IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Peugeot се отказва от стандартните 208 и 2008

Следващите поколения на двата модела ще бъдат само електрически

Следващото поколение на двата модела на Peugeot в B-сегмента – хечбекът 208 и компактният кросоувър 2008, ще се предлагат само в електрически вариант. Това обяви изпълнителният директор на френската марка Жан-Филип Импарато пред Auto Express.


Peugeot 208


Сегашните 208 и 2008 излязоха на пазара през 2019 година, като се предлагат с бензинови, дизелови и електрически мотори. В момента компанията подготвя по-достъпни версии на е-208 и e-2008, които ще повишат интереса към двата модела на ток. Следващите поколения на хечбека и кросоувъра трябва да са готови през 2025 година, като те ще бъдат само електрически.

B-сегментът и B-SUV сегментът ще играе важна роля и занапред, като то е много важен за електрически автомобили. В световен мащаб тази тенденция се увеличава всеки месец и това си личи от продажбите. За последните 10 седмици около 14% от продажбите ни на 208 и на 2008 са електрическите варианти“, обясни Импарато.

Данните за продажбите на Peugeot за 2020 г. показват, че всеки десети автомобил на марката, продавани в световен мащаб, е бил електрифициран. Шефът на компанията обаче разкри, че почти няма шансове да се появи електрически вариант на по-малкия модел 108.

„В сегмент А, ако добавите електрическо задвижване плюс свързаност, плюс 5G, плюс покриване на изискванията на Euro NCAP, както и други разпоредби, цената скача от първоначалните 10 000 евро на 30 000 евро“, каза още шефът на марката..

Снимка: Peugeot

0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    А клиентите питат ли ( преди 1 месец )
    Може пък да оставят бъдещия фейслифт на сегашните поколения с ДВГ поне 2-3 години паралелно с новите само на ток иначе е прекалено рисковано да спират най-масовите си ДВГ модели
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като цяло е прав, но оскъпяването не е чак с 20к Евро. Последните години определно ги натснаха производителите стандартно да има една камара системи - АБС, ЕСП, SOS (който е свързан с ГПС), така ти продават и навигация и каква ли не още електроника, отделно лицензни такси и всичко това оскъпява допълнително. 10% за мене е все още малък дял, за да отпишат ДВГ (90% ДВГ), но те си знаят. 2008 / 208 е предимно (дамска) сити кар категория.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    Има голяма логика колите от този сегмент да са само електрически, ама ако ви спрат субсидията от 7000€ във Франция и другите държави, които раздават пари щедро, тези 14%, ще станат 1,4% на минутата.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тея цени за нищо ги ( преди 1 месец )
    Всякакви оправдания има ама това последното че с безопасността (която я има и сега), с интернет и предполагаеми към 40квтч батерия цената скача тройно от 10 на 30 хил евро много явна лъжа :D