IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Анализатори: Представянето на Tesla в Европа е тревожно

Model 3 се срина до четвърто място на най-големия електрически пазар в света

Изоставането на Tesla в Европа би трябвало да тревожи инвеститорите в компанията, коментира Питър Гарнри, шеф на стратегическия отдел на инвестиционната банка Saxo Bank. През 2020 американците отстъпиха първото място на Стария континент, а при най-популярните електрически автомобили техният Model 3 вече е едва четвърти, сочат данни на EV Volumes. Първото място е за Renault Zoe, с малък аванс пред Volkswagen ID.3, а пред Tesla успява да се вмъкне и електрическата версия на Hyundai Kona.
 
  
Tesla Model 3, Volkswagen ID.3
  
  
Това се случва на фона на огромните ръстове на електромобилите в Европа през 2020, когато продажбите на автомобили с кабел за зареждане пораснаха със 198% (макар общият автомобилен пазар да се сви с 14%). Така днес Старият континент е най-големият електрически пазар в света, двойно по-голям от този в Китай и пет пъти по-голям от този в САЩ.

"Tesla ще бъде успешен производител и ще се превърне в един от най-големите в бъдеще. Но конкуренцията се ожесточава и това поставя под въпрос сегашната пазарна оценка на компанията от 805 милиарда долара", отбелязва Гарнри. "Още по-стряскащо е, че Model S и Model X не са в Топ 20 в Европа, макар техни директни конкуренти като Audi e-tron да попадат там".

Ръстът в цената на акциите на Tesla продължава - след като надхвърли 700% през 2020, книжата са повишили стойността си с още 21% в първите две седмици на 2021.
  

Питър Гарнри, Saxo
Според аналитика от Saxo Bank Питър Гарнри успехът на Tesla не буди съмнение, но сегашната пазарна оценка на компанията е може би твърде завишена


Влиятелният анализатор от Уолстрийт Даниъл Айвс прогнозира, че акциите на Tesla ще поскъпнат от сегашните 845 долара до около 950 долара, или дори до 1250 при най-оптимистичния сценарий. Въпреки това обаче Айвс, който работи за Wedbush Securities, не препоръчва покупка. В момента главният двигател на Tesla е китайският пазар - "сърцето и белите дробове" на компанията, както се изразява той. Очакванията са до 2022 над 40% от продажбите на Tesla да се случват там, въпреки че след победата на демократите в САЩ се очакват правителствени програми за насърчаване на електромобилите.

Мнозинството анализатори от Уолстрийт споделят позицията му и препоръчват Hold - нито покупка, нито продажба. От 37-те експерти, които следят акциите на Tesla, на такова мнение са 14, включително Айвс. Седем "силно препоръчват" покупка, четирима препоръчват покупка, петима съветват да се продава, а трима "силно препоръчват" продажба. Останалите четирима не дават препоръка за книжата на компанията.

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 10 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Всеки път когато шофирам в Норвегия съм щастлив, че не живея там. Защото там мразят автомобилите, а аз ги обичам. Смешни ограничения на скоростта, камери, полицаи, глоби по пощата, такси, забранени улици, ултра скъпи паркинги и т.н.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 3 години )
    Не! На крайните потребители! Бройките се отчитат, когато са регистрирани с номера, на клиентите, а не доставени до дилърите.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 3 години )
    Не съм написал, 4500 Тесла Модел 3 в Норвегия само за месец декември!
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 3 години )
    Само за месец декември, Тесла Модел 3 продаде 4500 чисто нови коли, като изпревари ИД3 за годината. Както и във Великобритания, където стана най-продавания автомобил за декември месец, от всички автомобили! Та трябва да вденете, че всъщност продажбите са зависими от доставките, а не от поръчките! Поръчки има, доставки няма!
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 3 години )
    Като цяло е вярно че търсенето на Модел 3 падна главно в Норвегия и Нидерландия и малко като цяло в Европа но е нормално най-малкото в този сегмент се продават главно комбита, чака се завода в Европа за да падне цената и Модел 3 предлага термопомпа едва от няколко месеца (което е важно особено за Норвегия)
  • #7
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Не не ( преди 3 години )
    Нещо бъркат тези със статиите! Кой пазар е паднал? Не смятат ли, че фабриката на Тесла беше затворена? Не смятат ли, че до Европа колите се доставят от САЩ или Китай? Не смятат ли, че след като имат много продажби в САЩ и Китай, не бързат да доставят за Европа? Не смятат ли, че всичко произведено е продадено и доставено? Защо, гледат продажбите в Европа? Има много поръчки, които не са доставени! А не са, защото все още нямат капацитет! Търсенето е повече, от предлагането!
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    ili до 4 ( преди 3 години )
    Те хората му го написали - ''Така днес Старият континент е най-големият електрически пазар в света, двойно по-голям от този в Китай и пет пъти по-голям от този в САЩ.'' а бай *** си знае неговата.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 3 години )
    Да твърдиш че Европа е по-бедна от Китай е много нелепо последната половин година най-продавания електромобил там е струващия 5хил долара дълъг 290см Wuling hongguang а Модел 3 в Китай е доста по-евтин отколкото в Европа заради завода до Шанхай иначе е нормално там да има повече продажби на коли като цяло все пак са близо 3 пъти повече население от ЕС+Британия
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не се бях замислял, но явно Европа с тези дотации ще ускори доста навлизането на електромобилите. До няколко години като паднат цените на батериите, ще е изгодно да се купуват втора ръка и да им се сменя цялата батерия.
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами като си отворят завода в Европа и като си пооправят дилърските мрежи, нещата ще са съвсем различни. Много хора го чакаме това.