 за други коли не искам и да чувам.
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Пенко ( преди 1 месец )
    Като собственик на 3то подред Субару, определено мога да кажа че не това са причините. По скоро неадекватните вече двигатели (слаби като мощност, но със относително висок разход и емисии), изгубеното вече предимство на "офроуд" автомобил (е последните модели всичко е електроника, точно като във всяка Шкода или VW), мултимедия която винаги е 2-3г назад от световните тенденции. Дизел фиаското им не помогна, както и силно лъжата хобрид-система, която дефакто е безсмислена.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #19 Субару фенът не харесва това...
  • #19
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма хубав вариатор и усещането при каране е отвратително, особено като се съчетае с умрял атмосферен мотор какъвто е въпросния боксер, който не е нещо ново и вървежа на въпросното в случая е далеч от 150 к.с, а е като на кола със стотина коня макс. Хибридната система не помага кой знае колко и е нещо ново само за субару, подаяние от тойота, предполагам заемка от първия приус. Предимствата на боксера са главно в рекламните каталози за шарани и в случая са без практическо значение.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Сравнявам Кю3-то със ХВ-то най-вече заради качеството на задвижването на всички колела. Вариаторът на Субару не е новост за тях, тъй като си е тяхно производство, и е може би най-доброто на пазара сред вариаторите. Колкото до 4 ст.автомат, се връщаш десетилетия назад, все пак обсъждаме по-съвременни модели. Съветвам те тхе видиш интериора и материалите на ХВ-то, а също и оборудването му, за да се убедиш сам, че нито Шкодата нито Сеатът имат някакво доста по-добро предимство.
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    sameman ( преди 1 месец )
    И колко е този висок разход :) Може ли някой да ми посочи 4х4 автомобил с по-нисък разход. Няма проблем масата да намира тези автомобили за грозни, на мен това ми допада, защото аз не искам автомобил, който прилича на всички останали. Искам автомобил, който показва swoqta индивидуалност от-до. И понеже много от господата тук не са карали Субару, явно не знаят какви качествени предимства предоставя боксер двигателя. Поздрави на всички!
  • #16
    5 rate up comment 9 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    Как пък сравни субару и то точно този модел с ауди. По-адекватно щеше да ти е сравнението със шкода карок или сеат атека що се отнася до цената, иначе технически шкодилака и сеата са доста по-добре и като моторна гама и като дизайн, екстри и всичко останало. Линеартроника дето ти се струва космос е смотан вариатор и е новост явно само за субару, вероятно сравнено със 4-ст. автомат дето го ползваха доскоро. Японско недоразумение със стара техника в нова опаковка, за заблудени природолюбители .
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    New ( преди 1 месец )
    И да не съм голословен, за сравнение например Ауди Кю3 Спортбек със 150 к.с, куатро и най-ниския клас на оборудване започва от 80 К лв.
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Nev до №13 ( преди 1 месец )
    Е, малко повечко от 50 К ще ти трябват, но дори и така, не се сещам за аналог на XV на тази цена, визирам пътен просвет (22 см), проходимост, стабилно поведение на пътя във всякакви условия, и асистенти за безопастност (Eyesight). Истина е обаче, че дилърите на Субару в БГ имат невероятно неадекватна ценова политика, и за това продажбите са им толкова ниски.