IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заслужава ли си Porsche Cayenne за 10 000 евро?

Дори експертите се затрудняват с категоричен отговор на този въпрос

Търсите да загубите употребяван автомобили и съответно отваряте сайтовете с обяви. Там може да намерите спортен SUV като първото поколение на Porsche Cayenne за около 10 000 евро. Първоначално решавате, че това най-вероятно е измама, но продължавате да търсите и установявате, че има дори още по-евтини екземпляри.


Porsche Cayenne на старо


Вече си представяте, че карате този ексклузивен SUV, тъй като той все още изглежда добре, разполага с мощни двигатели и най-важното – има емблема на Porsche на капака. В един момент обаче се замисляте, дали това е добра сделка, тъй като това все пак е един доста стар модел – първите бройки са произведени още през 2002 година.

Първото, с което трябва сте наясно, че колата вероятно ще бъде със сериозен пробег – над 200 000 км. По-големият проблем обаче е колко собственици са карали автомобила, преди той да стигне до вас, защото е твърде възможно някои от тях да не са били особено внимателни и да не са се отнасяли грижливо към машината.


Porsche Cayenne на старо


Точно тук е и големият проблем – поддръжката на Porsche струва страшно много пари. И дори да откритие автомобил в добро състояние, с ясна история и надлежно попълнена сервизна книжка, трябва да приемете идеята, че ще трябва да похарчите доста пари, за да продължите по този начин.

Експертите от Motor1 са категорични, че само обслужването на автомобила струва годишно около 1000 евро. Освен това, Porsche Cayenne е сериозен „потребител“ на гуми и спирачки, които не влизат в тази сума. Също така, този SUV е лаком на гориво. В този смисъл, смяна на предни и задни накладки (с труда в квалифициран сервиз) ще излезе около 1000 евро, а още толкова могат да струват и четири нови гуми.


Porsche Cayenne на старо


Бъдещият собственик на Porsche Cayenne трябва също да се примири с факта, че автомобилите (дори от този клас) понякога се развалят. Ако посетите някои интернет-форуми, можете да се натъкнете на доста стряскащи оплаквания за повреди по електрониката или трансмисията, чиито ремонт струва страшно много. Добавете към това сериозна сума, която ще трябва да бъде похарчена за застраховка и за данък, както и фактът, че такава кола трябва да се държи в гараж или поне на охраняем паркинг.

Всичко изброено дотук може да откаже мнозина кандидати. Но пък други вероятно могат да си го позволят. Все пак, Porsche Cayenne предлага високо качество на изработка, спортно управление и забележителна система 4х4. Единственият проблем е намирането на перфектната единица.


Porsche Cayenne на старо


Снимки: Porsche

0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отговора на този и подобни въпроси почти винаги е НЕ. Само ако имаш една нова А3-ка например (щом мислиш за Кайен явно си ВАГ-аджия), за да си ходиш на работа спокойно, тогава може да си вземеш един за кеф и хоби.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Какво е общото между Кайен и ЛК? Нищо!
  • #2
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това Порше е бездънна яма за пари от където и да го погледнеш! За същата сума си купувате една запазена Toyota Land Cruiser 120 и си гледате кефа. 3.0 турбо дизел. Идеална семейна джипка. Здрава, проходима и евтина за поддръжка. За 20-25 хил. лева има перфектни под 200 хил. км.
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    test ( преди 3 години )
    Даже и нашите "пишман" баровци не купуват вече такива коли - 20 годишен СУВ Порше.